Telenet geeft niet op!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Ik ben bij Telenet weggegaan sinds Juli (zie http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?t=2338), vorige maand moest ik nog een halve faktuur betalen en vandaag ontvang ik een faktuur voor nalatigheidskosten (4euro). Wat zijn die muggezifters eigenlijk van plan? Ze zijn helemaal niet klantvriendelijk, bieden oerslecht internet aan en nu lappen ze me dit. Ik zal dit nooit betalen, TN kan van mij den boom in en definitief deze keer, zelfs als zouden ze gratis internet aanbieden, nooit meer!

Momenteel ben ik nog altijd bij skynet en ben daar enorm tevreden over.

En Telenet... ze hebben dit jaar mss minder verlies of zelfs winst gemaakt maar hoe ze daaraan gekomen zijn zal niet door nieuwe klanten een gratis installatie aan te bieden zijn maar gewoon door hun muggezifterij!

Afbeelding

PS: niemand zal nu moeten afkomen, heb je die en die faktuur op tijd betaald, sorry maar ik was met alles altijd in orde!

(heb dit bericht ook gepost in de pub van TN) en ik ben zeer blij met BGM!
Laatst gewijzigd door Pengu 24 feb 2004, 13:37, in totaal 1 gewijzigd.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ik heb u bericht op de pub gelezen en ik heb begrip voor uw ontevredenheid maar ik wil je erop wijzen dat ook skynet limieten heeft .... welke die limiet is hangt van je abbo af dat je hebt

voor adsl go is de limiet 10 gb

voor adsl plus is dit 15 gb

bij skynet kan je wel voor 5 euro volumepacks kopen van 5 gb

om uw "traffic" te kennen moet je naar de e-care site van skynet surfen die je hier vind om te voorkomen dat je telkens moet inloggen kan je dit ook automatiseren door ons skynettooltje te gebruiken een klein softwareprogrammatje ;)
Registered Linux user #286313
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

Met die limieten kan ik leven :wink: , bij TN is de uploadlimiet 15% van de download, dus als ik het goed voor heb, maandelijks 15GB download waarvan 1.5GB upload en als je erover zit zit je volledig op smallband ook al heb je nog 7GB download staan! Dat vind ik niet echt rechtvaardig maar soit. Ook de glijdende meter van TN stak me dwars. Bij skynet kan je zoveel packs kopen als je wil, bij TN niet. Bij skynet wordt de meter elke maand gereset, bij TN niet... enz..... :-D
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Volgens mij maakt Telenet met zijn glijdende meter en zijn upload limiet de zaken nodeloos ingewikkeld... ze mogen dan nog de snelste zijn, erg klantvriendelijk (in gebruiksgemak) is hun volume systeem toch absoluut niet.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Eventjes reageren op een aantal feiten, ook uit de pub topic (geen zin om te reggen, dus hier).

Allereerst vind ik dat jij (Pengu) héél véél kabaal maakt voor iets waar je zelf voor gekozen hebt... als je met een ISP in zee stapt, dan moet je contract tekeken en wordt er vanuit gegaan dat je dat leest of weet wat het inhoudt..

Maw: die limiet, 15% upload, minimale aankoop van VP's, smallband, etc etc wist je voordat je met TN in zee ging. (of had je moeten weten indien je je degelijk geinformeerd had).

Dus Telenet heeft nergens schuld volgens mij, al is hun systeem idd niet alles zoals Nukem zegt, maar dat komt omdat je bij TN makkelijker een static ip kan hebben als je beetje handig bent en dan servers kunt draaien.. wat ze niet willen -> small upload.
Skynet heeft 36h anti-server system
TN heeft small-upload anti-server system.

Nuja, ik weet voor gamen etc etc.. is het ook niet handig.. maar dat had je moeten weten.
Wat betreft die factuur: €4, wees blij dat het dat maar is, zou er niet over zagen en ze betalen, jij bent immers diegene die contractbreuk pleegd...
Indien je binnen het jaar adsl opzegt bij Skynet zal je lachen van de te betalen rekening.. zal iets meer dan €4 zijn..

pub-topic:
wat betreft die routers: achterhaald beleid, wireless configs zijn toegelaten, daarvoor heb je een router die wireless laptops etc kan aansluiten. Waarom geen gewone routers... is dus achterhaald en idioot.
Ja per abo, mag maar 1 pc.. maar dat los je in principe niet op door routers te verbieden.
Wat betreft hun helpdesk: idd IPG, maar dat is hetzelfde moederbedrijf, maar niet exact hetzelfde personeel ;-). Andere opleiding van IPG gehad (allez, seminarie ofzo :)) en zoals hier reeds gezegd, je hebt goede mensen bij bedrijven en je hebt minder goede.. en dat kan je dus zowel bij TN als bij Skynet als bij iedere andere ISP hebben ;-).
I love it when a plan comes together!
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

UPDATE dinsdag 24februari: nu sturen ze tot op de dag vandaag nog steeds facturen, het is al ruim opgelopen tot 18 euro, mij gaan ze er me nooit kunnen van overtuigen dat TN de beste provider van dit landje is..... En ze zijn zelf te gierig om één aangetekende brief te versturen, pffffff :roll:
Gastje

Ik ben in december ook afgesloten geweest bij telenet omdat ik in oktober een aangetekend schrijven had gestuurd. Nu sturen ze me nog altijd een factuur van januari, omdat ik die weiger te betalen hebben ze me op de lijst van wanbetalers gezet... Dat vind ik as grof :evil:

Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja mannekes, als ge niet betaalt op tijd, dan komen daar interesten bij eh.. is logisch dat dat bedrag groter wordt.

Ik hoop dat ge het niet té hoog laat komen.. eer TN zich beraad over mogelijk andere acties... had beter in het begin toegegeven aan die luttele €4 ipv nu al € 18 te moeten betalen ;-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Langs de andere kant... Het gaat hier om een princiepskwestie en niet om die paar euro. Als ze mis zijn, dan zijn ze mis. Telenet heeft er waarschijnlijk zo wel meer dan 1, dus voor hen is dat gewoon bandwerk die aanmaningen enzo. Maar toch. Ik denk ook niet dat ik het zou betalen.

Cheers
Afbeelding
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

yup totaal mee eens is een principe kwestie zou het ook niet betalen
airzimmy
Erelid
Erelid

al eens een mailtje naar kwaliteitsopvolging gestuurd?

Hans
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

Ik stuur hen nu mails met de vraag dit recht te trekken. Ja het is een principe van mij en daar ben ik redelijk koppig in. Maar als ze geen positief gevolg geven aan mijn mails dan voel ik me genoodzaakt om naar de ombudsman en testaankoop te mailen met de vraag wat te doen.

Ze gingen me op de lijst van preventel zetten een paar maanden geleden maar daar is tot op de dag van vandaag nog nix van in huis gekomen. Ik denk dat Telenet zijn automatisatie van zijn facturen beter moet opvolgen. Want het zijn steeds dezelfde facturen met dezelfde woorden die terugkomen.

En dit noemen ze klantvriendelijk zijn. Ik weet bij BGM of waar dan ook is alles geautomatiseerd voor facturen en dergelijke. Maar een factuur die van 4€ naar 18€ loopt is toch wel iets dat ze zelf (als mensen) in de gaten moeten houden! En het feit dat er nog geen aangetekende brief is aangekomen vind ik ook nogal straf!
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

Aanhouder wint!!!!
Geachte klant,

Wij hebben uw dossier ingekeken en kunnen u melden dat de EUR19 volledig
werden kwijtgescholden. Het betreft hier een administratieve vergissing
waarvoor onze excuses.

In de hoop u hiermee van dienst geweest te zijn, verblijven wij,

Met vriendelijke groeten,

Sarah
Klantenzorg Telenet
www.telenet.be
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hopelijk hebben ze hier uit geleerd :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, met de 19€ die je nu bespaard hebt kan je mss Sarah van de klantendienst eens trakteren :D Ze heeft dit verdiend. Kwestie van ook te tonen dat je de slechtste nog niet bent.

Anyway, blij dat het is opgelost.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

With al do respect, maar waren dat nu niet de kosten, omdat jij vroeger je contract verbroken hebt? Dus terechte kosten? En eigenlijk geluk dat het slechts zo'n mini bedrag was? Of zie ik hier iets over het hoofd?

Enfin, goed dat het is kwijtgescholden.. van 18 eur gaan ze nu ook geen gerechtskosten opstarten.. is duurder dan de buit.. maar als je het over principes hebt.. waren ze nu terecht of niet? Contractbreuk?
Spock
Elite Poster
Elite Poster

Even mijn relaas doen ivm TN. Ook ik ben aangesloten bij TN (in Oostende). De symfonie tussen TN en mezelf was steeds super. De kwaliteit is heel goed maar toch is er af een toe een valse noot. Zo kreeg ik facturen met de melding dat ze betaald werden per domiciliëring en dus rest te betalen: xxxxxx Eurokes. Normaal zal je zeggen. Ik ging er dus van uit dat alles netjes werd betaald. Daar dient ten slotte een domiciliëring. Ik heb dan ook niet de gewoonte om elke maand mijn rekeninguittreksel in detail te bekijken tot het mij opviel dat ik al 6 maanden niet meer had betaald. Nochtans was er elke maand voldoende geld voorradig op mijn rekening. Dan maar even naar Mechelen gebeld of ze even wilden nazien of wat ik vastgesteld had klopte. Dat werd afirmatief beantwoord. Een uur later werd ik afgesloten !!

Ik ga diezelfde dag nog naar de bank en fax het betalingsbewijs door. Dan mag je toch verwachten dat je weer aangesloten bent binnen 24 u. Neen dus. Ik bel weer naar TN en daar krijg ik te horen dat ik eerst een vooruitbetaling moet doen van zomaar even zes maanden! Dat kan toch moeilijk onder de standaardprocedure vallen. Gelukkig dat ik een beetje mijn weg weet te vinden in de wetgeving. Ik stuur een aangetekende brief dat het niet mijn fout is dat TN mijn bank de facturen niet voorlegde. "Had ik U zelf niet gecontacteerd was ik wellicht ook niet afgesloten geweest.", liet ik hen weten. Ik sleur er allerhande wetten bij en even later.. nou ja, even... 14 dagen.. kreeg ik telefoon. "Het is een vergissing van onzertwege", zei een vriendelijke stem die zich identificeerde als Els. "U krijgt 1 maand gratis internet", gooide ze er nog even achteraan. Die heb ik inderdaad gekregen... aan smalband :eek:

Leuk is anders dus weer getelefoneerd naar Mechelen. Of ik ook eens op de informatiesnelweg zou kunnen surfen in plaats van een informatiezandwegeltje. Wéér kwam het vooruitbetalingsverhaal van zes maanden boven drijven. Als ik die betaalde zou ik weer op breedband surfen. Die heb ik dus niet betaald. Ik heb mij laten afsluiten op dat adres.

Een maand later ben ik verhuisd en liet ik een nieuwe aansluiting doen via TN.. ja, ik ben hardleers :wink:
maar dees keer op naam van mijn vader. En ik betaal gewoon telkens er een overschrijving in de bus valt.
Tae
Premium Member
Premium Member

Wat is dat tegenwoordig met die kut providers van Belgie die spannen precies allemaal samen om het leven van de klanten zuur te maken :twisted:

Bij Telenet zou ik mij helemaal niet op willen aansluiten met al de limieten dload en Upload wat is me dat allemaal ? :?

Met Skynet heb ik nooit problemen gehad zelfs niet met het afsluiten van mijn adsl gewoon een telefoontje en het was inorde ;) Alleen misschien toen ik naar Webvisie toestapte dan heb ik 3 weeken moeten wachten :x

Tja en nu met deze provider Webvisie daar valt ook al niet veel goeds over te vertellen alleen de eerste 2 weeken heb ik echt kunnen genieten van geen limieten en tegen 300 kb s alles binnen halen :eek: :-D

Dat waren nog eens tijden se :wink: :roll:

Ik ben eens benieuwd wat deze maand gaat zeggen dan zouden we defenitief van de problemen moet opgelost zijn :lol: :roll:

Dat geloof ik zelf toch niet meer :lol:
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ach altijd maar met die limieten. binnekort kunnen ze gewoon geen limieten meer geven als dieje video on demand komt enz. en als begie mee wilt met het internetwerledje zullen ze dat limiet binnekort toch eens moeten gaan afschaffen. want binnekort (wanneer weet ik niet want is maar een gerucht) komt er een nieuw videoqualiteit uit en dan is een film maar liefst 40 gig. en hoe gaat ge da binnenhalen met uw 10 gig lijntje?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

metal schreef:video on demand
Dat kan dan wel via hetzelfde kabel/ADSL netwerk binnen komen, de administratie zal alvast gescheiden zijn. Maw. het zal niet meetellen voor je limieten, en je zal er apart voor moeten betalen.

Het zal trouwens ook niet als file op je PC terecht komen (of dacht je dat de maatschappijen je het copieren nog eenvoudiger gingen maken :lol: ), maar eerder in de vorm van een setop box zoals Canal+
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Providerland is één grote jungle vol met probs :S
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”