ik wil een computer formateren en windows xp opnieuw installeren. dit omdat de computer heel wat vertraagd is tijdens het opstarten.
Ik ga zoals altijd als volgt te werk.
windows installatie cd inleggen->computer opstarten->f12->opstarten van cd-rom... en dan als ik in het 'blauwe scherm kom' waar je normaal kan kiezen om windows te herstellen, installeren, of verwijderen.
ik kies steeds om een partitie (c:/) te verwijderen-> en daarna te formateren en opnieuw de software installeren.
in het blauwe scherm kies ik dus ENTER om windows te installeren -> windows sp home edition setup krijg ik vervolgens te zien
de volgende lijst geeft de bestaande partities en niet-gepartitioneerde ruimte op deze computer weer.
in deze lijst (waar normaal C:/) staat. is helemaal leeg.
ik kan kiezen tussen enter : om windows xp op een geselecteerde partitie te installeren
c: om een partitie in niet gepartitioneerde ruimte te maken
d: geselecteerde partitie verwijderen.
bij het kiezen van een van de volgende opties krijg ik volgende error:
er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen. het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: setupdd.sys
page_fault_in_monpaged_area
als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kundt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
controleren of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze geïnstalleerd is. is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn die u nodig heeft.
als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verijsderen of uit te schakelen. schakel bios- geheugenopties zoals caching of maken van schaduwkopieën uit.
als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgnes de veilige modus te kiezen.
technische informatie (mogelijk in het engels)
***stop: 0x00000050 (0xe41153c8 0x000000000,0xf7416fe,0x000000002)
***setupdd.sys - address f416f3e base at f73f2000, datestamp 3d6dd67f
.... telkens ik het opnieuw probeer krijg ik dezelfde fout. wat alle nieuwe hard en software verwijderen uitschakelen betreft: hoe doe ik dit het best? is dit bij control panel alles handmatig verwijderen onder hard en software? :-s
ik heb vroeger wel eens een gelijkaardig scherm gehad op deze computer als ik de hama video editor usb conector verwijderde verwijl windows actief was dan kreeg ik ook zo'n scherm te zien. kan het met dit programma of hardware te maken hebben? raar omdat ik er verder geen problemen van ondervind. de hama video usb heb ik trouwens verwijderd voor het opstarten van de computer.
kan iemand me zeggen wat ik het best doe?
zodat ik geen overbodig werk doe, of nog meer beschadiging aanbreng door hard en software te verwijderen dat ik beter laat staan... omdat ik in het verleden al eens te vlug dingen verwijderd heb die niet mochten vraag ik liever eerst uitleg aan mensen die er wel iets van kennen

bedankt he