Pagina 1 van 1
Opzetten internetverbinding
Geplaatst: 07 aug 2007, 09:00
door rob10
Precies 3 weken geleden heb ik de proforma factuur van dommel netjes betaald en gewacht tot zij de adsl verbinding zouden activeren. Enkele dagen later controleerde ik dit op
https://crm.schedom-europe.net (niet thuis want daar had ik geen internet toegang) en zag dat de status op active stond. Ik probeerde de e-mail en de homepage te configereen met de knoppen "O" en "E" maar er kwam onmiddellijk een pagina van schedom met alleen de mededeling "error...! Fout...!" Toen heb ik maar weer rustig afgewacht tot gisteren, want ik kreeg weer een nieuwe factuur terwijl ik heb nog steeds geen internet verbinding heb. Toen heb ik ze gebeld want op mijn mailtje kreeg ik geen antwoord. Na een kort gesprek met een onvriendelijke mevrouw kreeg ik na een derde telefoontje van een ander iemand te horen dat men mij vandaag (gisteren dus) mijn adsl zou activeren. Ik verwachtte er al niet veel van en inderdaad, ook vandaag heb ik nog steeds geen internet toegang. Ik heb er zelfs een systeembeheerder naar laten kijken en hij zag ook dat er nog steeds geen adsl-verbinding is. Het modem geeft aan: line state= down. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen en wat kan ik hier nog aan doen?
Re: Opzetten internetverbinding
Geplaatst: 07 aug 2007, 09:04
door liger
rob10 schreef:Precies 3 weken geleden heb ik de proforma factuur van dommel netjes betaald en gewacht tot zij de adsl verbinding zouden activeren. Enkele dagen later controleerde ik dit op
https://crm.schedom-europe.net (niet thuis want daar had ik geen internet toegang) en zag dat de status op active stond. Ik probeerde de e-mail en de homepage te configereen met de knoppen "O" en "E" maar er kwam onmiddellijk een pagina van schedom met alleen de mededeling "error...! Fout...!" Toen heb ik maar weer rustig afgewacht tot gisteren, want ik kreeg weer een nieuwe factuur terwijl ik heb nog steeds geen internet verbinding heb. Toen heb ik ze gebeld want op mijn mailtje kreeg ik geen antwoord. Na een kort gesprek met een onvriendelijke mevrouw kreeg ik na een derde telefoontje van een ander iemand te horen dat men mij vandaag (gisteren dus) mijn adsl zou activeren. Ik verwachtte er al niet veel van en inderdaad, ook vandaag heb ik nog steeds geen internet toegang. Ik heb er zelfs een systeembeheerder naar laten kijken en hij zag ook dat er nog steeds geen adsl-verbinding is. Het modem geeft aan: line state= down. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen en wat kan ik hier nog aan doen?
bellen, klagen
Geplaatst: 07 aug 2007, 09:48
door Beostar
Nog geen ervaring hiermee eigenlijk maar kan ook liggen aan het feit dat ik zelf nog in de fase van overgang zit en nog maar net de mail gekregen hebt dat de diensten binnen 3-10 actief zijn.
Maar je hebt nog nooit adsl gehad op die plek ? is het dan niet zo dat het zowiezo langer duurt omdat belgacom moeite moet doen ?
Re: Opzetten internetverbinding
Geplaatst: 07 aug 2007, 10:11
door DarthDavy
rob10 schreef:Na een kort gesprek met een onvriendelijke mevrouw
Da's den tweede keer dat deze onvriendelijke mevrouw op dit forum opduikt.
Hmmmm...
Geplaatst: 07 aug 2007, 10:17
door Beostar
wellicht allemaal gebeld op het exact hetzelfde moment

Re: Opzetten internetverbinding
Geplaatst: 07 aug 2007, 10:25
door Petrikske
DarthDavy schreef:
Da's den tweede keer dat deze onvriendelijke mevrouw op dit forum opduikt.
Hmmmm...
Word inderdaad beetje genant voor Dommel.

Geplaatst: 07 aug 2007, 11:57
door yama
Zeker een stormloop aan nieuwe klanten hoop dat bij mijn aanvraag soepelder verloopt

.
Geplaatst: 07 aug 2007, 12:29
door xenne
yama schreef:Zeker een stormloop aan nieuwe klanten hoop dat bij mijn aanvraag soepelder verloopt

.
ik vrees het ook .... hoop dat het hier ook vlotter verloopt, maar Dommel moet blijkbaar eens denken aan personeel bijnemen want op mails krijg je idd geen antwoord meer. gisteren besteld, contracten etc zijn onmiddellijk bezorgd via mail en zijn opgestuurd, nu wachten tot belgacom de lijn activeert zeker?
Geplaatst: 07 aug 2007, 13:55
door ljd
Ja, BGC moet de lijn activeren, tenzij er al een adsl signaal op je lijn zit.
Geplaatst: 07 aug 2007, 14:04
door ubremoved_983
ljd schreef:Ja, BGC moet de lijn activeren, tenzij er al een adsl signaal op je lijn zit.
AAARF !!! Dit klopt niet ... als er een Turboline ADSL signaal op zit, dan werkt het onmiddellijk. Zit er een BRUO, BROBA signaal op dan gaat Belgacom alsnog een aanpassing moeten doen in de centrale ...
Geplaatst: 07 aug 2007, 15:16
door ljd
ditCh schreef:ljd schreef:Ja, BGC moet de lijn activeren, tenzij er al een adsl signaal op je lijn zit.
AAARF !!! Dit klopt niet ... als er een Turboline ADSL signaal op zit, dan werkt het onmiddellijk. Zit er een BRUO, BROBA signaal op dan gaat Belgacom alsnog een aanpassing moeten doen in de centrale ...
True
Re: Opzetten internetverbinding
Geplaatst: 07 aug 2007, 19:03
door darkzero
DarthDavy schreef:rob10 schreef:Na een kort gesprek met een onvriendelijke mevrouw
Da's den tweede keer dat deze onvriendelijke mevrouw op dit forum opduikt.
Hmmmm...
yep was idd bij mij ook. succes want hopelijk heb je meer geluk (ik moet een maand wachten...)
Geplaatst: 07 aug 2007, 23:45
door Beostar
allez dan is er toch nog iets positiefs aan het hebben van een adsl abonnement bij belgacom. De mogelijkheid om naar dommel over te schakelen op minder dan een week.
Geplaatst: 08 aug 2007, 13:16
door xenne
ljd schreef:Ja, BGC moet de lijn activeren, tenzij er al een adsl signaal op je lijn zit.
ik ben aan het wachten, ondertussen ben ik toch al overgestapt op dommel mail ... en ook mijn website is geaktiveerd... nog geen expexed date op de site (mijn contract is blijkbaar nog niet toegekomen)