Eicon USB modem probleem plz need help !!!

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Adolf [BAF]
Starter
Starter

Hi

Eerst wat pc info

PC specs :

P3 1GHZ
768 sdram
soundblaster 5.1 live
mobo : Elitegroup Computer Sys VT82C694X Apollo Pro 133A System Controller
Systeem BIOS : 04/12/2001-694X-686B-P6VXAC-00
HD 30GB 5400tpm
Geforce 4 MX440 64mb
Eicon USB modem ( ADSL via planetinternet )

drivers :

nvidia 30.82
viahyperion drivers 4in1 V449vp2
DirextX8.1
Eicon modem drivers van belgacom 1.4belgafix
creative drivers van instal CD

WIN XP PRO NL zonder service pack 1

Norton firewall 2004
norton antivirus 2004

PC is deze morgen geformateerd !

Het probleem is :

Als je de PC opstart moet je een signaal krijgen van ADLS ( voor eicon kenners de pijltjes worden groen ). Nu soms hebben we geen signaal , soms moeten we even wachten en soms krijgen we nooit een signaal !!!!!
Bij provider en belgacom is alles in orde . Daar ligt het probleem niet . Heeft iem deze problemen al gezien en kent hij een oplossing ??????
Zoja PLZ HELP

Greetz
Modbreak:
NuKeM
Stel je vraag geen 3 keer in 3 verschillende onderdelen van het forum aub, één keer trekt onze aandacht ook...
Heb de post verhuisd naar "Snelheid & Synchronisatie" aangezien het hier blijkbaar om een synchronisatie probleem gaat.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik zie dat je SP1 niet hebt... Ik heb ook zo een eicon en als ik onder XP werk zonder SP1, dan krijg ik om de 10 minuten een BSOD en verlies ik geregeld synch. Dus installeer die SP1. Zet ook even de energiebesparende functie uit voor de modem. Ik weet niet meer juist waar deze staat, maar ze is er wel.

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Zoals Sub Zero al schreef, eerst SP1 installen.
Als ik mij goed herinner moeten ook eerst de drivers geïnstalled worden en mag de modem pas later aangesloten worden.
Aan te raden: Schakel je PC uit en sluit dan pas je modem aan volgens de regels, pas als alles aangesloten is PC terug inschakelen.
Meer informatie > Hier
In PDF Format kan je de loupe gebruiken en op de figuren klikken om deze te vergroten. :wink:
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Op de skynet site vind je ook de laatste nieuwe drivers terug voor uw usb eicon modem.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Adolf [BAF],

Ik zou zeggen voer idd eerst die SP1 upgrade uit. Allereerst, had je dit probleem reeds voor je format? Wat was het systeem toen?
Gebruik je de correcte drivers voor WinXp?
Zijn je kabels en splitters correct aangesloten. Zie tutorials > adsl installation/driverpage.

Als je dat allemaal correct gedaan hebt en het werkt niet en PI en BGS zeggen dat het probleem niet bij hen ligt, zou ik eens proberen testen met een andere eicon modem of andere adsl modem. Eens zien of het niet aan de modem ligt. Ik weet niet of je kennissen hebt die ook via adsl werken.. probeer eens met een modem van je kennissen.

Eerste idee zou zijn: drivers en sp1
Die energie besparende functie vind je onder:
Start > Run > "devmgmt.msc" +[enter] (zonder "") -> Networkadapters -> rmb op je eicon adapter > properties > tabblad power management. -> alles uitvinken.

Patje, wat een bijdrage ;-). De drivers staan ook op onze site, zie hoger in mijn post en Bleu-Sky heeft al gelinked naar het solution center van Skynet ivm die modem.
I love it when a plan comes together!
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

The Oddity schreef:Adolf [BAF],

Patje, wat een bijdrage ;-). De drivers staan ook op onze site, zie hoger in mijn post en Bleu-Sky heeft al gelinked naar het solution center van Skynet ivm die modem.
hehe was me nog niet opgevallen dat de nieuwe drivers hier stonden,sorry eh the oddity.
wat een luxe hier op deze site en doe zo verder! :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”