Pagina 1 van 1

Weeraleens een telefoonprobleem: ik ben het BEU

Geplaatst: 28 jul 2007, 11:44
door poekie68
Vandaag weer een telefoonprobleem. We kunnen wel bellen, maar niet opgebeld worden. Drie weken geleden net hetzelfde probleem.
Na 20 minuten eindelijk iemand van de helpdesk aan de lijn gehad.

"Mijnheer hebt u de modem al eens gereset".

Ik dacht dat ik ging ontploffen. :evil: Zijn ze daar weer met hun standaard vraagjes... Helpt gene ene moer: kan wel surfen en bellen, kan niet opgebeld worden. Wat heeft dat met mijn modem te maken? Dat is een probleem bij Tele2!

Ze zijn mij bijna kwijt als klant. En ik denk dat de helpdesk daarmee tevreden zal zijn.

Geplaatst: 28 jul 2007, 15:19
door meon
Euhm maf, ik had hetzelfde voor.
maar 't probleem lag bij onze eigen telefoon :oops:
Hij legt een lijn niet 'dicht' na het afsluiten van een telefoongesprek dat je zelf begonnen bent.
(Belgacom Twist 307)
Ondertussen een Siemens gigaset gehaald, probleem opgelost (en nu ook werkende CLIP).

Geplaatst: 28 jul 2007, 20:34
door D3bian
Hello,

Het kan ook zijn dat er een probleem is bij een bepaalde operator, bijvoorbeeld Belgacom of Telenet om jou te bereiken, routeringsproblemen in hun netwerk. Heb je het bij iedereen, of enkel bij bepaalde abonnees (van 1 bepaalde provider). Die informatie is steeds interessant voor de helpdesk.

Mvg,

Geplaatst: 29 jul 2007, 20:38
door poekie68
gelijk wie van gelijk waar: mobistar, belgacom, telenet, ...

en het ligt niet aan onze telefoon: wij kunnen anderen opbellen. Indien de lijn open blijft liggen, dan kan je ook geen nieuw telefoongesprek beginnen. Wanneer men ons wil opbellen krijgt men een "netwerk-overbelast-toon" te horen.

Geplaatst: 31 jul 2007, 10:47
door D3bian
Das inderdaad niet handig.

Ik stel voor dat je contact opneemt met 320i

Hij zal je zeker kunnen helpen.

Mvg,

Geplaatst: 31 jul 2007, 11:13
door meon
poekie68 schreef:en het ligt niet aan onze telefoon: wij kunnen anderen opbellen. Indien de lijn open blijft liggen, dan kan je ook geen nieuw telefoongesprek beginnen. Wanneer men ons wil opbellen krijgt men een "netwerk-overbelast-toon" te horen.
Klinkt nog altijd heel erg zoals onze situatie was hoor. We konden zelf altijd bellen, maar als mensen ons belden kwamen ze op een bezettoon of voicemail uit.

Re: Weeraleens een telefoonprobleem: ik ben het BEU

Geplaatst: 31 jul 2007, 11:46
door Limburg
Naast het advies van Meon,
poekie68 schreef: kan wel surfen en bellen, kan niet opgebeld worden. Wat heeft dat met mijn modem te maken? Dat is een probleem bij Tele2!
Kan wel degelijk aan de instellingen van je modem/router liggen.
Zelf aan de instellingen zitten knutselen?
Lijkt op een NAT probleem, SIP UDP packets lijken niet de SIP poort van het voip gedeelte te bereiken door je NAT heen.
Er zijn trucjes voor, zoals NAT langer openhouden m.b.v. een stunserver, of timers te veranderen, maar dat zal tele2 ooit wel eens goed uitgedacht hebben.
Indien dit het probleem is kan je soms wel gebeld worden juist nadat je zelf naar buiten gebeld hebt. (simpele test)
Staat uPNP wel aan?
Dus, wanneer je geknutseld heb, probeer dan terug te gaan naar de tele2 instellingen.

Geplaatst: 31 jul 2007, 15:38
door poekie68
Niks geknutseld aan de instellingen. Alles staat op de originele Tele2 instelingen.

Als men ons opbelt is er geen voicemail of bezet-toon. Als je wilt weten welke toon: zet je router uit en bel vanaf een andere lijn naar jezelf.

Re: Weeraleens een telefoonprobleem: ik ben het BEU

Geplaatst: 08 aug 2007, 09:41
door rsca4ever
poekie68 schreef: "Mijnheer hebt u de modem al eens gereset".

Ik dacht dat ik ging ontploffen. :evil: Zijn ze daar weer met hun standaard vraagjes... Helpt gene ene moer: kan wel surfen en bellen, kan niet opgebeld worden. Wat heeft dat met mijn modem te maken? Dat is een probleem bij Tele2!

Ze zijn mij bijna kwijt als klant. En ik denk dat de helpdesk daarmee tevreden zal zijn.
1) heeft wel iets met de modem te maken
2) kan na herstarten van de modem en mogelijk enkele aanpassingen (upnp , mtu , fxo , ...) in de modem door tele2 helpdesk gemakkelijk opgelost worden, zelf niet aan knutselen liefst.