Ik werk momenteel met een speedtouch 530.Wegens aankoop van een laptop willen we draadloos gaan werken.Ik zit echter met nog een paar vraagjes:
Kan ik een draadloze router zonder veel probemen aansluiten op de modem.Is het zo dat de inloggegevens van belgacom in de modem opgeslagen zijn?Ik wil zowel op de pc als op de laptop draadloos gaan werken.Kan ik via de router een netwerkverbinding maken tussen de pc en de laptop.
draadloos werken
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Werkt perfect.frodo schreef:Kan ik een draadloze router zonder veel probemen aansluiten op de modem.
Als je modem in router mode staat wel.frodo schreef:Is het zo dat de inloggegevens van belgacom in de modem opgeslagen zijn?
Als je je modem in Bridge mode zet dan maakt je pc de verbinding (doorgaans met een stukje client software op je PC of het zit ook ingebouwd in Windows XP denk ik).
Wat jij dus best kan doen is je Speedtouch in "bridge" mode zetten en je Belgacom gegevens in je nieuwe router steken. Dan maakt je nieuwe router de verbinding. Zo doe ik het bij mij ook want mijn Asus draadloze router heeft geen ingebouwde ADSL modem en die gebruikt nu mijn oude Speedtouch als modem. Maar de gegevens staan wel in de Asus. Zoiets dus:
Code: Selecteer alles
Telefoonlijn <----- Speedtouch in Bridge <----- Asus <--- mijn pc en mijn laptop

Werkt perfect. Je router deelt IP adresjes in een zogenaamde privé range uit aan je laptop en je pc en die kunnen dan mekaar zien.frodo schreef:Ik wil zowel op de pc als op de laptop draadloos gaan werken.Kan ik via de router een netwerkverbinding maken tussen de pc en de laptop.