kleine enquete over webhosting

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Iedereen die zin heeft wordt uitgenodigd om op onderstaande drie vraagjes te antwoorden! Het is niet de bedoeling om een discussie uit te lokken, maar om een beetje marktonderzoek te doen. Bedankt alvast!

1) Wat is voor u belangrijk bij de keuze van een webhosting-bedrijf? Ik denk bv aan support, snelheid, lage prijs, ...

2) Wat mis je bij het huidige aanbod aan webhosting-bedrijven? Zijn er zaken die je nergens vindt en die je toch erg zou apprecieren?

3) Op welke manier zou je op zoek gaan naar een webhost? Bijvoorbeeld: google, advertentie in tijdschrift, ...
wem
Premium Member
Premium Member

Misschien ook vermelden wat er met de resultaten gebeurd, waarvoor het onderzoek dient, ...
En is er de mogelijkheid om genuanceerd te antwoorden? Op vraag 1 staat er voor mij namelijk niet 1 antwoord, maar is het een combinatie.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

ah, het is eigenlijk gewoon puur voor mezelf, ik ben onlangs gestart met webhosting aan te bieden en ben een beetje aan het uitzoeken hoe ik dit het beste aan de man (of vrouw) kan brengen. Antwoord dus gerust wat je wil, als het maar eerlijke antwoorden zijn :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

1) support (response-tijd zo kort mogelijk), kunnen refereren naar ticket-nummers; flexibiliteit (afwijken op bestaande plans); prijs vind ik niet belangrijk
2) windows hosting, specifiek WSS 2 of 3, unix-hosting via VPS (zodat je zelf bvb een httpd.conf kunt aanpassen of extensies kunt installeren
3) van bestaande sites kijken van wie het IP is, of de nameservers geregistreerd in DNS.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:1) support (response-tijd zo kort mogelijk), kunnen refereren naar ticket-nummers; flexibiliteit (afwijken op bestaande plans); prijs vind ik niet belangrijk
2) windows hosting, specifiek WSS 2 of 3, unix-hosting via VPS (zodat je zelf bvb een httpd.conf kunt aanpassen of extensies kunt installeren
3) van bestaande sites kijken van wie het IP is, of de nameservers geregistreerd in DNS.
Bedankt, dat is het soort antwoord waar ik iets uit kan leren :-) (trouwens, VPS hosting is toch redelijk veel te vinden tegenwoordig, niet?)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

meon schreef:1) support (response-tijd zo kort mogelijk), kunnen refereren naar ticket-nummers; flexibiliteit (afwijken op bestaande plans); prijs vind ik niet belangrijk
1) same
2) www.pcextreme.nl (echt kwaliteitsvolle DDS (Dynamic Dedicated servers) (VPS éh)
3) Via bvb webhostingtalk.nl, daar zie je meteen de uitblinkers en de rotte appels. Vele topics over één zelfde webhoster wekt bij mij toch al negativiteit op...
wem
Premium Member
Premium Member

1) stabiliteit (zeker ivm mail enzo)
2) SVN-module in Apache
3) vrienden/fora (zoals dit)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”