Ik zit met een vraag ivm mijn soundcard. Dit is een Audigy 2.
ik zou deze op mijn stereo willen aansluiten om vanaf mijn pc mijn flac-files af te spelen.
natuurlijk zonder mijn aangesloten speakers elke keer te moeten uitpluggen.
Bestaat er een andere soundcard of iets anders van degelijke kwaliteit en bekabeld?
Muziek van Pc op Stereo afspelen.
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Split gewoon je Line-Out... één naar je speakers, één naar je stereo.malinwa001 schreef:natuurlijk zonder mijn aangesloten speakers elke keer te moeten uitpluggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Met zo'n Audigy heb je toch verschillende line-outs (normaal voor 6.1 sound)? Mits je dat goed instelt in de bijhorende software moet je enkel maar een kabeltje verbinden.
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Er zijn ook usb geluidskaartjes die echt niet veel kosten waarop je dan je stereoketen kunt aansluiten, en dan kan je je interne soundblaster instellen als standaard geluidskaart en in je favoriete muziekprogramma instellen om de externe te gebruiken.
Die externe geluidskaarten kan je dan ook op je bureau leggen, zodat stekkertjes veranderen (moest het eens nodig zijn) ook kan gebeuren zonder achter je pc te kruipen
Die externe geluidskaarten kan je dan ook op je bureau leggen, zodat stekkertjes veranderen (moest het eens nodig zijn) ook kan gebeuren zonder achter je pc te kruipen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ben daar ook naar op zoek om te kunnen kiezen wat ik gebruik, mijn luidsprekertjes of mijn hifi keten.
Blijkbaar zou het splitten van de line out nog redelijk wat verlies opleveren of valt dat nog mee?
Ikzelf (allé, mijn pc) heeft zo'n realtek on board chip. Ik ben al eens aan het zoeken geweest om misschien aan te kunnen sluiten op de Rear uitgang en dat dan te gebruiken in plaats van altijd te versteken. Mensen hebben mij al proberen wijs te maken dat er daar software voor bestaat dat je dan kan kiezen uit welke uitgang het geluid komt zodat het dus geen 5.1 opstelling meer is maar meer een A + B opstelling.
Schiet nu net iets in mijn gedacht. Zou ik geen gebruik kunnen maken van de koptelefoonuitgang van ofwel mijn pc ofwel van mijn logitech luidsprekers? Of is dat signaal te zwak?
Blijkbaar zou het splitten van de line out nog redelijk wat verlies opleveren of valt dat nog mee?
Ikzelf (allé, mijn pc) heeft zo'n realtek on board chip. Ik ben al eens aan het zoeken geweest om misschien aan te kunnen sluiten op de Rear uitgang en dat dan te gebruiken in plaats van altijd te versteken. Mensen hebben mij al proberen wijs te maken dat er daar software voor bestaat dat je dan kan kiezen uit welke uitgang het geluid komt zodat het dus geen 5.1 opstelling meer is maar meer een A + B opstelling.
Schiet nu net iets in mijn gedacht. Zou ik geen gebruik kunnen maken van de koptelefoonuitgang van ofwel mijn pc ofwel van mijn logitech luidsprekers? Of is dat signaal te zwak?