D-Link 624+

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Allen,

Na meer als twee jaar trouwe dienst begint plotseling mijn wireless router
D-Link 624+ lastig te doen, namelijk:

na het opstarten doet ie voor vijf à tien minuten zijn ding, en dan valt de verbinding weg, kan het ding niet meer pingen, niets, noppes, rien doet ie nog.

Als ik hem dan even herstart doet ie het weer ? Heb al nieuwe firmware eropgezet, maar heeft niks uitgehaald.

Iemand al iets soortgelijks meegemaakt, of hiervoor een verklaring/oplossing ?

Dan hoor ik het graag :-)

Greetz,

mr. V
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

doen die problemen zich alleen voor terwijl je draadloos surft of ook wanneer je met kabel verbonden bent?
Als het draadloos is kan het ook aan pc liggen (netwerkkaart/software die de boel stoort) of mss ligt het gewoon aan de ontvangst
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

AgentVortex schreef:Allen,

Na meer als twee jaar trouwe dienst begint plotseling mijn wireless router
D-Link 624+ lastig te doen, namelijk:

na het opstarten doet ie voor vijf à tien minuten zijn ding, en dan valt de verbinding weg, kan het ding niet meer pingen, niets, noppes, rien doet ie nog.

Als ik hem dan even herstart doet ie het weer ? Heb al nieuwe firmware eropgezet, maar heeft niks uitgehaald.

Iemand al iets soortgelijks meegemaakt, of hiervoor een verklaring/oplossing ?

Dan hoor ik het graag :-)

Greetz,

mr. V

Ik vrees dat het tijd wordt voor een nieuwe. Probleem is me wel bekend met deze Dlinks, en zit in een flippende Atheros Wireless chip : al meerdere van die toestellen op de technische dienst gezien met exact deze fout. De LevelOne's (Wap0001-0003) hebben dezelfde chip, en dezelfde fout. Het grapje bij ons is dat dit "2-jaar devices" zijn, want da's ongeveer de levensduur die deze toestellen hebben.

Je kan soms het geluk hebben dat de fout zich feitelijk situeert in de wall-charger (afhankelijk van exacte versie, een 12V of een 5V voeding met 2A) die de continue belasting niet meer kan slikken, maar meestal is het de Atheros zelf. Heb er zelf deze week nog 2-tal van mogen wegsmijten.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member

Ik heb mijne dlink 624 al +- 4 jaar.
Nog geen enkel probleem mee gehad.

Current Firmware Version: 1.32
Firmware Date: Wed, 7 Sep 2004
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kaween schreef:Ik vrees dat het tijd wordt voor een nieuwe. Probleem is me wel bekend met deze Dlinks, en zit in een flippende Atheros Wireless chip : al meerdere van die toestellen op de technische dienst gezien met exact deze fout. De LevelOne's (Wap0001-0003) hebben dezelfde chip, en dezelfde fout. Het grapje bij ons is dat dit "2-jaar devices" zijn, want da's ongeveer de levensduur die deze toestellen hebben.
Mijn G604T is ook na ongeveer stipt 2 jaar, onbruikbaar geworde door een RJ11 poort die opeens geen goesting had.
Ge zijt dus waarschijnlijk beter af om voor de volgende een Linksys of USRobotics te nemen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
doeternietoe
Plus Member
Plus Member

USRobotics ??

Baah, kameraad & neef hebben zo ene gehad.
Dikke prul was dat. Die settings werkte niet in werkelijkheid ( +- 85 euro voor router)

Linksys moet ook wel goed zijn.

In mijn geburen had iemand een wifi router met een heel sterk signaal. Ik weet het merk niet meer. Die woont 2 huizen verder als mij en ik kon mee surfen tegen 10mbps terwijl met mijn dlink in huis & 2 muren een signaal geeft van amper 24mbps. --> 3 muren = geen connectie meer.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

doeternietoe schreef:In mijn geburen had iemand een wifi router met een heel sterk signaal. Ik weet het merk niet meer. Die woont 2 huizen verder als mij en ik kon mee surfen tegen 10mbps terwijl met mijn dlink in huis & 2 muren een signaal geeft van amper 24mbps. --> 3 muren = geen connectie meer.
Als ge ooit is op het merk en het type komt pm mij dan is :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Robbie S
Starter
Starter

Robbe schreef:
doeternietoe schreef:In mijn geburen had iemand een wifi router met een heel sterk signaal. Ik weet het merk niet meer. Die woont 2 huizen verder als mij en ik kon mee surfen tegen 10mbps terwijl met mijn dlink in huis & 2 muren een signaal geeft van amper 24mbps. --> 3 muren = geen connectie meer.
Telenet Hotspot :lol:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Robbe schreef:
Beste gok : Een router met meer output power als de miezerige 22~32mW die standaard tot beschikking wordt gesteld. In Europa is er de regeling dat ongereglementeerde, consumer-level Wifi aparatuur maximaal 100mW mag pompen, maar de meeste toestellen worden door de fabrikanten dusdanig naar beneden geschroefd dat daar maximum 1/3 van die waarde wordt gehaald.

Van Dlink weet ik dat dat de AP2100 tweakbaar is :
http://www.mervin.net.au/wireless/templ ... 0hacks.php . Geen idee of ze ook routers hebben die dit kunnen.

Indien je echt een router nodig hebt, niet verder zoeken als Linksys, tenzij je voor officieel-gebouwde oplossingen wil gaan (en die zijn beduidend duurder). Alle WRT54G's tot en met versie 4 (en mogelijk ook 5, weet ik niet meer zeker) kan je voorzien van DD-WRT firmware, waarmee je de output power van je Linksys behoorlijk omhoog kan krijgen, ver boven de maximale 100 mW, hoewel dit bij overdrijven de levensduur van je WRT zal verminderen. (eindtrap failure). Zelf al mee gespeeld, resultaten zijn zonder meer indrukwekkend.

Qua PC's en notebooks kan je ook high-power kaartjes vinden, deze zijn meestal gebaseerd op Atheros chips die je ook makkelijk meer als 100mW kan onttrekken.

Linksys had deze toestellen een tijdje geleden uit hun gamma gehaald en vervangen door niet-tweakbare nieuwe versies met een andere chipset, maar tegenwoordig kan je de "tweak versie" terug kopen onder typenaam WRT54GL (L... van Linux).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”