Installatie Belgacom/Telenet telefonie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hallo,

Ik zit dus bij Telenet voor telefonie (dit moet nog opgezegd worden) en heb een Discovery Line besteld. Op de brief stond er dat er geen technicus moest komen. Maar de draden van de telefoons gaan nog naar de modem van Telenet. Er komt ook een kabel uit de grond met veschillende kleuren van kabeltjes. Wat me opgevallen is is dat die kabel die uit de grond komt dat er een blauw en wit draadje aanhangt. Hetzelfde als de draad die naar de modem van telenet gaat. De draad van telenet gaat vanuit de modem naar een bakje (waar je je telefoon ook kunt in steken. dat je aan en uit kunt doen)(het is een blauw en een wit draadje) en daar gaat dan weer een kabel van het bakje in de muur (ik denk voor het telefoonstopcontact in de living.) Zou ik eens kunnen proberen om dat blauwe en witte draadjes in dat bakje te doen(van die draad die uit de grond komt dan)? Want ik kan nu enkel bellen via Telenet en niet via Belgacom. Of komt Telenet dit in orde brengen als ik dit opzeg?

Alvast bedankt.

\Edit

Even foto's getrokken:
De uitleg staat op de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

\Edit

Ik heb dat blauw en wit kabeltje dus eens geprobeert. Het lichtje "test" brandde niet wat het bij Telenet wel deed, maar toch belde ik eens naar mijn nieuw nummer. Het lukte!! maar niet voor lang. De tweede keer dat ik teste in het ander telefoonstopcontact lukte het niet. Dan maar weer bij het bakje proberen. Nee hoor, zonder succes, het werkte weer niet. Ik heb nu weer Telenet aangesloten en ga morgen bellen naar Belgacom voor ze een technicus te laten sturen. Ik heb nog altijd recht op een gratis installatie! dus.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Leuk dat Telenet alles van Belgacom afbreekt, al een geluk dat ze de kabel nie helemaal hebben afgeknipt :)

Blauw en wit gaan zeker niet werken ;) Het is ofwel blauw en oranje, ofwel wit en grijs. Ook heel gemakkelijk te meten met een voltmeter. Je zou ongeveer 52volt moeten meten tussen de 2 draadjes van 1 van de 2 paren hierboven opgenoemd (als uw lijn al geactiveerd is in de centrale). Die 2 draadjes op het doosje aansluiten (op a en b) en dan zou het lampje test terug moeten branden (als het doosje dicht is).

Je mag er vanuit gaan dat je Telenet niet meer ziet na de opzeg, ze laten in de meeste gevallen alles gewoon hangen.

EDIT: ik zie net de datum van de post :p Ik hoop dat alles al in orde is ondertussen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”