Weeraleens een telefoonprobleem: ik ben het BEU

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Vandaag weer een telefoonprobleem. We kunnen wel bellen, maar niet opgebeld worden. Drie weken geleden net hetzelfde probleem.
Na 20 minuten eindelijk iemand van de helpdesk aan de lijn gehad.

"Mijnheer hebt u de modem al eens gereset".

Ik dacht dat ik ging ontploffen. :evil: Zijn ze daar weer met hun standaard vraagjes... Helpt gene ene moer: kan wel surfen en bellen, kan niet opgebeld worden. Wat heeft dat met mijn modem te maken? Dat is een probleem bij Tele2!

Ze zijn mij bijna kwijt als klant. En ik denk dat de helpdesk daarmee tevreden zal zijn.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Euhm maf, ik had hetzelfde voor.
maar 't probleem lag bij onze eigen telefoon :oops:
Hij legt een lijn niet 'dicht' na het afsluiten van een telefoongesprek dat je zelf begonnen bent.
(Belgacom Twist 307)
Ondertussen een Siemens gigaset gehaald, probleem opgelost (en nu ook werkende CLIP).
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Hello,

Het kan ook zijn dat er een probleem is bij een bepaalde operator, bijvoorbeeld Belgacom of Telenet om jou te bereiken, routeringsproblemen in hun netwerk. Heb je het bij iedereen, of enkel bij bepaalde abonnees (van 1 bepaalde provider). Die informatie is steeds interessant voor de helpdesk.

Mvg,
Afbeelding
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

gelijk wie van gelijk waar: mobistar, belgacom, telenet, ...

en het ligt niet aan onze telefoon: wij kunnen anderen opbellen. Indien de lijn open blijft liggen, dan kan je ook geen nieuw telefoongesprek beginnen. Wanneer men ons wil opbellen krijgt men een "netwerk-overbelast-toon" te horen.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Das inderdaad niet handig.

Ik stel voor dat je contact opneemt met 320i

Hij zal je zeker kunnen helpen.

Mvg,
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

poekie68 schreef:en het ligt niet aan onze telefoon: wij kunnen anderen opbellen. Indien de lijn open blijft liggen, dan kan je ook geen nieuw telefoongesprek beginnen. Wanneer men ons wil opbellen krijgt men een "netwerk-overbelast-toon" te horen.
Klinkt nog altijd heel erg zoals onze situatie was hoor. We konden zelf altijd bellen, maar als mensen ons belden kwamen ze op een bezettoon of voicemail uit.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Naast het advies van Meon,
poekie68 schreef: kan wel surfen en bellen, kan niet opgebeld worden. Wat heeft dat met mijn modem te maken? Dat is een probleem bij Tele2!
Kan wel degelijk aan de instellingen van je modem/router liggen.
Zelf aan de instellingen zitten knutselen?
Lijkt op een NAT probleem, SIP UDP packets lijken niet de SIP poort van het voip gedeelte te bereiken door je NAT heen.
Er zijn trucjes voor, zoals NAT langer openhouden m.b.v. een stunserver, of timers te veranderen, maar dat zal tele2 ooit wel eens goed uitgedacht hebben.
Indien dit het probleem is kan je soms wel gebeld worden juist nadat je zelf naar buiten gebeld hebt. (simpele test)
Staat uPNP wel aan?
Dus, wanneer je geknutseld heb, probeer dan terug te gaan naar de tele2 instellingen.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Niks geknutseld aan de instellingen. Alles staat op de originele Tele2 instelingen.

Als men ons opbelt is er geen voicemail of bezet-toon. Als je wilt weten welke toon: zet je router uit en bel vanaf een andere lijn naar jezelf.
rsca4ever
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2007, 09:18

poekie68 schreef: "Mijnheer hebt u de modem al eens gereset".

Ik dacht dat ik ging ontploffen. :evil: Zijn ze daar weer met hun standaard vraagjes... Helpt gene ene moer: kan wel surfen en bellen, kan niet opgebeld worden. Wat heeft dat met mijn modem te maken? Dat is een probleem bij Tele2!

Ze zijn mij bijna kwijt als klant. En ik denk dat de helpdesk daarmee tevreden zal zijn.
1) heeft wel iets met de modem te maken
2) kan na herstarten van de modem en mogelijk enkele aanpassingen (upnp , mtu , fxo , ...) in de modem door tele2 helpdesk gemakkelijk opgelost worden, zelf niet aan knutselen liefst.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”