[Proximus] Freestyle 15€ vs Smile 10€

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
brechtvm
Member
Member

enkele dagen geleden kreeg ik een promo-foldertje in de bus van proximus, met hierbij de melding dat het nieuwe tariefplan "smile" geboren was..

nu vraag ik me af : loont het de moeite om over te stappen ??

FreeStyle tarieven : http://payandgo.proximus.be/nl/Old_Rate ... ginal.html

Smile Tarieven : http://customer.proximus.be/nl/Smile/SMI_Rates.html

Let erop (voor zover ik zag toch) dat die promo van x-aantal gratis minuten blijkbaar enkel maar TIJDELIJK geldig is... ?!

Iemand ervaringen/bedenkingen/... ?
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

smile bestaat al een tijdje.
In september 2 jaar, er is gewoon aan het concept wat gesleuteld en je krijgt meer minuten.
de actie is zoals alle andere acties tijdelijk 12 maanden kan je bellen of smsen savond en in het weekend naar andere proximusnrs.
iverdag bel je wel de helft goedkoper na 16u en we terug duurder zelfde voor sms.
je moet dit eigenlijk voor jezelf uitmaken met wat je het voordeligst bent. ga je veel gebruik maken van die promominuten of smsen of niet.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Proximus is gekend om zijn dure tarieven. Maar dat moet je ook persoonlijk uitmaken.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member

maar ook voor zijn uitstekende service.
En zo duur zijn we nu ook niet hoor, niet veel duurder dan de 2 andere.
area32
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

proxiboyke schreef:maar ook voor zijn uitstekende service.
En zo duur zijn we nu ook niet hoor, niet veel duurder dan de 2 andere.
Niet veel duurder = duur ;)
brechtvm
Member
Member

kan iemand eens OBJECTIEF de tarieven van beide formules geven ?
(dus tarieven die geldig zullen zijn NA de actie van x-aantal gratis minuten etc)..

zodat ik dan kan zien of het wel degelijk goedkoper (of net duurder is) want zoals men het nu allemaal aanbied is het nogal een 'soep'
proxiboyke
Pro Member
Pro Member

die zijn toch uitstekend en overzichtelijk op hun website
brechtvm
Member
Member

Afbeelding
Grotere versie van de foto

Er staat bij smile : "gratis voor elke inschrijving voor ... "
Mijn vraag: blijft dit "gratis gedeelte" dan gans uw leven lang geldig indien je inschrijft op dit pack (voor die bepaalde datum)
En verder : wordt er een verschil gemaakt bij smile tussen Piekuren en Daluren ?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

brechtvm schreef: Mijn vraag: blijft dit "gratis gedeelte" dan gans uw leven lang geldig indien je inschrijft op dit pack (voor die bepaalde datum)
En verder : wordt er een verschil gemaakt bij smile tussen Piekuren en Daluren ?
-De gratis minuten en/of sms'en zijn gedurende een periode van 12 maanden geldig vanaf de datum van inschrijving (enkel bij een contract van 18maanden).
-Bij smile wordt er geen onderscheid gemaakt tussen piek en daluren voor de tarieven, maar wel voor de gratis minuten en sms'en uiteraard.

(Je vergelijkt toch met de juiste Freestyle, want die zijn er ook in verschillede vormen geweest).
brechtvm
Member
Member

Afbeelding

Duidelijk NIET goedkoper dus imo
(inderdaad, ik hou geen rekening met promo's, aangezien deze na verloop van tijd toch verdwijnen..)
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

brechtvm schreef:Duidelijk NIET goedkoper dus imo
(inderdaad, ik hou geen rekening met promo's, aangezien deze na verloop van tijd toch verdwijnen..)
dan teken je toch gewoon in op een nieuwe promo,

je tekent contract van 18 maanden, je hebt 12 maanden promo, je hebt zes maanden geen promo

daarna teken je in op een nieuwe promo, en zo blijf je toch 66% van de tijd tegen gunstigere voorwaarden werken
brechtvm
Member
Member

PowerSoft schreef:

je tekent contract van 18 maanden, je hebt 12 maanden promo, je hebt zes maanden geen promo

daarna teken je in op een nieuwe promo, en zo blijf je toch 66% van de tijd tegen gunstigere voorwaarden werken
Dag mathias,
Mja, mn leven staat nu ook niet echt in het teken van 'abonnementen zoeken die de voordeligste promo hebben' ;)

toch bedankt voor de hint
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

brechtvm schreef: Mja, mn leven staat nu ook niet echt in het teken van 'abonnementen zoeken die de voordeligste promo hebben' ;)

toch bedankt voor de hint
Dat doen ze voor jou wel, na afloop van je contract bellen ze je meestal wel op om je een nieuwe promo aan te bieden
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

brechtvm schreef:Afbeelding

Duidelijk NIET goedkoper dus imo
Dat is de Smile All Networks. Bij de Smile Freetime (de huidige) van 10€ kost 1 minuut bellen (naar vast of mobiel) 0,25€ en een sms 0,12€.
Goedkoper dus niet, maar je moet maar een minimum van 10€ hebben tegenover 15€.

PowerSoft schreef:

Helaas zijn die promo's meestal niet voor bestaande klanten. Ook de "1200 minuten/sms'en promo" is niet voor bestaand klanten (hoewel mss wel voor klanten die voorheen Freestyle waren). Bestaande klanten krijn maar 600 minuten tijdens het weekend.
peewee
Plus Member
Plus Member

Beste mensen freestyle is opgehouden met bestaan wegens een automatic reload van pay en go met meer voordelen.
Dus enkel nog pay en go en smile abo's.
Diegene die ze nog hebben blijven ze houden maar geen nieuwe meer.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”