Ik heb nu ook een Thompson Speedtouch gekocht, en heb die gereset naar factory defaults en dan aangesloten op m'n switch, waar ook die Copperjet opzit dus.
Nu krijg ik op de WLAN NIC op m'n portable een IP adres in dezelfde range als de DHCP server op de Copperjet. Het IP dat ik op de WLAN NIC krijg is exact hetzelfde als ik krijg via wired dus ...
Dus vermoed ik dat die Speedtouch zo slim is om te zien dat ie zelf via DHCP een IP adres gekregen heeft van die Copperjet, en dan zijn eigen DHCP server in relay mode zet.
M'n vraag is nu welk f***ing IP adres heeft die Speedtouch zélf? Ik heb de hele range gepingt en alleen antwoord gekregen van gekende devices, dus probably heeft die Speedtouch ICMP geblokkeerd. De defaults zoals 192.168.1.254 en 10.0.0.138 (zou me verbazen, is een ander subnet) en wat combinaties in de range ook al geprobeerd, maar ik krijg het IP van die Speedtouch niet te pakken.
Iemand een idee welk IP dat die bak Speedtouch heeft?
Nu is dit niet zozeer een probleem, ik kan via een USB kabel er wel aan geraken, maar ik zou graag weten welk IP die bak heeft

ps: alles wérkt ook eh, ik kan perfect op internet via wireless...