Alcatel Speedtouch probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Wlf
Plus Member
Plus Member

Bij mijn alcatel speedtouch home isdn ethernet blijft het lampje van Line Sync flikkeren en ik kan dus geen verbinding maken.

De lijn zou in orde moeten want bij de lijntest door skynet werd er geen probleem gevonden en mijn alcatel speedtouch usb werkt wel.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Wat moeten we hier nu op antwoorden? Als een andere modem wel werkt, zal je modem wel defect zijn zeker?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Aangezien het met een andere modem wel werkt lijkt die speedtouch home me defect.
Blijkbaar is het adsl-gedeelte nog wel goed omdat een test van belgacom wel synchro detecteert maar loopt het verderop in de modem mis.
Wlf
Plus Member
Plus Member

Het probleem is dat ik de usb modem niet kan aansluiten op de router en ik dus de ethernet modem nodig heb.

Ik vroeg mij af of het geen softwarematig probleem kon zijn.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

De software op je pc kan hier niets mee te maken hebben want zo'n modem werkt ook zonder pc.
Als je niet in de modem hebt zitten 'knoeien' (firmware veranderen of zo) kan daarmee ook niet veel gebeuren tenzij defect gaan.
Achteraan die modem zit volgens mij een reset-knop die je moet indrukken met een balpen, dat zou je nog kunnen proberen, anders wordt het een nieuwe modem vrees ik.
Wlf
Plus Member
Plus Member

Bedankt voor de hulp maar het mag dus niet baten.

Voor nieuwe modem zou ik dan best een 'nieuwe' alcatel speedtouch isdn kopen voor €5 of heeft een ander/nieuwer model voordeel?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”