Muziek van Pc op Stereo afspelen.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zit met een vraag ivm mijn soundcard. Dit is een Audigy 2.
ik zou deze op mijn stereo willen aansluiten om vanaf mijn pc mijn flac-files af te spelen.

natuurlijk zonder mijn aangesloten speakers elke keer te moeten uitpluggen.

Bestaat er een andere soundcard of iets anders van degelijke kwaliteit en bekabeld?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

malinwa001 schreef:natuurlijk zonder mijn aangesloten speakers elke keer te moeten uitpluggen.
Split gewoon je Line-Out... één naar je speakers, één naar je stereo.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met zo'n Audigy heb je toch verschillende line-outs (normaal voor 6.1 sound)? Mits je dat goed instelt in de bijhorende software moet je enkel maar een kabeltje verbinden.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Er zijn ook usb geluidskaartjes die echt niet veel kosten waarop je dan je stereoketen kunt aansluiten, en dan kan je je interne soundblaster instellen als standaard geluidskaart en in je favoriete muziekprogramma instellen om de externe te gebruiken.

Die externe geluidskaarten kan je dan ook op je bureau leggen, zodat stekkertjes veranderen (moest het eens nodig zijn) ook kan gebeuren zonder achter je pc te kruipen
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ben daar ook naar op zoek om te kunnen kiezen wat ik gebruik, mijn luidsprekertjes of mijn hifi keten.

Blijkbaar zou het splitten van de line out nog redelijk wat verlies opleveren of valt dat nog mee?

Ikzelf (allé, mijn pc) heeft zo'n realtek on board chip. Ik ben al eens aan het zoeken geweest om misschien aan te kunnen sluiten op de Rear uitgang en dat dan te gebruiken in plaats van altijd te versteken. Mensen hebben mij al proberen wijs te maken dat er daar software voor bestaat dat je dan kan kiezen uit welke uitgang het geluid komt zodat het dus geen 5.1 opstelling meer is maar meer een A + B opstelling.

Schiet nu net iets in mijn gedacht. Zou ik geen gebruik kunnen maken van de koptelefoonuitgang van ofwel mijn pc ofwel van mijn logitech luidsprekers? Of is dat signaal te zwak?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Dat zou perfect moeten werken. Maar hou er dan rekening mee dat de versterker van je boxen ook het 'volume' van het signaal dat naar je stereo gestuurd wordt bepaalt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”