3starsnet - did - inbound routing trixbox

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Hey ,

ik heb al een tijdje een trixbox draaien met een inbound route via een analoge lijn, en outbound calls via voipbuster.

Nu moest er een tweede inbound lijn komen, en ipv analoog had ik het idee om deze keer via 3starsnet te gaan, zo gezegd zo gedaan, nummertje gekregen, allemaal goed en wel, maaarrrrr ...

Inbound calls worden alleen accepted als ik een inbound route aanmaan voor any DID/any CID , en das nie de bedoeling, calls naar die 3starsnet nummer moeten alleen geroute naar 1 bepaald toestel. DID instellen helpt niet ...

iemand any idea ? :-) ( trixbox 2.2.3 btw )
dbr
Premium Member
Premium Member

FlashBlue schreef:Hey ,

ik heb al een tijdje een trixbox draaien met een inbound route via een analoge lijn, en outbound calls via voipbuster.

Nu moest er een tweede inbound lijn komen, en ipv analoog had ik het idee om deze keer via 3starsnet te gaan, zo gezegd zo gedaan, nummertje gekregen, allemaal goed en wel, maaarrrrr ...

Inbound calls worden alleen accepted als ik een inbound route aanmaan voor any DID/any CID , en das nie de bedoeling, calls naar die 3starsnet nummer moeten alleen geroute naar 1 bepaald toestel. DID instellen helpt niet ...

iemand any idea ? :-) ( trixbox 2.2.3 btw )
Bij het veld did het nummer instellen werkt.
Let er wel op dat je hem nummer zo invoerd als dat hij door 3startsnet wordt doorgegeven (vb. 00323etc. of 03etc.)
Ik heb het vanmiddag zo werkend gehad.(maar weer verwijderd want ik wil dat juist niet.)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

intussen al paar dagen werkend, het werkte niet direct zo omdat 3starsnet blijkbaar niet de did meegeeft (hier toch niet) ; mr dat is op te lossen in trixbox door achter je registration "/DID" in te geven. ( dus user:pass@host word dan user:pass@host/DID ).
icebrain
Starter
Starter

Beste,
Ik probeer ook een trixbox aan een 3starsnet te koppelen. uitgaand geen probleem maar inkomend werkt het niet.
Welke settings moeten er bij de "incoming" sectie van de trunk komen?
Moet er bij inbound route iets speciaal ingesteld worden?

Alvast bedankt. Willem
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik gebruik 3starsnet met FreePBX.
In de incoming settings van de trunk is alles blanco.
Register string = 021888xxxx:[email protected]/02888xxxx
Bij inbound route staat alleen het DID nummer (02888xxxx) en de destination (extension, ring group, ...)
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

Draait trixbox op eigen hardware of is dat een aangekochte oplossing ?? Indien neen, op wat voor toestel heb je het draaien ?,

alvast bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”