Een fout die ik bij Robocopy ook wel eens tegenkom. En _altijd_ met grote files. Stroomvoorziening in USB zoals opgeworpen door Astralon .... kan, vooral omdat je al van USB naar USB loopt en feitelijk ALLE externe USB drives zonder PSU buiten de USB powerspecs van 500mA-drain vallen, maar ik _denk_ dat dit een ander probleem is.
Stoorbron/oorzaak procedure :
1) wat gebeurd er als je deze file copieert buiten robocopy om van en naar dezelfde drives ?
indien dat wel werkt :
2) wat als je een specifieke scriptopdracht maakt -specifiek- voor die ene file ?
indien dat niet werkt :
3) en als je de file naar je interne hdd copieert ?
Mobo/2 gig cpu lijkt met niet het probleem, ik gebruikte robocopy heel geregeld op veel zwakkere machines zonder problemen, maar er zit volgens mijn inderdaad _ergens_ iets niet "compleet robust" in robocopy als het om grote files gaat. (of een _bepaalde_ grootte van files, want het probleem dat ik indertijd had was een rare : files die dubbel zo groot waren als de "niet backupbare" gingen wel ....)
Sinds dit soort problemen ben ik dan ook overgeschakeld naar andere stukjes software waar ik een vergelijkbare functieopbouw mee kon bewerkstelligen, doodgewoon omdat ik de slechte gewoonte heb om blindelings op een backupprocedure te durven vertrouwen.