Thomson 510 en maar 4 (interne) IP's

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Marauder
Member
Member

Is het mogelijk om met meer dan 4 PC's te connecteren zelfs al wordt dat niet toegestaan door je ISP?

Eigenlijk is het niet de bedoeling dat ik met meer dan 4 PC's surf. Ik heb namelijk een aantal virtual machines en wens op het "intranet" allemaal fixed IP's te hebben.

Toen ik nog bij Belgacom zat (héél lang geleden ;-)) had ik er zo'n Thomson 510 modem bijgekregen. Na wat zitten prutsen met de Address Pools in de router/modem is het gelukt om meer dan 4 IP's toe te kennen. Echter vanop de IP's die buiten de beperkte initiële range liggen kan niet gesurft worden.

Zou dit euvel opgelost raken indien ik het flash met nieuwe firmware of zou dat niet lukken en is er eventueel een andere oplossing?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Ja.

Die firmware die jij erop hebt staan is er eentje die onder handen genomen is door Belgacom, en het vijfde apparaat dat je er aanhangt krijgt wel mooi een IP adres (via DHCP) maar wordt niet geroute naar het internet.

Resetten die hap en er een officiële firmware van Thompson over gooien.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”