Ik heb een tijdje geleden een simpele cardreader gekocht.
Maar omdat ik maar usb 1.1 poorten in m'n pc heb, heb ik nu een pci kaartje er bij gekocht met 4 usb 2.0 poorten.
Het probleem nu is dat als ik mijn cardreader daarop inplug, die niet herkend wordt door Windows (XP).
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Er zit nog een interne usb aansluiting op, moet ik die misschien ergens op aansluiten?
PCI USB Card ism Cardreader
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 639 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hi,
Heeft XP de kaart herkend? Drivers geinstalleerd?
Wat staat er bij de hardware?
Zou een IRQ conflict kunnen zijn.
De interne USB moet je zeker niet op de kaart aansluiten
Je kijkt dus beter of de kaart wel werkt en probeer eens een ander USB apparaat aan te sluiten (printer of zo).
Heeft XP de kaart herkend? Drivers geinstalleerd?
Wat staat er bij de hardware?
Zou een IRQ conflict kunnen zijn.
De interne USB moet je zeker niet op de kaart aansluiten
Je kijkt dus beter of de kaart wel werkt en probeer eens een ander USB apparaat aan te sluiten (printer of zo).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Ja, het blijkt dus idd toch een driver probleem te zijn.
In Apparaatbeheer stonden twee root hubs, dus ik dacht dat eentje van de onboard poorten en de andere van het pci kaartje was.
Maar nadat ik ze allebei verwijderde en de kaart uit de pc haalde, kwamen ze beide terug.
De kaart wordt dus helemaal niet herkend.
Nu eens op zoek gaan naar de drivers, want het cd'tje kan ik niet meer vinden...
Iemand toevallig de drivers voor een VIA6212L liggen?
In Apparaatbeheer stonden twee root hubs, dus ik dacht dat eentje van de onboard poorten en de andere van het pci kaartje was.
Maar nadat ik ze allebei verwijderde en de kaart uit de pc haalde, kwamen ze beide terug.
De kaart wordt dus helemaal niet herkend.
Nu eens op zoek gaan naar de drivers, want het cd'tje kan ik niet meer vinden...

Iemand toevallig de drivers voor een VIA6212L liggen?