Beste Userbasers,
Mijn Speedtouch 510 heeft zijn beste tijd gehad vrees ik, hij heeft het 2 jaar uitgehouden. Sinds kort disconnecte de internetconnectie voortdurend (geen uitval, want DSL connectie blijft), ik heb al alles geprobeerd, zelfs oude firmwire erop, maar dit was er teveel aan, bij het flashen.. jaja... een error. Sindsdien kan ik hem alleen nog maar pingen. Nu kan ik het dus helemaal vergeten.
Maarja, ik was toch toe aan een nieuwe. Nu wil ik een zo gelijk mogelijke hebben. Ikzelf dat aan de SpeedTouch 510, is deze een goeie keuze? Zijn er betere? Het enige dat hij aan moet kunnen is ADSL en 1 netwerkpoort is ook voldoende.
Bedankt alvast, en een prettig weekend. Groetjes, BkE.
[Nieuwe router/modem] advies gevraagd aub
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
En kan je ook niet meer in de telnet interface? Misschien dat je van daaruit kan flashen. Of misschien kan je flashen via TFTP. Of gewoon rechtstreeks flashen via de seriele poort. Iemand met dezelfde modem als jij kan dit misschien bevestigen want ik weet dit niet zeker.
Maarja als je toch persé een nieuwe modem wilt kopen, test dan eerst eens met iemand anders zijn modem om zeker te zijn dat het niet aan iets anders ligt.
Koerskemel,
Maarja als je toch persé een nieuwe modem wilt kopen, test dan eerst eens met iemand anders zijn modem om zeker te zijn dat het niet aan iets anders ligt.
Koerskemel,
- bke
- Elite Poster
Als hij te redden valt, wil ik dat natuurlijk ! Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit met telnet gewerkt 

Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Als je wat Googled dan merk je dat dit een bekend probleem is. Naar het schijnt zou de nieuwe firmware er al ingeladen worden voordat deze gecheckt is.
Als de speedtouch 510 users op dit forum eens zouden kunnen zeggen of het mogelijk is om via telnet te flashen.
Je kan al eens kijken of je binnen geraakt, start>uitvoeren>"telnet ip_ van_je_modem" en je zal dan wel een passwoord moeten geven zeker.
Koerskemel,
Als de speedtouch 510 users op dit forum eens zouden kunnen zeggen of het mogelijk is om via telnet te flashen.
Je kan al eens kijken of je binnen geraakt, start>uitvoeren>"telnet ip_ van_je_modem" en je zal dan wel een passwoord moeten geven zeker.
Koerskemel,
- bke
- Elite Poster
Na een hard reset wordt de router herkend door de wizard van een firmwire setup.. Ook de installatie daarvan verloopt goed maar ik kan de router niet in via de browser.
Edit: Na enkele firmwire flashes, NIC setting changes, resets heb ik het dan toch voor elkaar gekregen om het terug te laten werken.
Bedankt aan Koerskemel voor zijn replies in dit topic.
Edit: Na enkele firmwire flashes, NIC setting changes, resets heb ik het dan toch voor elkaar gekregen om het terug te laten werken.
Bedankt aan Koerskemel voor zijn replies in dit topic.