Welke telefoontoestellen voor Fritzbox 7170?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Peter3
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo,

ik ga me weldra een Fritzbox 7170 aanschaffen.
Nu ben ik nog op zoek naar een aantal geschikte telefoontoestellen, die overweg kunnen met de functies die de Fritzbox aanbiedt.
Ik denk dan aan doorschakelen van een inkomende oproep, 2e oproep kunnen beantwoorden, intern kunnen bellen van toestel A naar toestel B, enz...
Ik vermoed dat er voor die toepassingen speciale functietoetsen zijn die niet op ieder toestel aanwezig zijn. Of niet?

Ik zoek geen draadloze maar bedrade toestellen.
Waar vind ik een goed aanbod van dergelijke toestellen?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Peter3 schreef:Nu ben ik nog op zoek naar een aantal geschikte telefoontoestellen, die overweg kunnen met de functies die de Fritzbox aanbiedt.
Je kan gelijk welk analoog telefoontoestel gebruiken, als er maar een flash ("R") toets op staat (zonder deze toets gaat het ook, maar dan moet je wel wat oefenen om de haak net zo'n 80 ms in te drukken :-)

R = het lopende gesprek in de wacht zetten. Er komt dan een nieuwe kiestoon zodat je:
- een intern nummer kan vormen (als de oproep niet voor U bedoeld is; dan kan je even aanmelden wie het is, en dan neerleggen om door te schakelen naar deze persoon)
- een extern nummer vormen (en het oorspronkelijke blijft in de wacht)
- met 0 pak je de externe lijn terug aan (einde "ruggespraak")

Intern bellen doe je door gewoon het interne nummer te draaien (1, 2, 3 voor de analoge; 51, 52, 53, ... voor de ISDN telefoons; of 9 voor alle interne telefoons).

Bij inkomend signaal 2de oproep (dus tijdens een lopend gesprek) :
R 0 = huidige gesprek verder zetten, en 2de afwijzen
R 1 = huidige gesprek afbreken, en 2de aannemen (in plaats daarvan kan je ook de hoorn neerleggen (dan rinkelt het meteen), en dan meteen weer oppakken
R 2 = huidige gesprek in de wacht zetten, en 2de aannemen (wisselen tussen beide gesprekpartners)
R 3 = de twee gesprekken in conferentie gesprek nemen

Belgacom heeft een aantal toestellen die een speciale toets voor dergelijke funkties hebben (en die in feite dan de bovenstaande funkties uitvoeren), maar ik ben niet 100% zeker of dat wel volledig compatibel is.

Handiger is een ISDN telefoontoestel te gebruiken (bvb Tiptel 195, of goedkoper Topcom deskmaster 510i - maar er zijn er veel meer, zeker in Duitsland (bvb Mediamarkt daar), waar ISDN erg populair is). Dan kan je handig via de menu's doorschakelen. Dit werkt zeer overzichtelijk met de Tiptel 195: bij een dubbel gesprek zie je dan bijvoorbeeld ook beide nummers tegelijk op het scherm, en kan je wisselen door simpelweg op de toets naast het nummer te drukken.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”