pc verliest Telenet ip adres

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

Een vriend van mij heeft regelmatig het probleem dat de pc opeens een IP adres in de 169.xxx.xxx.xxx range krijgt, in de event log verschijnt de melding 'Fout: de time-out periode van de semafoor is verlopen'.
De pc is rechtstreeks aangesloten op de telenet modem. Soms gebeurt het nauwelijks, andere keren bijna 1 keer per kwartier. Bij het uitvoeren van ipconfig /renew wordt er opnieuw een adres toegekend door de DHCP server van Telenet, dit lost het probleem voorlopig op.

Ik heb eigenlijk geen idee wat het is, ik vermoed niet de netwerkkaart en volgens Telenet is alles in orde met de verbinding. Misschien een Windows probleem? Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Het lijkt er op dat de netwerkkaart geen contact meer kan zoeken met de modem. Een 169 adres is een teken dat de DHCP server die adressen moet uitdelen (zit in modem) niet gevonden kan worden.

Probeer eerst eens met herinstallatie van de netwerkkaart en/of kijk naar de instellingen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2842
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

doe ook eens regelmatig een ping..
als je ping nl te hoog oploopt, zal je ook een 169 krijgen..

via cmd:

ping www.telenet.be -t -l 900

laat hem eens een 50-tal x pingen..

bij mij geeft hij dan (via draadloze router en telenet):
Ping statistics for 195.130.131.38:
Packets: Sent = 74, Received = 74, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 114ms, Average = 21ms

Wanneer je echt veel time outs hebt enz.. kijk je kabels enz eens na, anders kunnen ze vanop telenet rechtstreeks je modem testen en deze nakijken op packet loss..

wa nie slecht is voor wireless connection :)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

De netwerkkaart herinstalleren had ik ook al in mijn achterhoofd, maar ik vind het zo raar dat het soms veel gebeurt en andere keren heel zelden. Daarom had ik eerder aan een probleem bij Telenet gedacht.

Ik zal hem een ping commando geven dat het resultaat in een txt bestand schrijft, dan kan ik het bij uitval eens rustig bekijken :-)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2842
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

wow
iemand da ook nog eens dos kent ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

verb schreef:Ik zal hem een ping commando geven dat het resultaat in een txt bestand schrijft, dan kan ik het bij uitval eens rustig bekijken :-)
En wanneer ga je de ping doen... op het moment dat alles in orde is ga je vermoedeljk niets zien, en op het moment dat je de 169.x.x.x hebt is het te laat.

Krijg je trouwens geen andere meldingen in de event viewer... voor een DHCP lease verloopt gaan er namelijk heel wat pogingen aan vooraf wat op zicht langer in beslag neemt dan 15 minuten. (om de 15 minuten je verbinding verliezen is dus gek)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

verb schreef:De netwerkkaart herinstalleren had ik ook al in mijn achterhoofd, maar ik vind het zo raar dat het soms veel gebeurt en andere keren heel zelden. Daarom had ik eerder aan een probleem bij Telenet gedacht.

Ik zal hem een ping commando geven dat het resultaat in een txt bestand schrijft, dan kan ik het bij uitval eens rustig bekijken :-)
> :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”