Vraagje Discovery Line

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Als ik bijvoorbeeld naar een gratis nummer bel (0800), tellen ze dan die 15cent/min. aan? nee toch? Is miss. domme vraag maar is gewoon even om te weten :-) .

[Edit]

Na wat rondgesnuffelt te hebben heb ik gelezen dat noodnummers van drie nummers en 0800 gratis is. Heb nu andere vraag.. Wat is:
CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code)?

Kan ik ook deze dienst gebruiken zonder die 15cent/min. opleg?
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... ll_consult

Als ik opgebeld word moet ik niks betalen toch? Of wel de connectie kost enz.?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

dean3009 schreef:Als ik bijvoorbeeld naar een gratis nummer bel (0800), tellen ze dan die 15cent/min. aan? nee toch? Is miss. domme vraag maar is gewoon even om te weten :-) .
Nope, gratis is gratis.
dean3009 schreef: Wat is:
CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code)?
CPS wil zeggen dat je gesprekken automatisch doorgeschakeld worden naar een andere carrier (firma)
Je abonnementskosten betaal je dus aan Belgacom en je gesprekskosten betaal je dus aan een andere firma.
CSC: Wil zeggen dat je eerst een code dient in te drukken voor het abonneenummer. ,deze code zal je toegang verlenen tot de externe carrier.
Code bestaat meestal uit 4 cijfers, 1515 en 1616 zijn veel gebruikte.
Let Op: Gebruik deze werkwijze niet als je een discoverylijn van Belgacom hebt.
Zij gaan je immers voor elke gesprek ook aanrekenen.[/quote]
dean3009 schreef: Kan ik ook deze dienst gebruiken zonder die 15cent/min. opleg?
Ik krijg met IE en ook met FF een startpagina van BC dus heb geen idee wat je bedoeld.
dean3009 schreef: Als ik opgebeld word moet ik niks betalen toch? Of wel de connectie kost enz.?
Als je door een nationaal nummer opgebelt word moet je niet betalen nee.
Hoe het zit met mobieltjes die je trachten te bellen vanuit het Buitenland weet ik het niet precies.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: CSC: Wil zeggen dat je eerst een code dient in te drukken voor het abonneenummer. ,deze code zal je toegang verlenen tot de externe carrier.
Code bestaat meestal uit 4 cijfers, 1515 en 1616 zijn veel gebruikte.
Zij gaan je immers voor elke gesprek ook aanrekenen.
Petrikske schreef:
dean3009 schreef: Kan ik ook deze dienst gebruiken zonder die 15cent/min. opleg?
Ik krijg met IE en ook met FF een startpagina van BC dus heb geen idee wat je bedoeld.
Dat is Bill Consult... Als je naar 1920 belt kun je de som van je ongefactureerde verkeer zien... Is dit dan een CSC zoals je zei? Dit is een gratis dienst van Belgacom.
Op de site die bij jou niet werkt (bij mij wel trouwens) staat het volgende:
Belgacom - Bill Consult schreef:
beheer uw uitgaven
Bill Consult

Bill Consult geeft u zicht op de huidige status van uw telefoonrekening

Belangrijkste voordelen

Bill Consult geeft u zicht op de huidige status van uw telefoonrekening (de som van uw ongefactureerde verkeer) en - eventueel - de huidige status van uw "alles inbegrepen"-formule.

U krijgt gratis toegang tot deze dienst via het telefoonnummer 1920.

Houd er rekening mee dat u deze informatie over uw eigen verbinding alleen kunt krijgen als u belt vanaf de eigen lijn. Om veiligheidsredenen is de consultatie op afstand niet mogelijk. Vergeet ook niet dat de informatie wordt versterkt met een gemiddelde vertraging van 8 uur en dat voor het ongefactureerde verkeer nog geen rekening wordt gehouden met kortingen. De vermelde prijzen zijn exclusief BTW.

Wenst u nóg meer informatie over uw rekeningen? Wil u ze altijd en overal kunnen bekijken? Met Bill Viewer kunt u via internet gratis gedetailleerde informatie over uw rekeningen krijgen! www.belgacom.be/e-services.
S|N
Plus Member
Plus Member

1920 is altijd gratis. Vraag maar na bij de helpdesk 080022800.

CPS en CSC zijn eigenlijk hetzelfde, behalve is een CPS reeds automatisch op de belgacom centrale geprogrammeerd en hoef je de code zelf niet meer te vormen. Mijn ouders gebruiken bv steeds de cps van sun, daarbij de CSC code van Tele2 om nog naar 1 bepaald land te bellen, en de csc code van Belgacom (omdat ze een happy time hebben) :D
Dus na 17 uur drukken ze 1551 en bellen ze gratis naar nationaal vast.

MAAR zoals reeds gezegd, nooit met een disco lijn gebruiken.

Als jij wordt opgebeld betaal je niets met je vaste lijn. Bekijk het zo. De ontvanger moet zich altijd bewust zijn van de kosten.
(VB: Zit je in het buitenland en neem je je gsm op, dan weet je dat je t spek aan je been hebt.)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”