partitie kan niet geformatteerd worden...

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

Hallo ik heb een groot probleem

Ik heb onlangs een computer geformatteerd die niet meer naar behoren werkte. deze liep steeds vast bij het opstarten, tijdens de schijfcontrole op het zelfde aantal procent 44%. dan gebeurde er niks meer

dus formatteren leek me de beste oplossing. nu ik echter xp opnieuw probeer te installeren. krijg ik volgende melding:

setup kan de partitie niet formatteren. de schijf is mogelijk beschadigd. controleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op uw computer. als het een scsi schijf betreft, zorg er dan voor de uw scsi apparaten correct zijn afgesloten (met een terminator) raadpleeg de handleiding bij uw computer of scsi adapter voor meer informatie.

u dient een andere partitie voor windows xp te selecteren druk op enter om door te gaan.

kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is?
Hoe het op te lossen valt?
en op welke manier?

... is dit een hard of software probleem.

hopelijk kunnen jullie me verder helpen want men kennis van computers is niet zo sterk :oops:

bedankt
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

setup kan de partitie niet formatteren. de schijf is mogelijk beschadigd
Je kan altijd eens wat disk utils er op los laten en checken voor bad blocks etc... . Maar ik vrees er voor dat de hard drive het zo goed als begeven heeft.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Altijd eerst is een low lvl format uitvoeren

meestal kan je dit progje op de site van je fabrikant vinden..
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

memyselfandi schreef: setup kan de partitie niet formatteren. de schijf is mogelijk beschadigd. controleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op uw computer.
Voor één keer dat Windows dan wél een degelijke foutmelding geeft, geloof je ze niet ?!
Als schijfcontrole en formatteren niet lukken, dan is het in mijn ogen nogal duidelijk dat je schijf al in verregaande staat van ontbinding is. Zelfs een low level format gaat daar niets aan kunnen veranderen.
En "stel" dat je de schijf toch terug in gang krijgt, dan zou ik deze zeker niet mijn gegevens toevertrouwen, want de kans dat de schijf het uiteindelijk toch begeeft binnen het half jaar is zeer groot.
Koop een nieuwe (of stuur ze terug naar de fabrikant voor vervanging als er nog garantie op zit).
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

gebruik de live cd van gparted
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

hiermee kan je partities controleren, verwijderen, aanmaken voor zowel ntfs als fat32. kijk maar eens naar de lijst met features.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”