Ik heb een Thompson Speedtouch 510 ADSL modem.
Nu kan ik dat ding standaard NAT laten doen of via bridging een andere pc of router laten een PPPoe sessie starten.
Ook heb ik vroeger eens iets geregeld dankzij dit forum dat DHCP spoof heet, waardoor de modem in feite het publiek verkregen ip van de PPPoe sessie gewoon doorgeeft aan het achterliggend device.
Nu vroeg ik mij af of het in DHCP spoof modus op één of andere manier mogelijk is om 2 simultante PPPoe sessies te gebruiken, zodat 2 achterliggende devices (met een switch ertussen) elk een publiek adres krijgen (systeem Telenet modem).
Mocht dit niet kunnen zou het ook interessant zijn of meerdere PPPoe sessie mogelijk zijn onder Linux (Ubuntu Server om precies te zijn). Tot op heden lijkt mij dat niet mogelijk (ingesteld via "pppoeconf"). In dat laatste geval moet de modem gewoon in bridge modus staan (die meerdere sessies werkt wel vanaf afzonderlijke systemen mbv switch).
Dank bij voorbat
Speedtouch 510 met meerdere PPPoe sessies
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
DHCP spoof zal maar lukken met één pc. Wil je alletwee je pc's een pub ip bezorgen, dan moet je de modem in bridge zetten en je pc laten inbellen via hun pppoe client.
Wat misschien ook zou lukken is één verbinding laten opzetten door de modem en dhcp spoofen en met één van je andere pc's inbellen via pppoe.
Wat misschien ook zou lukken is één verbinding laten opzetten door de modem en dhcp spoofen en met één van je andere pc's inbellen via pppoe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
DHCP spoof met één pc? Je bedoeld slechts één sessie?lithion schreef:DHCP spoof zal maar lukken met één pc. Wil je alletwee je pc's een pub ip bezorgen, dan moet je de modem in bridge zetten en je pc laten inbellen via hun pppoe client.
Wat ik dus in feite wil:
De modem geeft mij 2 publieke adressen (dus zorgt zelft voor 2 sessies) zonder dat een pc zo'n PPPoe sessie moet opstarten.
Met DHCP spoof kan dat dus niet, dus dan op naar optie 2:
M'n linux router zou moeten 2 PPPoe sessies kunnen opzetten. Ik neem aan dat dat laatste al wat meer haalbaar is?