XBOX valt uit

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Onlangs kreeg ik m'n Xbox niet meer uit... telkens ik hem uitschakelde starte hij terug op. Ik heb toen de stekker eruit getrokken, en toen ik hem gisteren terug wou gebruiken bleek hij niet meer op te starten met de kleine power button :?

Enkel via de grote button (CD tray) start hij nog op... en zolang die open blijft, blijft hij ook draaien... echter na een 30 seconden sluit die automatisch en valt m'n Xbox dus ook uit :cry:

Iemand dit al voorgehad ? Ik ga hem morgen eens openschroeven denk ik.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Ik hoop dat je geen red ring of death hebt...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Heeft de XBOX ook een RROD? De 360 wel ja...
Ik dacht dat r2505 z'n xbox vooral als mediacenter gebruikte...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn excuses, dacht onmiddellijk dat het een 360 was.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Mijn excuses, dacht onmiddellijk dat het een 360 was.
No problem... is inderdaad een gewone Xbox met XMBC erop.
kick
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Op dit forum zitten er alvast enkele "kenners": xbox-info.nl
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Blijkbaar is het een probleem van corrosie op het moederbord... meer info kan je hier vinden http://forums.llamma.com/viewtopic.php? ... c&start=15

Echter ik heb dit van mij nagekeken en kan niet meteen iets zien... heb wel geen vergrootglas. Het enige wat ik zag was wat vuil dat ik heb verwijderd met een wattestokje en wat alcohol.

Resultaat is dat ik hem nu al kan uitschakelen met de power button, terug kan opzetten met de Eject button (en hij blijft werken als ik de CD tray terug dicht doe)... enkel opzetten met de power button lukt nog niet :cry:
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 2 keer

Ik heb ook een X-Box die ik gebruik als mediacenter, mijn voorlopige balans:

- 2x een originele 8Gb disk die defect gaat, daarna vervangen door een 40Gb Seagate model dat veel stiller en sneller is.
- DVD drive is naar de knoppen, blijft regelmatig haperen bij het afspelen van DVD's. Voorlopig stream ik DVD's van mijn pc.
- Bij koudere temperaturen gaat er een ventilator in de X-Box luid janken, dit is na enkele minuten weg.

Zo'n XBOX is zowat de slechtste hardware die ik al in mijn pollen gehad heb.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het "plezier" was van korte duur... m'n XBOX blijkt zich zonet spontaan terug te hebben opgezet (stond dus af). Opzetten met de normale power button lukt ook nog steeds niet :cry:

Ook al zie ik niet meteen iets op het moederbord, misschien dat ik toch maar eens de bruggetjes moet solderen... maar het zal niet voor vandaag zijn.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Al gezien bij Xb's met een no-solder modchip oplossing. Indien dat soort modchip in je box zit, zit het inderdaad meestal in die richting, zeker als de modchip al wat langer erin zit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaween schreef:Al gezien bij Xb's met een no-solder modchip oplossing. Indien dat soort modchip in je box zit, zit het inderdaad meestal in die richting, zeker als de modchip al wat langer erin zit.
Heb een softmod gedaan... hardware is dus niet aangepast. Nu ondertussen heb ik de printbanen nogmaals proper gemaakt met alcohol en doet hij het blijkbaar weer redelijk goed. Volgende stap is het leggen van bruggetjes maar dat vraagt redelijk wat precisie.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

r2504 schreef: Volgende stap is het leggen van bruggetjes maar dat vraagt redelijk wat precisie.
kaween schreef:Al gezien bij Xb's met een no-solder modchip oplossing. Indien dat soort modchip in je box zit, zit het inderdaad meestal in die richting, zeker als de modchip al wat langer erin zit.
Vraag aan de experten van de... XBox

Bedoelen jullie sordeerwerk, of is dit een mod systeem dat enkel door klemmen gebeurd?
Zie bij Loodvrij solderen
kaween
Elite Poster
Elite Poster

r2504 gebruikt een softmod, waar eigenlijk nooit de xbox voor open moet. Ik neem aan dat zijn "bruggetjes leggen" te maken hebben met een soort van rework/patch/printbaanschade, anders kan ik zijn opmerking ook niet onmiddelijk plaatsen.

Ik meen te weten dat r2504 als serieuze radioamateur te boek staat met een beachtelijke electronica-baggage, hij zal dus wel weten wat hij doet.

Maar gewoon door "printbanen zuiver te maken" is mij ook net iets te ver om er een logische verklaring achter te zoeken. :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaween schreef:r2504 gebruikt een softmod, waar eigenlijk nooit de xbox voor open moet.
De mod is initieel geplaatst via een modchip die nadien terug verwijderd is (was dus enkel nodig om access te krijgen en een aantal files te patchen). Is dus geen 100% zuivere softmod... maar het komt er dichtbij.
kaween schreef:Ik neem aan dat zijn "bruggetjes leggen" te maken hebben met een soort van rework/patch/printbaanschade, anders kan ik zijn opmerking ook niet onmiddelijk plaatsen.
Is inderdaad de bedoeling een aantal printbanen te overbruggen... ook al zie ik geen schade op mijn moederbord, maar aangezien de problemen hier alle naar verwijzen is het een laatste poging.
kaween schreef:Maar gewoon door "printbanen zuiver te maken" is mij ook net iets te ver om er een logische verklaring achter te zoeken. :???:
Het is inderdaad alles behalve logisch en lijkt het probleem slechts kortstondig "op te lossen"... of zelfs helemaal niet want ik heb praktisch terug dezelfde problemen als initieel. Puur toeval dus vermoedelijk.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

.... in dat geval zou ik inderdaad als eerste naar de opgelopen schade kijken van het plaatsen/verwijderen van de orginele modchip. Inderdaad, grootste kans dat het van die kant komt.

De XB1 is niet echt bekend als een stuk problematische hardware : koude lassen zijn de XB1 zo goed als onbekend, maar niet geheel onmogelijk natuurlijk.

Eventueel kan je checken of de eigenlijke montage van de gebruikte modchip geen druk-schade heeft veroorzaakt. Sommige XB modchips kon je mits het misbruiken van een montageschroef "vastborgen" op je XB pcb : bij de betere modchips gebeurde dat met koper-geveerde studs, bij de goedkopere rotzooi waren dat statische headers die een serieuze druk op de PCB konden uitoefenen en het beruchte "D0" punt konden vernielen.

Het gedrag doet me zowiezo denken aan een defect ter hoogte van het "D0" punt. Ook indien daar ooit een draad heeft opgestoken, kan onvoorzichtig verwijderen dit punt vernielen, en dat krijg je min-of-meer de problemen die je al aangaf. Wirewrap draadje doorduwen, doorsolderen en desnoods een brugje naar de verdere baan vastsolderen.

Maar ik vrees dat deze repair buiten een vaste soldeerhand ook een zekere hoeveelheid geluk zal benodigen, altijd het geval wanneer je een 2e hands toestel overneemt welke niet altijd met evenveel liefde werd behandeld.

Ver gezocht maar wie weet : mijn eigen XB1 heeft ook ooit zoiets gedaan nadat ik de luide mini-fan had vervangen door een langzamer type. De XB1 detecteerde mijn fanspeed niet meer en viel binnen de minuut terug uit. Duurde toen ook even voordat ik doorhad wat er foutliep.

Succes allersinds !
Blue-Sky
Erelid
Erelid

XBoxScene, toch even opgezocht, voor de radio amateurs, ...zo zijn er wel meer op Userbase, ... zoals onderandere on4bam
:wink:
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

Op xboxscene idd veel te vinden over de xboxhardware, ik had zelf indertijd mijn xbox ge-TSOP-mod. Maar sukkelde constant met een dvd-drive die amper iets wou afspelen, de samsung drive bleek de beste zijn als ik het me nog goed herinner.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Klopt. De Samsungs lazen alles. De Thomsons/Philips dingen lazen meestal geen CDR's maar soms wel CDRW's ... ik heb mijn XB1 indertijd gekozen op basis van de aanwezigheid van de Samsung drive.

Ey r2504, hoe ziet het uit met je XB ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaween schreef:Ey r2504, hoe ziet het uit met je XB ?
Nog steeds hetzelfde... weinig tijd gehad... met het vrouwtje naar de solden geweest (een mens moet zich eens opofferen hé)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”