vervolg.......
heb contact opgenomen met ombudsman
$$$$$$$$$$ 1ste mail 2 jan 2007$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
goeiedag, mijn probleem is het volgende.
heb momenteel bij belgacom een adsl go lijn sinds 2000 en zou willen
overgaan op andere provider.
heb contact opgenomen met bgc en zou zonder probleem kunnen opzeggen
(omdat ik sinds 2000 een contract heb)
dus ,contract aangegaan bij edpnet
volgende dag bij bgc boetiek krijg ik te horen dat contract loopt tot
sept 2007 met de reden dat ik
in sept 2006 van korting voor studenten geniet(zelf aangevraagd)en
daardoor automatisch een nieuw contract heb
zonder iets te tekenen . heb enkel brief gekregen met bevestiging van
maar zonder voorwaarden (nieuw contract??)
edit: 6 sept 2006
geachte heer,
u geniet sinds kort van de korting voor studenten. Wij danken u voor uw
vertrouwen.
* U geniet van dezelfde eigenschappen als die van het Belgacom ADSL-Go
abonnement,
maar u betaalt slechts €29,29/maand . de korting student geldt tot
september 2007
mijn vraag is of ik kan overschakelen naar andere provider en welke weg
moet ik
volgen om over te schakelen zonder resterend abonnementsgeld te betalen ?
heb dan maar gebeld met edpnet voor annulatie contract en dit zonder
problemen,
alhoewel ik graag naar hen zou overstappen.
hopelijk kan u mij verderhelpen ivm wettelijke bepalingen
stilzwijgend verlengen van contract, kan ik mee leven maar
stilzwijgend vernieuwen van contract , daar heb ik problemen mee
alvast bedankt,
ooooooo1ste antwoord oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Standpunt van Belgacom:
U vindt hierna onze antwoordelementen.
Belgacom biedt aan de heer G haar verontschuldigingen aan voor het feit dat het contact met één van onze diensten niet naar wens is verlopen.
Vanuit juridisch standpunt is een mondeling contract even wettelijk als een schriftelijk contract .
In geval van een telefonische verkoop of een verkoop via de website, wordt enkele dagen erna een bevestigingsbrief naar de klant verstuurd.
Op verzoek van de heer G werd de ADSL Go Access op 12/09/2006 omgezet naar een ADSL Go voor studenten.
De specifieke voorwaarden van Belgacom ADSL vermelden :
Art. 15 – Duur van het contract : 15.1 : Het contract treedt in werking op de dag dat de aanvraag door Belgacom wordt aanvaard. Het contract wordt gesloten voor een beginduur van één jaar. Indien de klant het contract ten laatste zeven dagen vóór het einde van de periode van één jaar niet opzegt volgens de modaliteiten van artikel 17, zal dit contract stilzwijgend worden verlengd voor onbeperkte duur. Indien de klant, om gelijk welke reden, het contract wenst te beëindigen vóór het verstrijken van het eerste jaar, heeft Belgacom de mogelijkheid van rechtswege een schadevergoeding te eisen voor de vroegtijdige verbreking van het contract. Deze schadevergoeding ligt forfaitair en onherroepelijk vast op 100 % van de maandelijkse bijdragen die nog verschuldigd zijn tot aan de normale vervaldag van het contract. Na één jaar mag de klant op ieder ogenblik het contract beëindigen met een vooropzeg van zeven dagen.”
Zoals uit bovenstaand verslag blijkt, heeft de klant voor de dienst ADSL nog eencontract tot 11/09/2007.
Wij zijn ervan overtuigd de heer G. met deze informatie van dienst te zijn.
Op dit ogenblik neemt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie enkel akte van het standpunt van Belgacom en neemt zelf nog geen standpunt in.Ik zou het echter ten zeerste op prijs stellen Uw reactie op het standpunt van Belgacom te mogen vernemen voor 23/02/2007.
$$$$$$$$$$$$$$$$$$2de mail 10 feb 07 $$$$$$$$$
Alvast bedankt voor het antwoord op mijn probleem,
Toch vind ik het na 7 jaar trouwe ADSL- abonnee(toen nog turbolijn ) een spijtige zaak.
Ik wil nog even vermelden dat volgens mij de algemene voorwaarden (Art 15.1) die hier worden aangehaald, de specifieke en algemene voorwaarden voor adsl-go/plus abonnement zijn en niet voor de” promo” studenten. (zie bijlage) hier staat vermeld dat het gaat om een
korting op het ADSL-Go abonnement :
je bent student?
Abonneer je op Belgacom ADSL GO en ontvang:
-het abonnement aan 29,95€/maand ipv 39,95€/maand
In de specifieke en algemene voorwaarden staat ook niets vermeld ivm ADSL Go Access of
ADSL Go voor studenten , enkel ADSL Go/Plus. Daaruit concludeer ik dat het hier om het-
zelfde abonnement gaat .
Ik denk dat er ergens iets fout gelopen is in de Belgacom winkel omdat er onderaan ook staat vermeld; enkel voor nieuwe abonnees (dus nieuw contract).Ik heb mijn contract nooit opgezegd dus daaruit concludeer ik , daar ik na reeds 7jaar adsl-go abonnee mijn contract volgens art 15.1:(…..stilzwijgend verlengen voor onbeperkte duur), wel kan beëindigen.
Met vriendelijke groeten
mr G
oooooooo 2de antwoord oooooooooooooooooooooo
De Ombudsdienst ontving volgende repliek van Belgacom:
“U vindt hierna onze antwoordelementen.
De algemene voorwaarden die werden aangehaald in het basisantwoord zijn geldig voor al de Adsl-Go/Plus abonnementen, dus ook voor de Adsl GO Access of ADSL Go voor studenten.
Belgacom kent de promo ADSL Go voor studenten toe aan elke klant die hierom vraagt, dus zowel nieuwe klanten als reeds bestaande klanten. Het is evident dat na opstarten van deze promo er een nieuw contract begint, met voorwaarden specifiek aan deze promo en met een minimumduur van één jaar.
Belgacom hoopt dat deze toelichting eventuele onduidelijkheden heeft weggewerkt.”
$$$$$$$$ 3de mail 12 febr 07 $$$$$$$$$$$$$$$$
bijkomend argument
Volgens de algemene voorwaarden voor Adsl Go /Plus van belgacom(2006) artikel 15
Duur van het contract; Indien de klant het contract ten laatste 7 dagen voor het einde
van de oorspronkelijke duur niet opzegt, zal dit worden verlengd voor onbeperkte duur.
De studentenkorting op Adsl Go moet ieder jaar in September vernieuwd worden
(van stilzwijgend verlengen geen sprake) om van de korting te kunnen genieten .
Daaruit kan ik opmaken dat het hier om een “promotie ” gaat op mijn
bestaand Adsl Go abonnement dat reeds 7jaar stilzwijgend verlengd word voor onbeperkte duur
en dat art .15 daardoor niet van toepassing is op de studentenkorting tot sept 2007
Hierbij hoop ik mijn standpunt te verduidelijken
Vriendelijke groeten,
oooooooooooo 3de antwoord 19 febr 07 oooooooooooooooooo
De Ombudsdienst ontving volgende repliek van Belgacom:
“U vindt hierna onze antwoordelementen.
De algemene voorwaarden die werden aangehaald in het basisantwoord zijn geldig voor al de Adsl-Go/Plus abonnementen, dus ook voor de Adsl GO Access of ADSL Go voor studenten.
Belgacom kent de promo ADSL Go voor studenten toe aan elke klant die hierom vraagt, dus zowel nieuwe klanten als reeds bestaande klanten. Het is evident dat na opstarten van deze promo er een nieuw contract begint, met voorwaarden specifiek aan deze promo en met een minimumduur van één jaar.
ooooooooooooo antwoord ombudsman ooooooooooooooooooo
Betreft: Verlenging behandelingstermijn
Geachte mijnheer G
Uw klacht van 04/01/2007, genoteerd op de Ombudsdienst voor Telecommunicatie onder cliëntnummer 5xxxx en klachtnummer 5xxxx en handelende over Contractuele aangelegenheden: opzeg abonnement is tot op heden niet afgehandeld. Ik beschik nog over onvoldoende gegevens om een standpunt in te nemen. In Uw belang zet ik het onderzoek verder en verleng ik de behandelingstermijn van Uw klacht met twee maanden tot 02/05/2007.
Zo gauw ik over meer inlichtingen beschik zal ik U terug contacteren.
=======vorige week gebeld met ombudsman (4-5-07)======
behandelingstermijn word verlengd met 2 maanden (te druk)
maw dan zijn we al juni , dan resten me nog 3maanden voor opzeg bgc
hopelijk krijg ik nog antwoord(zou toch willen weten of ik gelijk had of niet), in alle geval EDP,Dommel of scarlet HERE I COME