Probleem met WD netwerkschijf

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
zinaboy
Starter
Starter

Hallo iedereen,

ik heb me onlangs een Western Digital My Book world netwerkschijf gekocht.

Omdat de snelheid van het kopiëren naar de schijf via het netwerk enorm tegenviel heb ik mijn oude netwerkapparatuur geupgrade naar nieuwe. Nu is alles op gigabit snelheid: zowel de router, de kabels naar de pc en naar de schijf, de netwerkkaart en de harde schijf zelf.

Nu blijft de snelheid even laag, wanneer ik in vista kijk, is de snelheid maximaal 3.2 megabyte per seconde bij het kopiëren van één groot bestand.

We hebben al een beetje van alles geprobeerd, eerst zowel router als schijf gereset, de schijf een vast ip adres gegeven (via de webinterface van de schijf zelf) we kregen toen wel een foutmelding op het einde maar de schijf had bij het herstarten van de pc wel het door ons gevraagde vaste ip-adres.

De snelheid bleef even laag, en daarom hebben we de schijf terug op dynamisch ip-adres gezet. Zonder restultaat weliswaar.

We hebben ook nog geprobeerd de firewall van de router uit te zetten. Ook dit hielp niet.

Weet iemand wat we nog kunnen proberen?

Alvast bedankt

Het netwerk bestaat uit:
-telenet modem
-nieuwe netgear wna 854t router (gigabit) en laatste firmware
-bedrade pc (gigabit)
-Western Digital My book world (gigabit) en laatste firmware.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Mijn eerste raad : versimpel de situaties to the bone. Hang die netwerkdrive rechtstreeks aan je pc, kijk naar de prestaties onder die omstandigheden. loopt dat ook traag, dan kan je allersinds de rest van de variabelen (de router, bekabeling, ....) uitsluiten als oorzaak.

Ik heb ook al heel wat ellende gezien met trage netwerk/datamove onder Vista, maar voorlopig nog niet _zo_ erg, but you never know.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Just for the record... ge gebruikt toch Cat5e of hogere kabels eh?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Hier heb ik ongeveer hetzelfde probleem met een Packard Bell Netstore 3500.
2 PC's en die drive via een philips modem/router van Belgacom.

Een directory van 8GB van de ene naar de andere pc copieren duurt ongeveer 15 min.
Van een pc naar de netstore duurt ongeveer 45 min.
Het bestand achteraf weer naar de pc zetten duurt even lang.

Op beide pc's staat firewall uit.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

download is een schrijf/lees test prog voor uw HD in de pc te testen. en tis nie omdat alles gigabit interface ondersteunt dat alles aan gigabit snelheid zal gaan he.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Als je Vista gebruikt, kan het liggen aan een bug. Er is een bug in Vista die problemen geeft bij het kopiëren van grote bestanden. Heeft te maken met het berekenen van de resterende tijd. Dacht dat er daarvoor ondertussen (vandaag of gisteren) een patch is voor uitgebracht.

Aan de andere kant heb je nu ook niet de meest performante nas gekocht als ik hardware.info mag geloven:

klik hier voor review

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”