Hoe modemfunctie Linksys uitschakelen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Spink
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb hier een Linksys ADSL-modem/wireless router, maar ik wil enkel gebruik maken van het wireless gedeelte en de modem-functie niet benutten (omdat ik al een modem heb staan). Is dit technisch mogelijk om deze modem/router enkel als access-point te gebruiken of niet?
Funsize
Member
Member

de DHCP server uitzette van je modem/wifi en dan heb je een access-point
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Misschien zelfs niet...

Ik heb hier thuis een Scarlet One box en een Speedtouch 716. Als ik eerst die Scarlet one box opzet, en daarna pas de Speedtouch, dan ziet die laatste dat er al een DHCP aan het werk is, en wordt er zelf een slaaf van, en deelt vanuit dezelfde range IPs uit voor portables die connecteren via WLAN...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Spink
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is het uitschakelen van de DHCP server ook voldoende om de modem-functie uit te schakelen? Op die manier schakel je de router-functie uit, maar ook de modem-functie?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Spink schreef:Is het uitschakelen van de DHCP server ook voldoende om de modem-functie uit te schakelen? Op die manier schakel je de router-functie uit, maar ook de modem-functie?
De modemfunctie op zich kan je niet uitschakelen... maar als er geen telefoonlijn aanhangt zal er ook niets gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”