Ten eerste, NickG: ja ! (op al uw vragen)
xenne schreef:is het moeilijk om in te stellen?
Neen, als je ietsofwat van PC's kent dan is het een fluitje van een cent. Een ABSOLUTE leek zou er mogelijks wat moeilijkheden mee hebben.
xenne schreef:is het mogelijk te bellen als de pc afstaat?
Jazeker.
xenne schreef:is het nog nodig een splitter aan te sluiten?
Als je via je BGC-lijn inkomende gesprekken wil voeren wel. Anders niet. Hou wel rekening met de opmerking van NickG: er mag dan niet gebeld worden op je PSTN-lijn!
xenne schreef:ik veronderstel dat je een telefoon aansluit op de Fritz... je belt dan via VOIP, als je gebeld wordt zou die telefoon ook moeten rinkelen - heb je dan geen vertraging in het belsignaal?
Begrijp je vraag niet helemaal... Je kan inderdaad tegelijkertijd bellen (via VoIP) én opgebeld worden (via BGC-lijn). Je kan in je Fritzbox instellen wat er dan moet gebeuren. Qua vertraging: het gaat allemaal een fractie van een seconde trager dan gewoon via je PSTN-lijn ja, maar echt storend is dat niet.
xenne schreef:en gaan die inkomende telefoons dan via VOIP of kan je dat instellen dat het gewoon via de discoverylijn gaat?
Beide zijn mogelijk (zelfs een combinatie, er zijn 2 PSTN-uitgangen op mijn 7140). Daar VoIP-in nummers bij de meeste VoIP providers nogal uitgeput zijn en/of geld kosten, is het "makkelijkste" scenario inderdaad uitgaand via VoIP en inkomend via BGC.
xenne schreef:kan je een goedkope Duitse Fritzbox (bv de 7050) 'flashen' naar Annex A?[/list]
Ja en neen. Ja, er bestaan firmwares die dit bewerkstelligen, maar neen: je Duitse Annex A zal NOOIT een echte Annex B worden, daar er gewoonweg andere hardware inzit! Er zijn bv. snelheidsproblemen gemeld met een geflashte Annex A en ik zou het niet aanraden.