Tijdens het eerste trimester 2007 heeft Belgacom 9.826 bijkomende digitale tv-klanten aangetrokken tegenover 9.597 klanten in het eerste trimester 2006. Het aantal nieuwe digitale tv-klanten werd beïnvloed door de hogere churn die voortvloeide uit het Try & Buy-aanbod dat liep van april 2006 tot eind januari 2007.
Ook de gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU) steeg. Begin 2006 lag dat cijfer nog op 11,9 euro per maand, eind 2006 was dat al 12,6 euro. Eind maart 2007 kwam de opbrengst per gebruiker uit op 13,4 euro. Belgacom hoopt om dat cijfer in 2007 verder te doen toenemen door meer programma's en films op aanvraag aan te bieden.
Bron: interactieve-digitale-tv.be
149.491 digitale tv-klanten voor Belgacom
- Kemblin
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
moest er nog bij
Ik vind het eigenlijk allemaal maar dikke zever tot hiertoe.
... en minder gratis aan te biedenKriep schreef:Belgacom hoopt om dat cijfer in 2007 verder te doen toenemen door meer programma's en films op aanvraag aan te bieden.
Ik vind het eigenlijk allemaal maar dikke zever tot hiertoe.
-
- Premium Member
hoeveel was hun streefdoel?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
De meeste klanten hebben het toch enkel genomen voor het Belgisch Voetbal. Als Belgacom de rechten hierop verliest , gaat iedereen zooooooo snel zijn abonnement opzeggen,want het heeft geen toegevoegde waarde want de meeste mensen hebben ook telenet erbij.
-
- Premium Member
idd. Ik dacht eens minder dan 10.000 klanten gelezen te hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Veel mensen zijn er gewoon ingeluisd door de mooie praatjes van de lieve televerkoop(st)ers die je nog niet de tijd geven om te kunnen antwoorden met ja of nee.Kriep schreef:klopt, de meeste hebben het genomen om dat ze het "gratis voor 3 maanden" er door geramd kregenGoendi schreef:Van die 150.000 zijn er maar een fractie die het voor het voetbal hebben genomen.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ow is daar de virtuele geweldenaar weer?
Met alle respect, maar verkopen is tot op zekere hoogte altijd 'praatjes', en iedereen heeft nog steeds een keuze, en kan volgens de Belgische wetgeving kosteloos opzeggen binnen de 7 dagen na bestelling. En als je een product niet wilt behouden, kon je na die drie maand gratis nog steeds kosteloos opzeggen! Maar ja, dat zal wel opgedrongen zijn zeker?
Met alle respect, maar verkopen is tot op zekere hoogte altijd 'praatjes', en iedereen heeft nog steeds een keuze, en kan volgens de Belgische wetgeving kosteloos opzeggen binnen de 7 dagen na bestelling. En als je een product niet wilt behouden, kon je na die drie maand gratis nog steeds kosteloos opzeggen! Maar ja, dat zal wel opgedrongen zijn zeker?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Goendi voor alle duidelijkheid ik heb me niet laten strikken door die gore televerkoopster.Goendi schreef:Ow is daar de virtuele geweldenaar weer?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Vandaag had ik wel een grappige klant in de winkel. ('t Was mss niet voor Belgacom, maar 't komt in de buurt; Proximus).
Er kwam dus een oudere mevrouw een gsm kopen omdat er een Proximus verkoper haar een abonnement had laten nemen, maar ze had nog geen gsm. En dan heeft hij haar nog gezegd dat ze voor verdere uitleg maar naar een Proximus verdeler moet gaan.

Er kwam dus een oudere mevrouw een gsm kopen omdat er een Proximus verkoper haar een abonnement had laten nemen, maar ze had nog geen gsm. En dan heeft hij haar nog gezegd dat ze voor verdere uitleg maar naar een Proximus verdeler moet gaan.

Ik heb zo nog altijd het gevoel dat het weinig is. daar ze volledige land bestrijken om klanten te werven.
Belgacom = België = 150000 Klanten (afgerond)
Telenet = enkel gedeelte Vlaanderen = 318000 klanten
Lijkt miij wel een verdomd groot verschil.
Als ik hier dan nog lees dat Belgacom nog een hoop klanten heeft die ze erin geluisd hebben dan kan ik maar 1 iets denken.
Belgacom = een te mijden bedrijf = duur
Belgacom = België = 150000 Klanten (afgerond)
Als ik hier dan nog lees dat Belgacom nog een hoop klanten heeft die ze erin geluisd hebben dan kan ik maar 1 iets denken.
Belgacom = een te mijden bedrijf = duur
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Het verschil is wel dat telenet in Vlaanderen al de meeste klanten voor TV had en hen dus enkel een decoder kado moest doen (of eventueel laten kopen).Zambo schreef: Belgacom = België = 150000 Klanten (afgerond)
Belgacom moet iederen (die nog geen ADSL bij hun had) ook nog eens overtuigen Belgacom ADSL te nemen bij hun digitale tv + je hebt nog andere nadelen, die je je bij Telenet niet hebt.
Ik vind 50% dus veel + ze zijn een jaar later begonnen.
-
- Elite Poster
Helemaal waarlithion schreef:Telenet had wel al een startvoordeel van 80000 klanten, nl de oude canal plus klanten

Die zijn niet allemaal naar IDTV gegaan hoor (en er zitten wss nog altijd keikoppen in die nog steeds niet zijn overgeschakeld)lithion schreef:Telenet had wel al een startvoordeel van 80000 klanten, nl de oude canal plus klanten

-
- Elite Poster
Ze moeten wel want het oude system zou niet meer ondersteund wordenKriep schreef:Die zijn niet allemaal naar IDTV gegaan hoor (en er zitten wss nog altijd keikoppen in die nog steeds niet zijn overgeschakeld)lithion schreef:Telenet had wel al een startvoordeel van 80000 klanten, nl de oude canal plus klanten
Bovendien liegt hij gewoon, want zijn cijfers kloppen langs geen kanten. Telenet heeft geen 318.000 iDTV-klanten, maar 275.000.ZMD schreef:Het verschil is wel dat telenet in Vlaanderen al de meeste klanten voor TV had en hen dus enkel een decoder kado moest doen (of eventueel laten kopen).Zambo schreef: Belgacom = België = 150000 Klanten (afgerond)
Belgacom moet iederen (die nog geen ADSL bij hun had) ook nog eens overtuigen Belgacom ADSL te nemen bij hun digitale tv + je hebt nog andere nadelen, die je je bij Telenet niet hebt.
Ik vind 50% dus veel + ze zijn een jaar later begonnen.