crash

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
sloeberthelions
Starter
Starter

Bericht

Hoi
Als ik Half-Life 2 Deathmatch speel crasht deze om de paar minuten soms zo dat mijn pc gewoon terug afsluit en terug opstart ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt en daar ik niet veel van pc afweet en geen engels ken heb ik wel een probleem,
Wie kan mij helpen ?
Groetjes hopeloze Sloeber
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 535 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Videokaart die te warm word?
sloeberthelions
Starter
Starter

Bericht

moederbord 31 °c
cpu 38 °c
gpu 50 °c
Maxotor 6l 200MO 40 °c
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Bericht

In 't Nederlands ken ik de benamingen niet, maar in 't Engels kan je dit misschien wel volgen:
Control Panel>System>Advanced> op dat tabblad zie je de "Startup and Recovery" sectie, en druk daar op de "Settings" knop. Op het paneel dat opent, kan je dan de optie "Automatically restart" uitvinken en dan zal je bij de volgende crash een blauw scherm zien met uitleg over het bestand dat de fout veroorzaakte.

Waarschijnlijk is het ofwel de driver van je grafische kaart, ofwel die van je netwerk-kaart, die een update kunnen gebruiken, dus je kan beter alvast eens kijken of je een nieuwere versie online vindt.

Voor de laatste versie van drivers ga je best zoeken op de website van de fabrikant zelf, in plaats van op Windows Updates te vertrouwen. Ofwel op de website van de fabrikant van het moederbord in je computer. Om die te kennen, kan je het cpu-z tooltje gebruiken ('mainboard' sectie), en voor je grafische kaart (of chip), is er sinds kort het gpu-z tooltje.

Als je Windows Vista hebt, kan het wel wat zoekwerk kosten om de juiste driver versie te pakken te krijgen. Probeer dan ook eens of het niet gewoon lukt om je HalfLife2 in "XP SP2" compatibiliteitsmodus te starten - ik geloof dat daar een optie voor is, als je rechtsklikt op het shortcut-icoontje waarmee je normaal opstart, in het "eigenschappen" paneeltje daarvan.