Connectie probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
VRX
Starter
Starter

Ik weet dat er al heel wat topics zijn zoals deze, heb er net al een heel deel gelezen, ma zou graag ook nog wa "persoonlijk" info krijge

gedurende vele jaren heb ik hier dus met een asus usb modem gezeten (rommel i know)...op de benedenverdieping in de living was de verbinding altijd deftig & stabiel...

op mijn kamer was het een heel stuk minder qua snelheid & stabiliteit, maar dat lag dus aan een slechte binnekabel (stamde nog uit het 56k tijdperk).

Enkele maaden terug dan eindelijk een nieuwe kabel gelegd (gaan halen in de belgacom shop) en sindsdien viel mijn modem sync elke 30sec weg. Na een telefoontje de volgende dag een technieker aan de deur...zeer vriendelijke gast, paar uur bezig geweest...

zat blijkbaar extreem veel verlies op mijn lijn, en de centrale moest op 90+% van zijn kracht "pompen" om het signaal bij mij te krijgen...allemaal niet zo goed dus...verder was de modem ook een groot probleem melde hij mij...

uiteindelijk na enkele uren besluit hij mijn verbinding terug te schroeven naar 3.3Mbps...alles goed & wel buite de enkele disconnects (volgens mij dan door mijn modem)..

daardoor een U.S. Robotics dsl router/modem gaan hale...het ding werkt goed....maar nu zit ik nog steeds met het probleem dat mijn verbinding regelmatig wegvalt (op sommige dagen is het zelfs weer om de minuut)

wat valt hier nu nog allemaal aan te doen? De technieker wist mij te vertellen dat de binnenkabels in orde waren, alsook de modem is "deftig" genoeg...er was de mogelijkheid om een andere verbindingsroute aan te vrage zei hij, maar wss zoude ze dat gewoon afwijzen dus ging hij het niet eens proberen...

(edit: voor zover ik het nog weet dacht ik ook dat hij zei dat ik op ongeveer 3km van de centrale lag)
kwaksalver
Member
Member

Wel, momenteel is er bij mij ook een technieker.. Ik zit ook sinds kort op wireless en ik stond voorheen ook op een degelijke speed... Ze hebben mijn lijn gereset en me op 1.1MBiT gezet, dat is de reden dat ik een technieker over de vloer heb laten komen. Hij vertelde me ook dat alles binnen in orde was en is nu buiten alles gaan checken. Waarschijnlijk is de enige manier zei hij voor Belgacom TV aan te schaffen (gratis voor 3 maanden), dan krijg een andere router die zoioz 4MBiT geeft.. Daarna kon ik dan gwn Belgacom TV buitengooien (Kga nu wel proberen om enkel die router te krijgen, anders niks als zever denk ik en reclame).

Maar nu dit gezegd zijnde, ik denk dus dat je nog lager zult moeten gaan dan je 3.3MBiT om een constant signaal te krijgen.. Ik ben zelf zo laag moeten gaan dat ik dus nu maar op 1.1MBiT zit, alles werkt wel perfect maar ik zit hier met 2/3 mensen samen op internet. Als je 1.1MBiT verdeelt over 3 mensen, hou je niet veel meer over..

Misschien moet je ook eens horen achter die router van Belgacom TV?

Ik hoop dat de info die ik je gaf nuttig is..
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”