ik moet nog al eens vaak videobestanden op mijn computer naar een andere plek verzetten.
nu is mijn vraag:vis het mogelijk snellere software te voorzien zodat dit sneller gaat want die van windows is echt ongelooflijk traag vindt ik.
kopiëren naar: snellere software
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik verzet alles via ftp over het netwerk als het van externe hd naar pc moet of van pc naar pc gaat vlotjes en dan hedde ook een controle of alles goed verlopen ist-town schreef:ik moet nog al eens vaak videobestanden op mijn computer naar een andere plek verzetten.
nu is mijn vraag:vis het mogelijk snellere software te voorzien zodat dit sneller gaat want die van windows is echt ongelooflijk traag vindt ik.

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
ftp is anders trager dan gewoon via verkenner verplaatsen.
Maar de vraag eerder is: hoe ver is de verplaatsing? Is dit over netwerk? Want het zijn blijkbaar videobestanden, en die kunnen ettelijke gigabytes groot zijn. Als je geen gigabitethernet hebt kan dat inderdaad ettelijke minuten duren, niks aan te doen. Voor ik gbit-ethernet had gebruikte ik soms m'n externe hdd op firewire om dat te verplaatsen, dat was sneller dan over 100 mbit-netwerk.
Maar de vraag eerder is: hoe ver is de verplaatsing? Is dit over netwerk? Want het zijn blijkbaar videobestanden, en die kunnen ettelijke gigabytes groot zijn. Als je geen gigabitethernet hebt kan dat inderdaad ettelijke minuten duren, niks aan te doen. Voor ik gbit-ethernet had gebruikte ik soms m'n externe hdd op firewire om dat te verplaatsen, dat was sneller dan over 100 mbit-netwerk.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
FTP is toch beter dan over SMB zenne, SMB heeft geen enkele mogelijkheid om te "resumen" moest er iets mislopen.
En via een externe USB disk sneller dan over een Gigabit lijn? USB2 heeft sequentieel een maximum van 26MB/s, terwijl ik over mijn GB lijn toch wel aan 66MB/s transfer. Die 66MB/s is trouwens al tegen de limiet die een single ATA of oudere SATA schijf sequentieel kan geven!
-edit-
Oh, oeps, 100mbit verstookt maximaal inderdaad maar tegen de 12MB/s, da's idd trager dan via USB. 't is ook al zo lang geleden dat ik nog is iets over 100Mbit heb gedaan, daarmee
En via een externe USB disk sneller dan over een Gigabit lijn? USB2 heeft sequentieel een maximum van 26MB/s, terwijl ik over mijn GB lijn toch wel aan 66MB/s transfer. Die 66MB/s is trouwens al tegen de limiet die een single ATA of oudere SATA schijf sequentieel kan geven!
-edit-
Oh, oeps, 100mbit verstookt maximaal inderdaad maar tegen de 12MB/s, da's idd trager dan via USB. 't is ook al zo lang geleden dat ik nog is iets over 100Mbit heb gedaan, daarmee

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb wel hetzelfde probleem ongeveer windows -> samba kom ik niet over de 8MB/s terwijl ik over nfs toch wel pieken van 40/50MB/s haal. Vroeger ging het ook iets sneller op windows maar nooit boven de 17/18MB/s
- meon
- Administrator
Ik haal over smb (windows -> windows) ook 66 MB/sec over gbit, maar ik heb een FIREWIRE-hdd en dat gaat naar mijn ervaring sneller dan USB 2.0.
En ivm resume-functie: blame the clients, not the protocol:
Met dit tooltje kunt ge resumen: http://www.koepi.org/smbdownloader.html
En ivm resume-functie: blame the clients, not the protocol:
Met dit tooltje kunt ge resumen: http://www.koepi.org/smbdownloader.html
Ik gebruik bijna altijd Total Commander om files te verplaatsen en dat gaat toch altijd snel. 40 mb/s tussen interne schijven en ook over gbit netwerk. Allemaal IDE schijven wel. Het laat de snelheid en de resterende tijd ook goed zien. Resumen gaat wel niet denk ik.
Ik zie nu ook in de opties dat je een kopieer mode voor grote bestanden kan gebruiken. Dit zal wel helpen bij uw videofiles dan.
Ik zie nu ook in de opties dat je een kopieer mode voor grote bestanden kan gebruiken. Dit zal wel helpen bij uw videofiles dan.
- meon
- Administrator
Is dat niet ... enorm oud?C1nder schreef:Ik gebruik bijna altijd Total Commander ...
freeCommander gebruikt in elk geval de gewone windows-api om te kopieren, dus geen verschil met verkenner.
Waarom zou da oud zijn? check http://www.ghisler.com/meon schreef:Is dat niet ... enorm oud?C1nder schreef:Ik gebruik bijna altijd Total Commander ...
freeCommander gebruikt in elk geval de gewone windows-api om te kopieren, dus geen verschil met verkenner.
New (November 23, 06): Total Commander 7 public beta 2 for Windows released
October 25, 06: Total Commander 6.55a for Windows released
Ik denk dat die freeCommander wel iets anders is ...