Speedtouch 536

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb een speedtouch 536 gekocht (van Belgacom winkel) en zou deze willen gebruiken icm mijn SMC router (draadloos), ik dacht dat ik de modem gewoon moest configureren zonder router ertussen en dan gewoon de modem op mijn WAN poort aansluiten, maar zo werkt het dus niet.

Weet iemand hoe het wel moet?

Edit: Oh ja, ik heb Dommel sinds gisteren. Daarvoor altijd TN.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Best kan je de modem als bridged configureren. Dat wil zeggen dat de router die eraan hangt de sturing zal doen. Ik draai ook zo met een Linksys en dat werkt perfect.

De modem connecteer je dan aan de router via de WAN-poort en in de router stel je de nodige parameters in voor je internetverbinding.

In het begin had ik de modem alles laten regelen maar na enkele weken bleek hij de verbinding te verliezen en niet te re-connecten. Nu de linksys de sturing doet is dat probleem uit de wereld geholpen.

En een bijkomend voordeel is dat je bij een bridged-opstelling de port-forwarding - als je die wil gebruiken - maar 1 keer moet instellen.
rds
Plus Member
Plus Member

andere mogelijkheid is uw router een vast IP geven en op de modem dit IP instellen als DMZ. Dan moet je ook maar op 1 plaats uw poorten instellen. Maar uw modem in bridge zetten is de mooiste oplossing.
TL@
Pro Member
Pro Member

In het configuratie menu kan ik nergens de optie bridged vinden, waar zou dat ergens moeten staan?
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

kijk bij instellen internetverbinding en kies dan de mode bridged
Just enjoy life and don't whine about it.
TL@
Pro Member
Pro Member

Ik heb het gevonden, het werkt perfect nu.

Ik kan nu wel niet meer aan de modem config, doe ik daar nog iets mis mee of is het normaal dat ik daar niet meer aankan?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

TL@ schreef:Ik heb het gevonden, het werkt perfect nu.

Ik kan nu wel niet meer aan de modem config, doe ik daar nog iets mis mee of is het normaal dat ik daar niet meer aankan?
Das normaal. Je hebt je toestel gedegradeerd tot domme modem :)
't Is nu niet dat deze reddeloos verloren is... Je kan er nog altijd aan als je je router er vantussen haalt en rechtstreeks op je PC aansluit.
Afbeelding
TL@
Pro Member
Pro Member

Oké, da's goe.

Nu heb ik terug een probleem, na de disconnect wordt er niet opnieuw verbinding gemaakt. DIt is toch niet normaal, zal wel ergens iets vergeten zijn zeker. Straks nog wat prutsen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Je moet ergens in je modem een vinkje zetten bij "auto-reconnect", oftewel automatisch terug verbinden.

Soms moet je eens alles ingesteld het eens ontvinken en dan weer aanvinken.
TL@
Pro Member
Pro Member

Ik zie nergens in de modem auto-reconnect. Moet het zeker in de modem of moet dat ergens in de router staan, aangezien de router eigenlijk de verbindingsgegevens aan de modem geeft (modem is bridged)

Waar in de router zou ik dat dan moeten vinden, het enige ik zie is de mogelijk om de sessie te beëindigen als ik een aantal minuten inet niet gebruik en dan automatisch terug verbindt wanneer ik inet terug nodig heb.
Kartouch
Pro Member
Pro Member

TL@ schreef:Ik zie nergens in de modem auto-reconnect. Moet het zeker in de modem of moet dat ergens in de router staan, aangezien de router eigenlijk de verbindingsgegevens aan de modem geeft (modem is bridged)

Waar in de router zou ik dat dan moeten vinden, het enige ik zie is de mogelijk om de sessie te beëindigen als ik een aantal minuten inet niet gebruik en dan automatisch terug verbindt wanneer ik inet terug nodig heb.
Aangezien je de modem bridged staan hebt doet de router het beheer van de verbinding. Je zal dit dan ook in de router moeten instellen.

Waar kan ik je echter niet melden. Mijn router is een Linksys.
TL@
Pro Member
Pro Member

Dit zijn alle instellingen die ik heb:

Afbeelding

Alles is toch juist?
Kartouch
Pro Member
Pro Member

TL@ schreef:Alles is toch juist?
In jouw geval zou ik de keep-alive proberen ipv de auto-connect.
TL@
Pro Member
Pro Member

Keep session had ik eerst geprobeerd, dan ziet hij kennelijk niet dat de verbinding weg is. Hij gaat dus ook niet reconnecten, heel vervelend.

Deze instelling werkt trouwens ook niet.Ik heb gisteren weer de modem moeten op en af zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”