Het Mechelse kabelbedrijf Telenet opent voor het eind van het jaar 17 eigen winkels. Die 'centers' bieden behalve de producten ook eerstelijnshulp aan de klanten. In 2008 komen er nog eens een tiental Telenet-centers bij. Het kabelbedrijf stopt met de deur-tot-deurverkoop.
Dealers
Telenet beklemtoont dat het gaat om een samenwerking met het bestaande dealernetwerk. Telenet werkt al langer met een netwerk van zelfstandige dealers, die zijn producten en diensten verkopen. Het bedrijf heeft op basis van een aantal strenge selectiecriteria uit dat dealernetwerk 15 dealers gekozen die nog voor het einde van dit jaar zullen worden uitgebouwd tot 'Telenet Center'. De winkels zullen een herkenbare look en merknaam krijgen.
Dichter bij de klant
"We brengen onze diensten dichter bij de klant", stelt Patrick Vincent, bij Telenet de verantwoordelijke voor de residentiële verkoop, in de marge van een kabelmarketingconferentie in Barcelona.
Telenet mikt met de winkels onder meer op de consument die de internet-, telefonie- en tv-producten zonder installateur aan de praat krijgt. De klant kan er ook terecht met zijn problemen en om bijvoorbeeld een setup-box te ruilen als daarvan een nieuwere versie beschikbaar is.
Telenet is in zijn sector niet de enige die de focus op de retailverkoop verhoogt. Zo besloot Belgacom onlangs het aantal Discovery Stores op te voeren. Ook de twee andere telecomoperatoren, Mobistar en Base, besteden veel aandacht aan hun winkels.
Telenet begint dit jaar met 17 eigen winkels
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer