PCMCIA kaarten voor laptops

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Gelijk ik vermeld heb op een andere topic heb ik wat geld en ben ik misschien van plan een laptop te kopen.
Wrm heb ik dat nu weer nodig hoor ik veel al vragen, awel dat kan ik nu eens moeilijk uitleggen.
Ik heb een vraag PCMIA kaarten zijn kaarten die je in een soort gleuf schuift van je laptop of niet ??
En mijn vraag is kunde het volgende doen zonder al te veel moeite:
Ik zou binnenhuis een draadloos netwerk uitbouwen maar ik zou door een andere PCMIA kaart in te schuiven ook nog op een netwek willen die wel nog kabels gebruikt, dus mijn vraag kan je makkelijk van de een naar de andere PCMIA kaart switchen.
Laatst gewijzigd door gamefreak977 19 okt 2003, 12:20, in totaal 1 gewijzigd.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Gamefreak,

Voor een netwerk dat kabels gebruikt is er op een laptop normaal een andere aansluiting voorzien, (lan-aansluiting) waarin je die kabel kan insteken. (dus je moet daarom je draadloos kaartje niet uit je laptop doen)

greetz,

Nob
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

die kaarten heten PCMCIA card, tegenwoordig wordt ernaar verwezen als PC-cards

in de meeste laptops zit wired LAN standaard in en bij bepaalde zit wireless er oko standaard in, dit un je anders makkelijk toevoegen met een PCMCIA ward
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

THX voor de info.
Ik wil wel ff vermelden dat ik laptop ga late samensteken, niet van de grote merke een pakken.
Ik zal vragen of dat er beiden standaard kan ingestoke worden.
Ik heb onlangs artikel gelezen dat tft's en laptop's nu op hun laagste staan (+-) maar dat ze langzaam aan weer zouden beginnen steigen is het daarmee niet intresant op nu een laptop te kopen ??
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nob en Sensei Zeon

hebben reeds uitgelegd dat ge bij nieuwe laptops geen pcmcia kaart nodig hebt voor ethernet kaart, want die is onboard. Bij oudere laptop's heb je wel een pcmcia kaart nodig voor ethernet-connections te maken.

In princiepe is dit een vrij courante combinatie, maar toch altijd even vragen stellen bij je netwerktopologie. Waarom wireless en cabled netwerk te samen in huis? Kan perfect, maar normaal kan je bvb. op een wireless AP perfect een cabled ethernet connection aansluiten waardoor je via wifi zowel op het cabled netwerk kan, als aan het wifi netwerk...

Ik vermeld dit gewoon even omdat ik de opstelling nog niet goed snap.
Weet ook dat er in de tutorials een mooie uitleg staat over networks en dat er reeds een aantal topics zijn waar ze cabled en wireless door elkaar gebruiken. Misschien de moeite waard ze eens te overlezen.

Een laptop à la carte laten assembleren? Hmm is niet courant.
Wifi en Ethernet standaard ingebouwd is perfect mogelijk, de nieuwe asus laptops hebben dat bvb.
Wat betreft de prijzen van laptops. Die staan nu relatief laag, maar er is idd gezegd dat die prijzen niet zo gaan blijven.. vanuit één hoek van de industrie. Een andere zegt het weer anders...

Voorspellingen zeggen idd dat ze gaan stijgen, maar voorlopig blijven ze laag en ze staan al een hele tijd laag ;-)
I love it when a plan comes together!
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

uhu, waarom beide awel ik weet ook wel dat ik met die draadloze ook toegang heb tot de niet draadloze.
maar draadloos is minder snel dan met draden zeker met die nieuwe standaard to become (gigalan) en ook omdat als ik eens naar mijn neefkes (of naar andere mense) kan ik mijn laptop aansluiten op dat netwerk met draden en als ik mij niets vergis gade niet rap een lan paty vinde waar ge wireless kunt.
Nu zulde natuurlijk zegge met een laptop naar een lan party (wat voor zware game laptop hebde daar niet voor nodig ??) daar zijde mis ik zou dan enkel gaan naar die lan party om te leechen niet om te gamen, in principe ben ik zelfs niet van plan er mee naar een lan party mee te gaan in de eerste plaats.
Alles late samensteken (wat pc's betreft) dan een van de grote merken kopen en heb er daan ook eentje naar mijn smaak.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Een laptop laten assembleren kan inderdaad, tot op een bepaald niveau eh. Ram, harde schijf en eventueel grafische kaart kan nog wel eens op aanvraag, de rest is meer afhankelijk van het model van laptop. Ethernet is tegenwoordig altijd on board. Wireless .. bwa, dat da snel is of niet maakt niet zo uit. Als je van plan bent gegevens over te sluizen hang je em effe op de draad eh. Dan is zelfs IEEE 802.11b (wifi) met z'n 11mbit full duplex wel snel genoeg.
Ikzelf ben ondertussen laptopverslinder, ben nu aan m'n 3e (altijd compaq)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Gamefreak, idd...

Zoals ik zei, er zijn mogelijkheden waarvoor je beide kaarten zou willen.. wou je er enkel even doen op merken dat combinatie van beiden door elkaar mogelijk zijn...

Dat omdat we de juiste bedoeling niet echt kende :)

Nuja, dat is zeker te verkrijgen en zal niet dermate groot probleem zijn.
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Idd op draadje hangen als ik files wil overzetten en wireless is gewoon om binnehuis te kunne surfen (eeft de g standaard geen betere reikweidte ??).
Wou nog ff iets kwijt er bestaan wi-fi antennes die je op je dak kan zette en dan kun ongeveer in de straal van 10 KM rond die antenne draadloos surfen (ik denk wel dat da veel kost) maar waar zoude zoiets in godsnaam kunne kope.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Gamefreak,

voor alle duidelijkheid, via wifi, zit je dus ook op netwerk, dus kan je ook files delen van de pc, waarmee je een wireless connection hebt eh :).

Een betere reikweidte? Je bedoelt een grotere range tussen de wifi-communicators? neen, wireless connections zijn ongeveer kwa ontvangst gelijk, het enige wat die nieuwe standaard meer heeft is een breedere bandbreedte...

WiFi antennse voor 10Km? LOL³
TN en BGC hebben zogenaamde hotspots geinstalleerd in stations, aan de kust, in hotels, luchthavens, etc etc. Je mag met je pc nog niet verder dan 100m zitten of je zit al in de knoei :). 500m is miserie.

Een antenne voor 10Km? -> onbetaalbaar, denk zelf onbestaande, zo ga je naar radio masten zoals het type dat het leger en interventiediensten gebruikt.. kans is groot dat je dan met vergunningen zit.
En die devices die TN en BGC nu gebruikt, die kosten ook al genoeg ;-).
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ja wi-fi is tuurlijk netwerk is gewoon een manier om draadloos netwerk toegang te krijgen.
Duh, dat da veel zal kosten ergens ooit eens prijzen gezien die 1 KM ver kon 1000 EUR ofzo met een 2 way sateliet erbij pijs ik ze weet niet zeker, was alle sinds een ferm pakje geld.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Dan spreken we wel van straalverbindingen en niet meer over wifi eh :-)
Maar ja, idd, van die zendmasten bestaan, maar die zijn gericht naar een bepaalde plek. Da's dus echt van antenne naar antenne en er mogen geen obstakels tussen zijn. Televisiebeelden worden op die manier bijvoorbeeld naar de kabelleveranciergebracht (VT4 vanuit Londen bvb).

Er zijn is in Nederland inderdaad een internetprovider die met een vergelijkbare technologie uitpakt, speciaal voor die plekken waar adsl niet beschikbaar is. Ik ken de naam nu niet meer, maar goed.
Spullen die een consument kan kopen zullen nooit een reikwijdte hebben van meer dan 100 meter in the field, want dan zit ge met vergunningen zoals The Oddity zegt. (en dus ook examens en zo).

Satelliet is ook een straalverbinding, met het verschil dat het nu niet van schotel naar schotel is, maar via de ruimte (een satelliet). Die technologie bestaat ook, maar ik denk dat ge in de praktijk veel meer hebt aan gewoon kabel of adsl. (vooral de prijs is dan doorslaggevend).

Maar ik denk dat je hier 2 technologieën door mekaar aan het halen bent...
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

nop, ze boden een pakket aan dat ge zelf ISP kon spelen met zo'n antenne en een two way sat.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

gamefreak,

volledig off-topic:
with al do respect, maar voor isp te spelen hebt ge wat meer nodig dan een zware antenne die wireless connections aanbiedt...load-balancers, multiple backbone-connections of links met top-level providers (Level3,Telia,..), plus een deftig systeem om de gebruikers die van je mast gebruik maken te identificeren..., de wireless connection beveiligen...
Kan me moeilijk voorstellen dat er zo pakketen aangeboden worden om zelf isp'tje te spelen.

Gaan hier niet té veel op in gaan..het gaat rond een simpel wireless netwerkje eh..niet rond isp spelen ;-).
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

www.mangouniverse.com ga daar eens kijke is alle sinds mango universe die dat aanbied.
GeertWe

Ik heb ook een probleem. Heb ingebouwde Wlan kaart in HP ze4455ea laptop zitten. Maar ben niet tevreden met bereik. Heb onder in living siemens router staan. Zou ik een externe antenne kunnen kopen? Zo ja wat kost mij dat ongeveer? Moet ik deze op de siemens router onder hangen of boven op mijn laptop.
Ik geloof dat die siemens router geen voorziening heeft voor antennes, linksys router heeft dit wel. En zou ook niet weten waar ik dit aan laptop kan hangen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik dacht dat je deze externe antennes aan het AP moet hangen. Dus aan je siemens. Maar als deze geen voorziening hiervoor heeft, dan vrees ik dat je pech hebt. Ik ken zelf de specs niet van die siemens.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kan ook zijn dat de ingebouwde wifi niet zo schitterend is in de portable zelf.. je kan eens proberen met er een insteekkaartje in te steken..maybe dat de kwaliteit dan beter is...

Antennes zetten..is een mogelijkheid, maar dat vind ik eerlijk gezegd, maar knutselwerk.. bestaan oplossingen voor op laptop.. maar niet mooi en niet handig.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Bij Wifi-oplossingen die ingebouwd zijn in de laptop zelf is de antenne vaak in het beeldscherm ingebouwd. Dus als je dat ding open klapt steek je meteen de antenne(s) de lucht in.
Dus bij die dingen betekent dat vaak beter ontvangst op die manier dan via PCMCIA-kaartjes...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”