Hallo,
ik heb een belgacom abo (discov. line à € 6.5/maand) met een adsl-abo van Dommel.
Nu wens ik nog een voIP-provider te vinden die aan volgende voorwaarden voldoet:
- goeie kwaliteit (audio-lijn en bereikbaarheid)
- meerdere telefoontoestellen kunnen aansluiten
- een eigen nummer kunnen hebben
- kunnen bellen en opgebeld worden zonder dat de pc moet aanstaan
- binnenkomende oproep doorschakelen naar gsm
Ik las zonet hier iets van 3stars.
Prijzen lijken me goedkoper dan andere en van de kwaliteit heb ik ook niet horen klagen.
Blijkbaar heb je bij 3stars geen speciale router nodig, maar volstaat een ATA (Analog Telephone Adapter) die tussen router en telefoon/pc staat.
Vraag me wel nog af waarom de pc niet rechtstreeks met de router mag/kan verbonden zijn.
Weet er iemand als doorschakeling van vast naar gsm ook tot de mogelijkheden behoort?
En tenslotte minder van belang, maar wel wetenswaardig: kan je met voIP ook een soort telefooncentrale gebruiken? Ik bedoel dus dat je opneemt op toestel A en de oproep doorschakelt naar toestel B. Of dat je intern een oproep doet van A naar B.
Wat kan je met voIP en bij wie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik bel enkel via mijn pc maar met een fritzbox kan je wel veel doen heb ik al gehoord. Ik bel via voipbuster en de kwaliteit is al elk gesprek goed geweest.
http://www.fritzbox.eu/en/index.php
http://www.fritzbox.eu/en/index.php
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Is heel goed mogelijk met FreePBX. Gebaseerd op Asterisk.Peter3 schreef:En tenslotte minder van belang, maar wel wetenswaardig: kan je met voIP ook een soort telefooncentrale gebruiken? Ik bedoel dus dat je opneemt op toestel A en de oproep doorschakelt naar toestel B. Of dat je intern een oproep doet van A naar B.
Daar is werkelijk alles mee mogelijk en het is gratis.
Voor goede voip telefooncentrale aan een redeljke prijs kan je terecht bij Nextnet.
Natuurlijk werkt een gewone ATA of een fritzbox ook.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Bij gebruik van freepbx of asterix heb je wel dure voiptoestellen nodig of moet je toch wel weer ATA's gebruiken om gewone of dect toestellen aan te kunnen sluiten.
Sinds 15 jaar gebruik ik hier een kleine bedrijfscentrale van Panasonic met 5 netlijnen en 32 toestelaansluitingen.
Dit soort dingen zijn tegenwoordig voor werkelijk vrijwel niets te koop.
Vroeger had ik hier 2 analoge- (waarvan 1 faxlijn) en 2 isdnlijnen (via TA) op aangesloten, met ook nog een GSM aansluiting.
Sinds een paar jaar is de isdn aansluiting opgezegd en vervangen door voiplijnen via een ATA aangesloten op voipstunt/voipbuster.
Als inkomend telefoonnr gebruik ik de discoverylijn van Belgacom.
Daarnaast heb ik ook nog een ATA via een Nederlands provider waar ik een nl inbelnummer heb.
Om de boel compleet te maken heb ik een Skype telefoonadapter(met skype draaien op pc die 24/24 aanstaat) aangesloten op een netlijn waardoor ik ook via skype via de telefooncentrale bereikbaar ben.
Uitgaande kwaliteit via voipbuster/voipstunt is perfect en het laatste jaar heb ik niet één storing gehad.
Een en ander is momenteel een beetje overdone maar ik had hier vroeger een bedrijf waar veel gebeld werd maar dat inmiddels afgebouwd is.
Een nadeel van zo'n analoge centrale is dat hij geen cid doorgeeft, maar dit soort dingen zijn momenteel voor weinig geld te koop en geven veel flexibiliteit.
E.e.a is hiet natuurlijk over lange tijd gegroeid en wanneer ik van nul af zou beginnen, koos ik misschien ook voor freepbx, asterix of iets vergelijkbaars.
Sinds 15 jaar gebruik ik hier een kleine bedrijfscentrale van Panasonic met 5 netlijnen en 32 toestelaansluitingen.
Dit soort dingen zijn tegenwoordig voor werkelijk vrijwel niets te koop.
Vroeger had ik hier 2 analoge- (waarvan 1 faxlijn) en 2 isdnlijnen (via TA) op aangesloten, met ook nog een GSM aansluiting.
Sinds een paar jaar is de isdn aansluiting opgezegd en vervangen door voiplijnen via een ATA aangesloten op voipstunt/voipbuster.
Als inkomend telefoonnr gebruik ik de discoverylijn van Belgacom.
Daarnaast heb ik ook nog een ATA via een Nederlands provider waar ik een nl inbelnummer heb.
Om de boel compleet te maken heb ik een Skype telefoonadapter(met skype draaien op pc die 24/24 aanstaat) aangesloten op een netlijn waardoor ik ook via skype via de telefooncentrale bereikbaar ben.
Uitgaande kwaliteit via voipbuster/voipstunt is perfect en het laatste jaar heb ik niet één storing gehad.
Een en ander is momenteel een beetje overdone maar ik had hier vroeger een bedrijf waar veel gebeld werd maar dat inmiddels afgebouwd is.
Een nadeel van zo'n analoge centrale is dat hij geen cid doorgeeft, maar dit soort dingen zijn momenteel voor weinig geld te koop en geven veel flexibiliteit.
E.e.a is hiet natuurlijk over lange tijd gegroeid en wanneer ik van nul af zou beginnen, koos ik misschien ook voor freepbx, asterix of iets vergelijkbaars.
- seagull
- Elite Poster
Wat is duur? Je vindt asterisk centrales aan prijzen die je kan vergelijken met de goedkoopste telefooncentrale uit het aanbod van Belgacom. IP telefoontoestellen vindt je vanaf € 40. De meeste IP telefoontoestellen werken trouwens op PoE, dus geen vervelende adaptors meer en weeral een snoertje minder. De grootste besparing doe je natuurlijk als je meerdere nummers wil. Dat is bij Belgcom telkens goed voor ongeveer € 15 ex BTW abonnement per maand.Limburg schreef:Bij gebruik van freepbx of asterix heb je wel dure voiptoestellen nodig of moet je toch wel weer ATA's gebruiken om gewone of dect toestellen aan te kunnen sluiten.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
-
- Elite Poster
Ik zoek er nog 2 voor ongeveer die prijs. Heb je een type/winkel?seagull schreef:... IP telefoontoestellen vindt je vanaf € 40. De meeste IP telefoontoestellen werken trouwens op PoE, dus geen vervelende adaptors meer en weeral een snoertje minder.....
De goedkoopste die ik ken is een clone van de Siemens c 450 ip en bij liddle te koop geweest.
http://indigo.dev.anigraphics.be/forum/ ... ht=#138366
Later, in de solden zelfs voor 50euro aangeboden geweest.
Heb er toen een paar voor familie en vrienden gekocht.
http://www.targa.nl/index.jsp?SID=0&NAV ... 4&PROD=339
- seagull
- Elite Poster
Kijk eens bij voipsolutions.Limburg schreef:Ik zoek er nog 2 voor ongeveer die prijs. Heb je een type/winkel?
Vast IP telefoontoestel Grandstream Budgetone 101 voor € 41 ex BTW.
Draadloos DECT IP telefoontoestel met basisstation Siemens Gigaset C450 IP voor € 75 ex BTW en extra toestel Siemens Gigaset C45 voor € 47 ex BTW.
Nog goedkoper zijn de vaste Profoon IP 10 voor € 16 BTW in of de DECT Profoon IP 320 voor € 55 BTW in.
Laatst gewijzigd door seagull 06 nov 2007, 14:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Heel goed!
kende ik nog niet, bedankt!
(let op, prijzen voipsolutions zijn ex btw)
De laatste 2 bijgevoegde telefoons (nog goedkoper) zijn usb telefoons die niet zonder een pc kunnen werken en dus eigenlijk niet in het rijtje thuis horen. (edit 18:50)
kende ik nog niet, bedankt!
(let op, prijzen voipsolutions zijn ex btw)
De laatste 2 bijgevoegde telefoons (nog goedkoper) zijn usb telefoons die niet zonder een pc kunnen werken en dus eigenlijk niet in het rijtje thuis horen. (edit 18:50)