als ik onder vista business een applicatie wil installeren, duurt dit 10 tot 20 seconden vooraleer de installatie gestart wordt? waaraan kan dit liggen?
vroeger onder xp prof startte dit onmiddellijk.
installaties onder Vista
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
één woord: uac of user acces control.
je moet eerst nog toestemming geven om de installatie te laten starten. zo ook als je programmas als administrator wilt uitvoeren.
je moet eerst nog toestemming geven om de installatie te laten starten. zo ook als je programmas als administrator wilt uitvoeren.
-
- Elite Poster
kan men dat uitschakelen?t-town schreef:één woord: uac of user acces control.
er werkt toch maar 1 persoon op die pc.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik snap dat niet wat er dan zo anders is aan UAC dan aan sudo ... hoort ge iedereen met ne *nix ook zo zagen als "hoe zet ge da af?"
mm, misschien wat verkeerd verwoord, ik wil maar bedoelen, *nix werkt al JAAAAAAAAAAAAAAREN zo, en daar klaagt toch niemand over?
mm, misschien wat verkeerd verwoord, ik wil maar bedoelen, *nix werkt al JAAAAAAAAAAAAAAREN zo, en daar klaagt toch niemand over?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Windows gebuikers != *nix gebruikers
Het stoort mij niet die uac. Het is zoals je zegt ne sudo of ff root terminal pakke om iets te installeren. Enkel het feit dat je niet in de program files directory moogt schrijven zonder uac toestemming vind ik iets minder mja. kan aan mij liggen ook.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Is eigenlijk bad design van het programma. Ge hebt namelijk voor uw persoonlijke instellingen de map %APPDATA% die zich in uw profiel bevindt en waar ge wél schrijftrechten hebt.Beostar schreef:Enkel het feit dat je niet in de program files directory moogt schrijven zonder uac toestemming vind ik iets minder mja. kan aan mij liggen ook.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Mmh sudo is niet vervelend
. Dit springt er zelfs op als je een domme email wil versturen bij wijze van spreken
.
Bent u zeker dat u de email wil versturen? JA
Bent u heel zeker? Ja
Bent u heel heel heel zeker? Ja
you get the picture

Bent u zeker dat u de email wil versturen? JA
Bent u heel zeker? Ja
Bent u heel heel heel zeker? Ja
you get the picture