Nintendo Wii + Mobistar LiveBox

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
crator
Starter
Starter

Gegroet,

Ik vroeg me af of er al iemand in geslaagd is om met zijn Wii draadloos verbinding te maken met die LiveBox van Mobistar.
Bij mijn ouders (Skynet + Philips router) kan ik zonder problemen verbinding maken.
Op mijn Mobistar adsl-verbinding lukt het me niet om te connecteren met de modem.
Ik heb de support van Mobistar al gecontacteerd omdat het dus duidelijk niet aan de Wii zelf ligt, en in eerste instantie kreeg ik de volgende link als referentie: http://www.porciello.com/inventel/wii.htm.
Ik heb deze stappen proberen te volgen, maar om te beginnen is de interface van de mobistar-box heel anders, en heb je veel minder opties in de menu's.

Nu, de eerste keer had ik niet op dat 1-knopje gedrukt, dus ik was wel degelijk al een stap verder.
Nu krijg ik echter de volgende error-code te zien bij het testen van mijn verbinding: 51330.
Google bracht me op de volgende pagina: http://www.nintendo.com/consumer/system ... -51332.jsp

Op deze pagina spreken ze van het volgende:
# Ensure that the router is set to broadcast in "mixed" or "b/g" mode. Routers set to "g only" may not be able to allow a successful connection from the Wii console. (The option to change this setting is typically found in the "Wireless" section of your router's settings. For information on accessing your router's settings, click here to select the brand name and model number of your router, if available.)
Alleen is er blijkbaar nergens een optie om die router in mixed mode te zetten..

Nu is mijn vraag: is er al iemand in geslaagd om via die livebox te connecteren? Zo ja, welke instellingen gebruik je dan, op de Wii zelf en op de LiveBox?

Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk informatie te geven, als je nog iets nodig hebt, laat het dan gerust weten.
Ik heb ook nog een vraag gestuurd naar Mobistar, van zodra ik van hen iets hoor laat ik het hier ook zeker weten!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Het zou mij verbazen moest die Mobistar box enkel in 'g'-mode werken. Dat zou betekenen dat je met een oudere 'b'-kaart niks meer bent. Ik denk niet dat je het daar moet zoeken.

succes
crator
Starter
Starter

Maglor schreef:Het zou mij verbazen moest die Mobistar box enkel in 'g'-mode werken. Dat zou betekenen dat je met een oudere 'b'-kaart niks meer bent. Ik denk niet dat je het daar moet zoeken.

succes
Inderdaad, ik kreeg net het volgende antwoord van de Mobistar helpdesk:
De Mobistar Livebox staat altijd in “mixed” modus, dus daar zou het probleem niet mogen liggen. Alle types van wifi zouden moeten geaccepteerd worden door de Livebox. We hebben op dit moment jammer genoeg nog geen gegevens van klanten bij wie het gelukt is of niet gelukt is. Na onderzoek blijkt dat het momenteel zou moeten lukken als u de beveiliging van de Livebox op “Geen encryptie” zou zetten en dat u op de knop 1 van de Livebox drukt. Dan probeert u verbinding te maken en dan zou het moeten lukken.

Momenteel zitten we in een testfase voor een update uit te voeren voor de Livebox. Binnenkort krijgt iedereen de update en dan kan u tussen verschillende beveiligingstypes kiezen: “Alleen WEP”, “alleen WPA”, “WPA of WEP” en “geen encryptie”. Voor dat deze update wordt doorgevoerd, krijgt u een bericht om u dit te melden.
Ik probeer het vanavond zonder encryptie, en laat hier dan nog iets weten.
Als er ondertussen nog mensen zijn die ook ervaringen hebben met LiveBox + Wii, dan hoor ik het graag!
crator
Starter
Starter

Ondertussen ben ik erin geslaagd om online te geraken met de Wii door op mijn LiveBox de encryptie uit te schakelen.

100% tevreden ben ik hier niet mee, maar als tijdelijke oplossing (tot de nieuwe firmware er is), kan ik er wel mee leven.

Grtz!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”