Cordless standalone VoIP Dual Phone gezocht

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik ben van plan om m'n goeie ouwe klassieke telefoon te vervangen door een draadloos model.

Gezien de opkomst van VoIP leek het mij wel opportuun om onmiddellijk het beste van de 2 werelden te combineren.

Mijn ideaal toestel moet zijn:
- draadloos
- minstens 2 handsets (3 is beter) met optie om elkaar te bellen
- VoIP ZONDER pc die moet aan staan (stand-alone maw)

De netwerkaansluiting naar het basisstation is liefst wired. Aangezien mijn modem momenteel toch aan de telefoon staat kan er gerust een kabeltje naar het basisstation gaan voor het netwerk/VoIP gedeelte.

Ik heb al eens zitten rondzoeken maar elke telefoon die ik tegen kom heeft wel 1 of ander gebrek: usb aansluiting naar pc, niet draadloos, slechts 1 station, etc ...

Wie kan mij helpen en spreekt liefst nog uit persoonlijke ervaring met het betreffende toestel? :)

Alvast erg bedankt! Ik heb m'n vriendin tot nu toe nog kunnen bedwingen om geen draadloze Belgacom Twist te gaan halen maar ik weet niet hoe lang ik dat nog vol kan houden ;)
Lion
Pro Member
Pro Member

Bvb Siemens Gigaset C450 IP kan zowel vaste belgacom/telenettelefoon als VOIP aan zonder dat je voor VOIP een pc nodig hebt
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,b ... rN,00.html
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Die was ik inderdaad al eens tegen gekomen maar bij die handset spreken ze over VoIP SIP providers ... nergens iets te vinden over gratis diensten zoals Skype ... ofwel heb ik niet ver genoeg gekeken natuurlijk :)

Deze telefoon is eigenlijk perfect maar die heeft dan weer geen mogelijkheid tot meerdere handsets :roll:
Laatst gewijzigd door Sven.VdS 27 dec 2006, 16:53, in totaal 1 gewijzigd.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Lion schreef:Bvb Siemens Gigaset C450 IP kan zowel vaste belgacom/telenettelefoon als VOIP aan zonder dat je voor VOIP een pc nodig hebt
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,b ... rN,00.html
Prima ding.
Hij is ook in de handel onder de naam Targa DIP Phone 450, deze was enkele weken geleden bij Lidle nl te koop voor 79 Euro (1 toestel).
Deze is naar behoefte uit te breiden met meer handsets.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sven.VdS schreef:Die was ik inderdaad al eens tegen gekomen maar bij die handset spreken ze over VoIP SIP providers ... nergens iets te vinden over gratis diensten zoals Skype ... ofwel heb ik niet ver genoeg gekeken natuurlijk :)

Deze telefoon is eigenlijk perfect maar die heeft dan weer geen mogelijkheid tot meerdere handsets :roll:
wat denk je van voipbuster.com, sipdiscount.com, www.voipstunt.com, enz..

deze geven zelfs gratis landline connecties.. wat skype niet levert ! trouwens als ik het goed herinner ondersteund skype ook sip, of je kan in ieder geval iets regelen dat het wel werkt .. http://www.voip-info.org/wiki/index.php ... 20Gateways

wees blij dat een telefoon eindelijk eens een standaard ondersteund, tegenwoordig zijn het allemaal van die rommel telefoons die skype ondersteunen.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Goed nieuws :-D

heb ff gemailed naar RTX en kreeg vrijwel onmiddellijk dit mailtje terug:
Thank you for contacting Dualphone support.

Yes, there is going to be an option to connect more than one handset to a base station. This option will most likely be introduced already in the next firmware version available in nearby days.

Best regards

Dualphone support
Ik zal dus nog eventjes (on)geduld moeten hebben 8)
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

deze gebruik ik:
http://www.3starsnet.com/index.php/shop_home/nl/cid=3/

werkt prima, heb 2 verschillende handsets, nog geen problemen mee ondervonden.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

De Siemens Gigaset C450 IP is toch veel goedkoper dan de Skype DUALphone 3088.
Ook hebben de SIP-providers meestal veel goedkopere tarieven dan Skype.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”