Ik heb al een paar jaar een US Robotics USR9106 SureConnect ADSL Wireless Gateway die ik gebruik om met twee computers draadloos te surfen.
Ik ben er echter nooit in geslaagd om de computers via een LAN aan de praat te krijgen. Ze draaien Win XP Pro SP1 en Win XP Home SP2.
Waar vind ik een "how to" of een "voor dummies" handleiding om dit stap voor stap op te lossen?
USR9106 SureConnect ADSL Wireless Gateway: wel ADSL geen LAN
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Ze werken beiden wireless veronderstel ik.
Normaal mag je geen problemen hebben hoor om WinXP in een lokaal netwerkje te steken.
Ze krijgen hun ip adres van je wireless, lijkt me enige toch gewoon zelfde workgroup steken, en zien dat de users werken op beide computers.
Aangezien je al dingen geprobeerd hebt, misschien wat meer detail waar het juist niet werkt?
Omdat dus normaal eens ze in zelfde workgroup staan elkander moeten zien hoor.
Kan je een ping doen van ene naar andere computer?
Let ook, dat soms de windows firewall ook een eikeltje is.
Normaal mag je geen problemen hebben hoor om WinXP in een lokaal netwerkje te steken.
Ze krijgen hun ip adres van je wireless, lijkt me enige toch gewoon zelfde workgroup steken, en zien dat de users werken op beide computers.
Aangezien je al dingen geprobeerd hebt, misschien wat meer detail waar het juist niet werkt?
Omdat dus normaal eens ze in zelfde workgroup staan elkander moeten zien hoor.
Kan je een ping doen van ene naar andere computer?
Let ook, dat soms de windows firewall ook een eikeltje is.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Probleem opgelost 

Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -