(idd een "reseller")
Fonero.be en FON brengen mondiale Wi-Fi internet-toegang in België.
A N T W E R P E N , 2 1 M E I 2 0 0 7 – Fonero.be en FON gaan samen de Wi-Fi hotspots van FON (FON-spots) beschikbaar stellen in heel België. Fonero.be is een nieuwe leverancier van ADSL en draadloze breedband, en combineert innovatieve Wi-Fi diensten met de FON-community. Hierdoor kunnen klanten van Fonero.be en de leden van de FON-community (“Fonero’s”) heel eenvoudig, en op bijna elke locatie in België, via Wi-Fi gebruikmaken van internet.
Dankzij de speciale Fonero.be/FON-bundel kunnen gebruikers snel starten en hun bandbreedte zelf beheren. Fonero.be-klanten worden lid van de FON-community en krijgen daardoor wereldwijd draadloze toegang tot meer dan 150.000 FON-spots.
De innovatieve Wi-Fi hotspot-oplossing is een dienst van de nieuwe DSL- en draadloze breedband-aanbieder Fonero.be. Elke afzonderlijk hotspot is een combinatie van een FON-spot (op basis van de Wi-Fi router van FON, de La Fonera) en de DSL-dienst van Fonero.be. Deze combinatie garandeert een veilige manier voor breedband-gebruikers om hun Wi-Fi te delen en zich te beschermen tegen fraude en misbruik. Fonero.be werkt in België nauw samen met Scarlet, dat het ADSL 6Mbps-product met een maandelijks volume van 30GB levert. Door dit ruime aanbod kunnen gebruikers thuis aan hun gasten en aan passanten digitale gastvrijheid bieden zonder extra kosten. Bovendien krijgen ze hiermee zèlf toegang tot elke andere FON-spot, waar ook ter wereld.
Johan Konings, Fonero.be: “Fonero.be biedt, door samen te werken met FON, een Wi-Fi oplossing voor internet-gebruikers op hun thuisbasis, maar tevens wereldwijd, dankzij de sterke FON- community.”“Bovendien,” zo benadrukt hij, “Fonero’s leveren, vandaag en nog meer in de toekomst, een actieve bijdrage tot het realiseren van een creatieve economie. Zodra gebruikers op een vrije en mobiele manier toegang hebben tot breedband internet, waar en wanneer ze maar willen, zal er een (lokale) markt ontstaan voor nieuwe digitale diensten. Een intensieve samenwerking met FON en de partners van FON zal deze Belgische innovator internationale uitstraling geven.”
Robert Lang, in Europa namens FON verantwoordelijk voor Business Development: “De samenwerking met Fonero.be, en met een belangrijke spraak- en DSL-leverancier, biedt België in één keer een dicht netwerk van FON-spots. Dit is niet alleen belangrijk voor FON, maar ook voor onze community van Fonero’s. Een Wi-Fi verbinding met breedband internet via de FON-router biedt je toegang tot al je favoriete internet-diensten. Het beste aan het delen van je Fonero.be-capacteit met de FON-community is de gratis toegang tot meer dan 4.000 FON-spots in België en Nederland en meer dan 150.000 spots elders in deze wereld. In een land waar de dure hotspots van traditionele aanbieders al langer een “hot topic” zijn, is iedereen gebaat bij deze evolutie: zowel Fonero’s als niet-FON-leden, omdat die laatsten voor slechts 3 euro per etmaal toegang kunnen krijgen.”
Dat Fonero.be in Antwerpen wordt gelanceerd is geen toeval. Johan Konings: “Antwerpen bied een unieke combinatie van een grote bevolkingsdichtheid, universiteiten en hogescholen, een sterke en internationaal georiënteerde diensteneconomie en industrie, een wereldhaven, een sterke demografische en culturele diversiteit, en een toekomstgericht stedelijk beleid. Een stad als Antwerpen biedt alle ingrediënten voor een succesvolle start.”
Over Fonero.be
Fonero.be richt zich specifiek op de combinatie van ADSL en FON-routers. Een lage prijs (29,95 euro per maand voor 6Mbps en een maandelijks datavolume van 30GB), een sterke focus, een gestroomlijnde operatie en een sterke ADSL-infrastructuur resulteren in een (residentiëel en SOHO-)product dat door geen andere operator geëvenaard wordt. Fonero.be is dè oplossing voor de innovatieve en breeddenkende internetgebruiker. Fonero.be wordt gemanaged door Johan Konings. Voor meer informatie: www.fonero.be, [email protected], of +32475776695.
Over FON
FON is de grootste Wi-Fi-community ter wereld. De marktintroductie van FON vond plaats in februari 2006. FON stimuleert de groei van makkelijke, veilige en kostenloze Wi-Fi via een community waarvan de leden bereid zijn tot delen. De La Fonera-router van FON (winkelwaarde €39,95) is voorzien van speciale software die de leden in staat stelt om hun internet-toegangspunt veilig te delen met andere leden van de community. FON heeft momenteel wereldwijd bijna 400.000 leden, en heeft zich ten doel gesteld om vóór het eind van dit jaar te groeien naar 1 miljoen leden. FON wordt gesteund door een sterke groep van investeerders: onder andere Google, Skype, Index Ventures en Sequoia Capital. Zie voor meer informatie: www.fon.com en http://blog.fon.com/nl/. FON Benelux wordt gerund door Jan Karel Kleijn en Bob Stumpel. Voor meer info over FON Benelux: [email protected], +31654760146
Officiele lancering nieuwe ISP in Belgie: www.FONERO.BE
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
En idd ze zijn 45cent duurder 
maar er was blijkbaar een markt voor mensen die niet alleen thuis draadloos wilden surfen maar ook elders...
en Telenet vraagt 7,5euro/UUR aan hun EIGEN klanten (en 9euro aan vreemden)... 20 euro/dag... en je vindt het niet zomaar overal...
Bij Fon kun je zelfs de hotsptos niet alleen in Excel maar ook in een Tomtom/garmin/GoogleEarth formaat afhalen...

maar er was blijkbaar een markt voor mensen die niet alleen thuis draadloos wilden surfen maar ook elders...
en Telenet vraagt 7,5euro/UUR aan hun EIGEN klanten (en 9euro aan vreemden)... 20 euro/dag... en je vindt het niet zomaar overal...
Bij Fon kun je zelfs de hotsptos niet alleen in Excel maar ook in een Tomtom/garmin/GoogleEarth formaat afhalen...
-
- Elite Poster
hangt van je muren af...verdickt schreef:Op veel plaatsen gaat het draadloos slechts enkele meters verder dan het huis.
Misschien interessant voor in steden maar ik vermoed dat er in mijn omgeving niet veel draadloos surfen bij zal zijn.
als er daar gewapend beton of bijv zilverpapier (glaswol...giproc) in zit ja...dan is het zoals een kooi van faraday...
nu je kunt er een 9db of 14db of ... 22db antenne aanhangen ook

-
- Elite Poster
het maakt daarbij nu net een verschil... JIJ bepaald of in je omgeving een "hotspot" komt...skynetbbs schreef:verdickt schreef:Op veel plaatsen gaat het draadloos slechts enkele meters verder dan het huis.
Misschien interessant voor in steden maar ik vermoed dat er in mijn omgeving niet veel draadloos surfen bij zal zijn.
Telenet & Belgacom en Freehotspot zal het idd niet interesseren daar een hotspot te plaatsen... maar "jij" kunt dat wel... en als je dan eens een city trip maakt... (je zult toch afentoe buiten je dorp komen?) dan heb je ook de fun dat je elders online kunt komen zonder diep in je buidel te tasten...
meer & meer gsm's hebben ook tegenwoordig wifi aan boord...
Fon heeft al een client voor eg Nokia uitgebracht zodat je snel ingelogt bent, ook daarin lijkt Telenet&co nog geen R&D voor te hebben gedaan (ik zwijg doelbewust over I-City

- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Dat zal ervan afhangen of Fonero.be veel klanten kan aantrekken en of deze mensen die fonero router ook gaan gebruiken om hun verbinding te delen, want ik veronderstel dat ze dit niet moeten. Maar daar het prijsverschil toch niet veel verschilt met andere providers zullen vooral de mensen die geïnteresseerd zijn in het hele FON gebeuren verhuizen naar deze provider. Al is dat verhuizen natuurlijk niet nodig ...“De samenwerking met Fonero.be, en met een belangrijke spraak- en DSL-leverancier, biedt België in één keer een dicht netwerk van FON-spots
Zo speciaal is dat toch niet, ok 10GB meer voor dezelfde prijs als 20GB bij Edpnet, maar het gaat over hetzelfde netwerk en die gestroomlijnde operatie valt nog af te wachten, denk dat de mensen bij andere providers ook wel hun best doen.Een lage prijs (29,95 euro per maand voor 6Mbps en een maandelijks datavolume van 30GB), een sterke focus, een gestroomlijnde operatie en een sterke ADSL-infrastructuur resulteren in een (residentiëel en SOHO-)product dat door geen andere operator geëvenaard wordt
Het richten op vooral de mensen die hun adsl lijn willen delen kan ook wel in hun nadeel spelen, want mensen echt motiveren door te verwijzen naar de mogelijkheid om waar en wanneer ze willen op internet te gaan, terwijl je in Belgie toch nog ferm moet zoeken naar de hotspots, dat is toch niet zo'n motivatie denk ik. En in Belgie zijn we toch nogaltijd terughouden en dan gaan de mensen pas hun internet willen delen zodra er veel mensen dat doen en ze er ook hun profijt op een ander uit kunnen halen. Maar als iedereen dat doet ...
Ik wil niet negatief doen en ik hoop echt dat het een succes wordt (vooral het FON gedeelte dan) zodat er hier in Belgie eens echt iets veranderd op vlak van internet. Maar we zullen zien
Jammer dat het al bij al nog zo beperkt is, het is een van die projecten die hun waarde onttrekken aan hun verspreiding (hoe meer, hoe beter).
En dat abo...dan zijn ze beter af bij EDPnet,Dommel, Chello, Scarlet,... Hogere limiet.
In een dorpke zullen der misschien niet veel mee surfen bij u, maar als ge in de stad woont, of een appartementencomplex,...
En dat abo...dan zijn ze beter af bij EDPnet,Dommel, Chello, Scarlet,... Hogere limiet.
In een dorpke zullen der misschien niet veel mee surfen bij u, maar als ge in de stad woont, of een appartementencomplex,...
-
- Elite Poster
kies dan status "bill"? dan is je internet direct terugbetaald...Draco888 schreef: In een dorpke zullen der misschien niet veel mee surfen bij u, maar als ge in de stad woont, of een appartementencomplex,...
- Braindamage
- Elite Poster
Ik woon in een appartementencomplex, maar er zal hier niet snel iemand gaan gebruik maken van mijn fonera, toch niet de mensen die ervoor moeten betalen, want de helft van de wifiverbindingen hier zijn onbeveiligd en je kan er zonder problemen mee op internet. Dus gaan die mensen zeker niet gaan betalen om op het internet te geraken (ookal is het illegaal wat ze doen, maar ik heb hier al gehoord dat het gebeurt).Draco888 schreef:In een dorpke zullen der misschien niet veel mee surfen bij u, maar als ge in de stad woont, of een appartementencomplex,...
Als er hier al eens iemand gebruik gaat maken van mijn hotspot dan zal het enkel een fonero gebruiker zijn die toevallig in de buurt is, al is het dan maar omdat het in zijn 'travel logs' komt te staan

-
- Elite Poster
schakel de "oneerlijke" concurrentie uit?Braindamage schreef:want de helft van de wifiverbindingen hier zijn onbeveiligd en je kan er zonder problemen mee op internet. Dus gaan die mensen zeker niet gaan betalen om op het internet te geraken (ookal is het illegaal wat ze doen, maar ik heb hier al gehoord dat het gebeurt).
Als er hier al eens iemand gebruik gaat maken van mijn hotspot dan zal het enkel een fonero gebruiker zijn die toevallig in de buurt is, al is het dan maar omdat het in zijn 'travel logs' komt te staan
Druk een briefje af waarin je "onbeveiligde" netwerken aankaart... en steek het in je buren hun brievenbus ?
Probleem opgelost

-
- Premium Member
en hoe ga jij weten van wie welk netwerk is?skynetbbs schreef:schakel de "oneerlijke" concurrentie uit?Braindamage schreef:want de helft van de wifiverbindingen hier zijn onbeveiligd en je kan er zonder problemen mee op internet. Dus gaan die mensen zeker niet gaan betalen om op het internet te geraken (ookal is het illegaal wat ze doen, maar ik heb hier al gehoord dat het gebeurt).
Druk een briefje af waarin je "onbeveiligde" netwerken aankaart... en steek het in je buren hun brievenbus ?
Probleem opgelost
M'n ma haar laptop maakte altijd gebruik van een ander vdsl netwerk id buurt, geen idee van wie. Maar het was wel onbeveiligd. Ze wist niet eens dat ze er op zat. Op dit moment vind ik meer draadloze netwerken dan ik buren heb. Hoe weet ik nu wat van wie is?
-
- Elite Poster
hij zei dat hij in een "appartementcomplex" woont...Praetorian schreef:en hoe ga jij weten van wie welk netwerk is?
M'n ma haar laptop maakte altijd gebruik van een ander vdsl netwerk id buurt, geen idee van wie. Maar het was wel onbeveiligd. Ze wist niet eens dat ze er op zat. Op dit moment vind ik meer draadloze netwerken dan ik buren heb. Hoe weet ik nu wat van wie is?
dus aan de ingang is daar een hele serie brievenbussen...
"oproep aan allen... bescherm uw netwerk"

en anders doe je maar een "net send 'you have been hacked' /all"

- Braindamage
- Elite Poster
Ik woon inderdaad in een appartementencomplex, maar ik weet niet of alle wifi netwerken uit dit gebouw komen, kan ook uit de buurt zijn.
Mij maakt het wel niet veel uit, ik hoef er geen geld aan te verdienen.
Een paar van deze mensen weten het trouwens al, maar die vinden dat niet erg, het maakt hen niet uit dat er ook eens iemand anders op hun verbinding zit.
Mij maakt het wel niet veel uit, ik hoef er geen geld aan te verdienen.
Een paar van deze mensen weten het trouwens al, maar die vinden dat niet erg, het maakt hen niet uit dat er ook eens iemand anders op hun verbinding zit.
- Braindamage
- Elite Poster
Ik heb 2 userbars gemaakt voor de Fon community 
Je kan ze terugvinden in mijn Userbars gallery (link in onderschrift)

Je kan ze terugvinden in mijn Userbars gallery (link in onderschrift)
Laatst gewijzigd door Braindamage 24 mei 2007, 12:15, in totaal 1 gewijzigd.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
@Mr. T.: aangezien jij toch Scarlet-medewerker bent heb ik de indruk.
Wat is de bedoeling van Scarlet i.v.m. Fonero?
In de pers blijkt ook toch ook Scarlet te zijn die samen werkt met Fonero ...
Wat is de bedoeling van Scarlet i.v.m. Fonero?
In de pers blijkt ook toch ook Scarlet te zijn die samen werkt met Fonero ...
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Dat vind ik inderdaad ook.Xi schreef:wat als je over je limiet gaat, wat kost extra volume ect
allemaal dingen die vrij belangrijk zijn denk ik
Nog niet bij stilgestaan