Ik ben sinds kort overgestapt van Belgacom naar EDPNET. Ik gebruik hiervoor hetzelfde modem als voorheen (Speedtouch 716v5)
Enige veranderingen die ik heb gedaan is een andere kabel gebruikt tussen splitter en modem. De snelheden die ik haal zijn bedroevend laag (max 48 KB/sec).
Na enkele contacten met edpnet ben ik er van overtuigd (afgezien van het feit dat ik op een 1 Mb lijn ben gezet) de problemen bij mij liggen.
Nu heb ik uitgevonden dat mijn modem een bandbreedte aangeeft van max: 256/512 kbps.
Het upgraden van firmware naar versie 6.2.16.3 heeft ook al geen positief resultaat gehad.
Wie kan mij helpen???
Bandbreedteproblemen Speedtouch716 voor EDPNET
Bedoel je dit::???:
Uptime: 0 days, 2:17:01
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 480
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 17,92 / 95,82
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 13,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,0 / 57,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 5,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 6 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 59 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 242
HEC Errors (Up/Down): 0 / 72
Dit modem heeft het trouwens prima gedaan op de 4Mbit lijn van Belgacom. Kabel van splitter naar modem is van betere kwaliteit (cat 5e) als voorheen. Rest allemaal zelfde gebleven alleen isp
Uptime: 0 days, 2:17:01
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 480
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 17,92 / 95,82
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 13,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,0 / 57,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 5,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 6 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 59 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 242
HEC Errors (Up/Down): 0 / 72
Dit modem heeft het trouwens prima gedaan op de 4Mbit lijn van Belgacom. Kabel van splitter naar modem is van betere kwaliteit (cat 5e) als voorheen. Rest allemaal zelfde gebleven alleen isp
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Plaats je modem bij je splitter, en ga vandaar met je LAN poort verder over je UTP kabel. Iedere meter kabel (welke dan ook) tussen de plaats waar je telefoon binnen komt en je modem is een meter teveel !Ralomy schreef:Kabel van splitter naar modem is van betere kwaliteit (cat 5e) als voorheen.
Dit wordt steeds beter 
Mijn downloadsnelheid is nu nog maar 228 kbps...
Ik weet momenteel voor 99% zeker dat het niet mijn bekabeling is. Het modem geeft deze snelheid al aan voor dat er een verbinding is gemaakt.
Vreemd is wel dat mijn uploadsnelheid gelijk blijft (128 kbps).
?????
Helaas is het enige modem dat ik hier heb liggen een VDSL modem van BGC (Aethra FS4104 AW) en dit krijg ik niet werkend voor adsl....

Mijn downloadsnelheid is nu nog maar 228 kbps...
Ik weet momenteel voor 99% zeker dat het niet mijn bekabeling is. Het modem geeft deze snelheid al aan voor dat er een verbinding is gemaakt.
Vreemd is wel dat mijn uploadsnelheid gelijk blijft (128 kbps).
?????
Helaas is het enige modem dat ik hier heb liggen een VDSL modem van BGC (Aethra FS4104 AW) en dit krijg ik niet werkend voor adsl....