Hi,
Ik heb een vervelend probleempje met m'n PC als ie uit standby komt (vista), nl geen internet meer. (connectie is er wel)
Ik disable m'n LAN verbinding even en enable hem meteen weer en het probleem is opgelost.
M'n vriendin heeft hetzelfde probleem met haar laptop (WinXP). Ook zij moet manueel de verbinding herstellen vooraleer ze aan de slag kan.
Kan dit aan de router liggen? (Speedtouch 716 van Tele2)
Na standby - geen internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
static of via dhcp verkregen ip adress ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Kijk eens of Windows de netwerk kaart mag uitschakelen (zie plaatje)
Als deze optie is aangevinkt, dan vinkje eens weghalen.

Als deze optie is aangevinkt, dan vinkje eens weghalen.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
http://www.reviewingit.com/index.php/content/view/29/2/
Al 2 maal zoiets gezien, 2 maal zo opgelost
Wat ook kan (zeker bij wireless) is dat de wakeup van de netwerkdrivers gewoon niet correct werkt. Al meegemaakt met Acer (Broadcomm Wifi) en Procomm (ergens een oud deriviaat van Linksys). In beide gevallen opgelost door naar de allernieuste drivers te zoeken, en niet diegene die ofwel Vista voorstelt of je van de pc-fabrikantsite kon vinden.
Vista kan in mijn ervaring een complete A**hole zijn als het op networking aankomt, tenminste in zijn huidige toestand.
Wat ook kan (zeker bij wireless) is dat de wakeup van de netwerkdrivers gewoon niet correct werkt. Al meegemaakt met Acer (Broadcomm Wifi) en Procomm (ergens een oud deriviaat van Linksys). In beide gevallen opgelost door naar de allernieuste drivers te zoeken, en niet diegene die ofwel Vista voorstelt of je van de pc-fabrikantsite kon vinden.
Vista kan in mijn ervaring een complete A**hole zijn als het op networking aankomt, tenminste in zijn huidige toestand.
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Idd Vista s*cks, niks dan problemen met Wifikaween schreef:http://www.reviewingit.com/index.php/content/view/29/2/