Hi Guys,
Ik heb ADSL go met belgacom TV. De modem is de blauwe Philips PSTN (g) modem-router.
Nu m'n setup werkte min of meer goed, belgacom TV (op poort 4), op poort 1 m'n desktop pc en de draadloze verbinding voor m'n laptop. Daar liep het mis. Windows Vista (laptop) wijgert in te loggen op het wireless netwerk, terwijl er niets mis was met m'n Vista settings. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb op "aanraden" de firmware van de Philips modem geupgrade van 0.36 naar 0.42. ( 0.42 (Oct 17 2006 16:54:54)
Boot Code Version: 0.62).
Het probleem met de wireless connectie en Vista is hiermee opgelost! MAAR, m'n belgacom TV werkt niet altijd even goed nu. Om de 15 minuten ongeveer blijft het beeld 5 seconden hangen, soms valt de zender even weg. Soms is het 30 minuten perfect beeld om daarna terug even te haperen.
Wat me wel was opgevallen, dat de LAN 3 poort nu ook werkt om de belgacom TV aan te hangen, terwijl dit vroeger niet zo was. Ik heb al eens te stekker van de decoder uitgetrokken, dit blijft hetzelfde.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Misschien moet ik even de decoder volledig resetten (met resetknop?)
Alvast bedankt!
Belgacom TV / firmware modem
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Moet de bootcode bij die versie niet 0.69.2 zijn?
iig kan de modem nu adsl2+ aan, het zou dus wel kunnen dat je afstand van de centrale zo is dat het bij adsl2+ slechter werkt.
iig kan de modem nu adsl2+ aan, het zou dus wel kunnen dat je afstand van de centrale zo is dat het bij adsl2+ slechter werkt.
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
als je naar de moden je surft in je browser dan kan je instellen waarvoor de poorten gebruikt worden. mischien wordt de bandbreedte voor tv nu verdeeld onder de 2 poorten??
Idd, had ik ook al willen zien, bij home networking stond dit default bij 3 en 4 op IDTV, dan heb ik die 3 terug op default gezet, maar dat blijft hetzelfde. Je kan zelfs nog op 3 IDTV nemen ook staat hij op default.t-town schreef:als je naar de moden je surft in je browser dan kan je instellen waarvoor de poorten gebruikt worden. mischien wordt de bandbreedte voor tv nu verdeeld onder de 2 poorten??
Ps, ik zit 2 km van de centrale, maar ik kan nog geen 2 Belgacom TV aansluitingen doen volgens de check.
Ik denk idd dat hij de bandbreedte verdeeld over die 2 poorten, iemand enig idee hoe ik dit terug enkel op die 4 kan zetten?
Alvast bedankt.
- Bijlagen
-
- Untitled-1.jpg
- (22.65 KiB) 553 keer gedownload