Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
9 berichten
• Pagina 1 van 1
henke54
Pro Member
Bericht
Microsoft is gezwicht voor de aanhoudende reeks van klachten over de Xbox 360 welke krassen kan maken op cd's en dvd's. Het computerconcern geeft dit toe in een persverklaring aan het Vara-programma Kassa.
De programmamakers zeggen inmiddels ongeveer duizend klachten te hebben ontvangen van mensen van wie de spelletjes spontaan zijn bekrast door de Xbox. Ook uit eigen tests van het programma bleek dat de Xbox 360 schijfjes beschadigt. In de dvd-speler zou een aantal kleine stootkussentjes ontbreken, waardoor de schijf tegen de lens kan aanbotsen .
Dit is al heel lang bekend, maar het gebeurt normaal alleen als de xbox verplaatst word terwijl hij opstaat en er een disc insteekt. Volgens mij ligt het echt wel aan de mensen zelf. "spontaan bekrast", daar geloof ik weinig van. Ik heb zelf al bijna 30 games en op geen enkel staan er (diepe) krassen. Misschien wel een paar heel lichte, maar toch zeker geen van in de Xbox 360 te zitten.
Het probleem is ontstaan doordat er een aantal stootkussentjes ontbreken op de dvd-lezer. Dit is toch een smet op het blazoen van een product dat een lange ontwikkelperiode heeft gekend. De nieuwe versie van de xbox 360 die zal uitkomen, zal ook dit probleem verholpen hebben.
Ik heb de 360 gekocht toen hij uitkwam, nog nooit problemen mee gehad, in tegendeel fun fun fun
Vrienden van mij hebben wel al wat last gehad, dat moet ik eerlijkheidshalve wel vermelden