Krijg bestanden niet gekopieerd

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik was eens een backup aan het maken van m'n backups; gebruik daar robocopy voor (robust file copy) in een scriptje.
Helaas krijg ik deze fout bij grote bestanden:

Code: Selecteer alles

2008/01/19 16:41:19 ERROR 1450 (0x000005AA) Copying File H:\Captures\CAPT0002.AVI
Insufficient system resources exist to complete the requested service.
Waiting 5 seconds... Retrying...
Normaal gezien retried robocopy 1 miljoen maal en wacht daar telkens 30 sec tussen, maar ik heb het op 2 retries gezet en 5 seconden.
Bron: LaCie portable dingetje van 160 GB op USB.
Doel: Trekstor DataStation maxi m.u van 1 TB met NTFS-compressie op USB.

Wat is de schuldige? M'n processor van 2 GHz? USB-controller? Een van de schijven?

Ik kan eens proberen die LaCie via IEEE1394 te verbinden, maar weet niet of ik die kabels bij heb.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Misschien dat hij die dingen volledig in uw ram wil stoempen ofzo. Als je files versleurt over windows shares gebeurt dit ook. 'k Zou het gebruikte geheugen van uw toolke eens volgen moest ik van u zijn ;)
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Blijft eigenlijk constant.
Op zich wel maf, gisteren heb ik zonder problemen 240 GB gekopieerd op die manier, en nu lukt het niet, enige verschil is een ander schijfke als bron.
Firewire lost niks op trouwens.
Bijlagen
stats-bij-robocopy.PNG
(67.91 KiB) 46 keer gedownload
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Zou het kunnen dat je USB poort niet genoeg stroom levert voor één van de twee USB devices?
Ik heb wel eens gelijkaardige problemen gehad en kon dat oplossen door mijn externe hard disk te voorzien van stroom (uit een 2e USB poort).
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Een fout die ik bij Robocopy ook wel eens tegenkom. En _altijd_ met grote files. Stroomvoorziening in USB zoals opgeworpen door Astralon .... kan, vooral omdat je al van USB naar USB loopt en feitelijk ALLE externe USB drives zonder PSU buiten de USB powerspecs van 500mA-drain vallen, maar ik _denk_ dat dit een ander probleem is.

Stoorbron/oorzaak procedure :

1) wat gebeurd er als je deze file copieert buiten robocopy om van en naar dezelfde drives ?
indien dat wel werkt :
2) wat als je een specifieke scriptopdracht maakt -specifiek- voor die ene file ?
indien dat niet werkt :
3) en als je de file naar je interne hdd copieert ?

Mobo/2 gig cpu lijkt met niet het probleem, ik gebruikte robocopy heel geregeld op veel zwakkere machines zonder problemen, maar er zit volgens mijn inderdaad _ergens_ iets niet "compleet robust" in robocopy als het om grote files gaat. (of een _bepaalde_ grootte van files, want het probleem dat ik indertijd had was een rare : files die dubbel zo groot waren als de "niet backupbare" gingen wel ....)

Sinds dit soort problemen ben ik dan ook overgeschakeld naar andere stukjes software waar ik een vergelijkbare functieopbouw mee kon bewerkstelligen, doodgewoon omdat ik de slechte gewoonte heb om blindelings op een backupprocedure te durven vertrouwen. ;)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Sub Zero schreef:Misschien dat hij die dingen volledig in uw ram wil stoempen ofzo. Als je files versleurt over windows shares gebeurt dit ook. 'k Zou het gebruikte geheugen van uw toolke eens volgen moest ik van u zijn ;)
Ik heb nochtans al Xvids van 700MB gekopieerd op bakken met maar 256MB ram hoor.

Meon, werkt't met een gewone filecopy ook niet? Een andere héél grote omweg is een FTP Server opzetten en daar dan lokaal op inloggen en zo versjassen ... heb je tenminste resume :p
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
X-2datop
Pro Member
Pro Member

Meon, hoe groot zijn die files .... ? Copieren onder windows gebeurt inderdaad via een buffer, maar die is maar zeer klein, memory gaat dus zeker geen issue zijn bij een transfer van 1 file !

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
meon
Administrator
Administrator
Provider

De éne drive heeft z'n eigen voeding en de andere drive hing op firewire én usb, dus genoeg stroom zullen ze wel hebben gehad....
Files zijn 500 MB, 700 MB, een paar GB, ... Soms lukt het wel, soms niet. Gewoon vanuit verkenner heb ik nog niet geprobeerd, maar da's compleet onhandig (geen resume om maar een voorbeeld te geven).
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

meon schreef:De éne drive heeft z'n eigen voeding en de andere drive hing op firewire én usb, dus genoeg stroom zullen ze wel hebben gehad....
Files zijn 500 MB, 700 MB, een paar GB, ... Soms lukt het wel, soms niet. Gewoon vanuit verkenner heb ik nog niet geprobeerd, maar da's compleet onhandig (geen resume om maar een voorbeeld te geven).
Weet ik, maar het gaat om foutbepaling. Zit het probleem in de robocopy qeue/handling of fysisch op de schijf. Ik dacht te hebben begrepen dat het altijd om dezelfde file(s) ging, en daarvoor is een "handmatige copy" wel eens goed om te testen. Was zeker niet bedoelt als permanente oplossing hoor.

Ik zal het anders zeggen : wat gebeurt er als je dezelfde files laat lopen via, ik zeg maar wat, Total Commander of Goodsync ? Zoals ik al zei, robocopy heeft me ook al voor dit soort raadsels geplaatst, en heb er indertijd ook geen sluitende oplossing noch reden voor gevonden : grappige was inderdaad, een onveranderde drive de ene dag wel en de andere dag niet copieerde, zelfs indien er geen byte verandert was op de source. Heb ook even snel zitten googl'en, probleem komt blijkbaar wel meer voor, maar ook daar geen oplossing gevonden.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 4 keer

Is het alleen bij avi's of andere videobestanden? dan kan het de preview functie wel eens zijn in xp die lastig doet. Meerder back-up programma's hebben daar wel eens last mee.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
meon
Administrator
Administrator
Provider

Euhm, het zijn nu wel allemaal .avi's ja (captures). Maar ik doe het vanuit de shell, hoe zou een preview daar nu stokken in de wielen kunnen steken? Ik heb ook virusscanners enz uitgeschakeld.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”