monitor met slechte pixel

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
verdickt
Premium Member
Premium Member

Hallo,

Ik heb hier een nieuwe acer monitor met een slechte pixel in het midden, valt blijkbaar niet onder garantie.

Hiervoor zijn er te weinig slechte pixels, moet er meerdere zijn verdeeld over meerder plaatsen op de monitor.

Iemand een idee hoe eenvoudig meer slechte pixels aan te brengen.

Want die storende pixel in het midden is blijkbaar niet voldoende voor hen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

zonder aanwijsbare sporen van fysische schade op het scherm achter te laten ? niet of nauwelijks. En voor je in de verleiding komt : een -gebroken- TFT wordt -nooit- herkend als RMA, hooguit als DOA bij het uitpakken uit de doos.

Wat niet betekenen zou dat je dit niet op een andere manier kan aanpakken, maar dat soort acties kan ik natuurlijk nooit goedkeuren. Maar een tft waar de voeding plots van begint te stinken en er geen powerled meer aangaat ..... da's sneller gebeurd dan gedacht he. Je hiermede NIET aanzettende tot frauduleus gedrag ....
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Als je het scherm nog maar net gekocht hebt, dan heb je altijd het recht om die terug te brengen binnen de (normaal) 7 dagen, zonder opgave van reden.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

didi79 schreef:Als je het scherm nog maar net gekocht hebt, dan heb je altijd het recht om die terug te brengen binnen de (normaal) 7 dagen, zonder opgave van reden.
Neen. Dit is enkel bij verkoop op afstand. Als je bijvoorbeeld iets gekocht hebt in een online winkel.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Eén slechte pixel is echt niet voldoende om het toestel terug te brengen.
Meer info vind je bij bvb. hier of hier (Pixel Policy Samsung - Word document)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@Astralon.

Klopt, hoewel voorzicht geboden. Er waren in het verleden allersinds fabrikanten die een 0-dead pixel policy hadden (wat ze over het algemeen niet lang volgehouden hebben). De eerste reeks Neovo's bijvoorbeeld (S17 - s19), daar heb ik verschillende malen een rma geclaimed en gekregen wegens 1 stuck of dead pixel.

Sommige firma's hebben verschillende pixel policy's afhankelijk van cateogrie van het toestel en eventueel extra aankoopbare pixel garantie, al dan niet van de fabrikant of zelfs de winkelketen/verdeler.

Maar in praktijk zijn de meeste consumerschmermen onderhavig aan een 5 of 7 dead pixels limit binnen een gegeven zone, en duidelijk meer als 10 pixels over het hele scherm.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Aangezien LCD's werken dmv crystallen te draaien zodat ze meer of minder licht doorlaten en dit gebeurt via een hoop elektronica die de gepaste spanningen op elk van deze crystallen loslaat. Zoude mss is kunnen proberen met een zware elektromagneet ofzo... Allez ik weet niet of da iets gaat doen maar je kan het altijd is proberen, ik heb zo toch al crt's kapot gekregen :p (werkt wel anders ma soit te veel magnetisme in de geburen van elektronica/technologie is meestal wel een duivel. :twisted:
verdickt
Premium Member
Premium Member

kaween schreef:zonder aanwijsbare sporen van fysische schade op het scherm achter te laten ? niet of nauwelijks. En voor je in de verleiding komt : een -gebroken- TFT wordt -nooit- herkend als RMA, hooguit als DOA bij het uitpakken uit de doos.

Wat niet betekenen zou dat je dit niet op een andere manier kan aanpakken, maar dat soort acties kan ik natuurlijk nooit goedkeuren. Maar een tft waar de voeding plots van begint te stinken en er geen powerled meer aangaat ..... da's sneller gebeurd dan gedacht he. Je hiermede NIET aanzettende tot frauduleus gedrag ....
Had ook zoiets gedacht, had eerste gebeld voor een defecte dvi aansluiting maar dan moest ik de monitor gewoon opsturen en gingen ze dit eerst proberen te herstellen. Met die voeding zal het volgens mij net hetzelfde zijn.

Had ook gedacht om hem eens te openen maar dat zullen ze merken aan de kleine vijsjes vermoed ik. Dat zwart gaat er onmiddellijk af.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”