Vraag 1:
- Ik heb een MAK key gekregen, kan ik hiermee enkel de VL (volume license) versies mee activeren of kan ik hiermee ook een MSDN Vista Business (dus niet de Business VL versie!) installeren?
Vraag 2:
- Is het mogelijk om met een MAK een Ultimate versie te installeren?
Vraag 3:
- Ik ben een propere persoon en formatteer 3 à 4 keer per jaar (niks van hardware changes) kan ik Vista Business herinstalleren zonder dat er een activatie count bij de MAK key komt?
Vraag 4:
- Ik heb een retail key gekregen. Ik heb nu een ongeregistreerde/ongeactiveerde engelse Vista Ultimate draaien (trial). Ik activeer deze versie met mijn retail key. Ik formatteer mijn computer want ik heb de NL Vista gekregen. Ik installeer de NL Vista Ultimate, telt de retail key er een count bij? (count-1) ? Ik heb niks van hardware veranderd.
Vraag 5:
- Ik doe stevige hardware changes (overschreid de zgn 25 punten hardware count) en moet dus blijkbaar opnieuw activeren (count - 1). Ben ik niet mee akkoord, plaats mijn oude hardware terug. Moet ik terug activeren (count - 1) ?
Vraag 6:
- Activeren van een VL versie enkel via KMS key of ook via MAK en/of Retail key?
Vraag 7:
- Kan ik via de retail key ook Vista op mijn 2de pc installeren?
- Kan ik via de MAK key ook Vista op mijn 2de pc installeren?
- Ik veronderstel dat dit dan count - 1 is, als het gaat?
Vraag 8:
- De VL versies zijn enkel nog maar in het EN (ik laat de andere talen er even buiten denk dat dit Japans en Duits is maar weet het niet, ik installeer in ieder geval nooit zo'n versie...) gaan deze nog in het NL komen of zegt Microsoft hier gewoon "Laat de Business maar EN gebruiken". Indien NL nog gaat komen heeft iemand hier een idee van wanneer juist?
Zo wat weten jullie hierover, eerst moeten deze vragen opgehelderd zijn voor ik Vista installeer.