Connectie probleem
Geplaatst: 05 dec 2006, 23:35
Ik weet dat er al heel wat topics zijn zoals deze, heb er net al een heel deel gelezen, ma zou graag ook nog wa "persoonlijk" info krijge
gedurende vele jaren heb ik hier dus met een asus usb modem gezeten (rommel i know)...op de benedenverdieping in de living was de verbinding altijd deftig & stabiel...
op mijn kamer was het een heel stuk minder qua snelheid & stabiliteit, maar dat lag dus aan een slechte binnekabel (stamde nog uit het 56k tijdperk).
Enkele maaden terug dan eindelijk een nieuwe kabel gelegd (gaan halen in de belgacom shop) en sindsdien viel mijn modem sync elke 30sec weg. Na een telefoontje de volgende dag een technieker aan de deur...zeer vriendelijke gast, paar uur bezig geweest...
zat blijkbaar extreem veel verlies op mijn lijn, en de centrale moest op 90+% van zijn kracht "pompen" om het signaal bij mij te krijgen...allemaal niet zo goed dus...verder was de modem ook een groot probleem melde hij mij...
uiteindelijk na enkele uren besluit hij mijn verbinding terug te schroeven naar 3.3Mbps...alles goed & wel buite de enkele disconnects (volgens mij dan door mijn modem)..
daardoor een U.S. Robotics dsl router/modem gaan hale...het ding werkt goed....maar nu zit ik nog steeds met het probleem dat mijn verbinding regelmatig wegvalt (op sommige dagen is het zelfs weer om de minuut)
wat valt hier nu nog allemaal aan te doen? De technieker wist mij te vertellen dat de binnenkabels in orde waren, alsook de modem is "deftig" genoeg...er was de mogelijkheid om een andere verbindingsroute aan te vrage zei hij, maar wss zoude ze dat gewoon afwijzen dus ging hij het niet eens proberen...
(edit: voor zover ik het nog weet dacht ik ook dat hij zei dat ik op ongeveer 3km van de centrale lag)
gedurende vele jaren heb ik hier dus met een asus usb modem gezeten (rommel i know)...op de benedenverdieping in de living was de verbinding altijd deftig & stabiel...
op mijn kamer was het een heel stuk minder qua snelheid & stabiliteit, maar dat lag dus aan een slechte binnekabel (stamde nog uit het 56k tijdperk).
Enkele maaden terug dan eindelijk een nieuwe kabel gelegd (gaan halen in de belgacom shop) en sindsdien viel mijn modem sync elke 30sec weg. Na een telefoontje de volgende dag een technieker aan de deur...zeer vriendelijke gast, paar uur bezig geweest...
zat blijkbaar extreem veel verlies op mijn lijn, en de centrale moest op 90+% van zijn kracht "pompen" om het signaal bij mij te krijgen...allemaal niet zo goed dus...verder was de modem ook een groot probleem melde hij mij...
uiteindelijk na enkele uren besluit hij mijn verbinding terug te schroeven naar 3.3Mbps...alles goed & wel buite de enkele disconnects (volgens mij dan door mijn modem)..
daardoor een U.S. Robotics dsl router/modem gaan hale...het ding werkt goed....maar nu zit ik nog steeds met het probleem dat mijn verbinding regelmatig wegvalt (op sommige dagen is het zelfs weer om de minuut)
wat valt hier nu nog allemaal aan te doen? De technieker wist mij te vertellen dat de binnenkabels in orde waren, alsook de modem is "deftig" genoeg...er was de mogelijkheid om een andere verbindingsroute aan te vrage zei hij, maar wss zoude ze dat gewoon afwijzen dus ging hij het niet eens proberen...
(edit: voor zover ik het nog weet dacht ik ook dat hij zei dat ik op ongeveer 3km van de centrale lag)