Vrienden hebben een Windows XP MCE welke bij het afspelen van sommige DVD's (deze welke ik zelf opneem met Nero 7), of HD-trailers (meestal de 1080 versie) een beeld geven dat lijkt alsof alle lijnen door elkaar zijn gegooid en dan nog in kolommen ook.
De install is net hetzelfde als hun andere PC (een laptop met gewoon XP) welke alles perfect afspeelt ? Ik heb ondertussen ook de drivers voor de ATI X550 geupdate, en er staat eveneens Nero 7 op (dus codec zou geen probleem mogen zijn denk ik).
Iemand enig idee ?
Raar beeld op Windows MCE
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Deel van't meubilair
MCE is wat mij betreft niet meer dan een programma zoals ieder ander programma... ik heb er alvast nog niets speciaals in gevonden dat dit zou kunnen verklaren.meon schreef:Ik weet niet of je die dingen kunt finetunen in MCE. Speelt het probleem in elke player?
Ik zal eens een andere player installeren als ik nog eens langs ga... nu is het via WMP 11, en MCE zelf gebruikt die onderliggend ook. Ik zal eerstdaags ook eens een foto proberen te posten.
-
- Deel van't meubilair
Om alvast een ideetje te geven hoe het er precies uitziet (is wel met een fototoestel genomen, vandaar het moire effect)...
- Bijlagen
-
- MCE.JPG
- (51.06 KiB) 1913 keer gedownload
-
- Deel van't meubilair
Ik speelde tot op heden de DVD af zonder dat de MCE actief was, dus gewoon via Windows Media Player. Nu, gisteren stond de MCE UI op van waaruit je ook een DVD kan afspelen... en wonder boven wonder gaf dit wel een perfect beeld ?
Het is dus een speciale "feature" van MCE ?
Het is dus een speciale "feature" van MCE ?
Daar lijkt het idd opr2504 schreef:Het is dus een speciale "feature" van MCE ?

Zoals je al zei, MCE is niet meer dan een xp pro met een extra programmatje (MCE applicatie) om zaken als timeshifting enzovoort mogelijk te maken. Bovendien is het nog duur ook. Zelf gebruik ik een open source project genaamd Mediaportal. Daar hebben ze nu iets speciaals mee gedaan waar XP nog een puntje kan aan zuigen.
http://mediaportal.sourceforge.net
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Wij van WC eend adviseren .... tsjah.
Update eens de drivers van je videokaart, en bekijk eens of je scherm wel op 32bit kleuren ingesteld staat ...
Update eens de drivers van je videokaart, en bekijk eens of je scherm wel op 32bit kleuren ingesteld staat ...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tja selder. Was idd ook maar advies omdat ik uit ondervinding weet dat MCE nogal koppig kan doen inzake video codecs, videokaarten, enzo.
Lijkt mij ook een beetje in de richting van interlacing te gaan. 1080i ? Afbeelding ziet er mij zo uit. Op welke TV en met welke resolutie wordt dit afgespeeld?
Lijkt mij ook een beetje in de richting van interlacing te gaan. 1080i ? Afbeelding ziet er mij zo uit. Op welke TV en met welke resolutie wordt dit afgespeeld?
-
- Deel van't meubilair
Ik ken Mediaportal, maar wat muziek betreft is MCE iets beter, al is dat ook nog vatbaar voor veel verbeteringen hoor. Maar het is een discussie die ik hier niet wil voeren.andy-dsl schreef:Was idd ook maar advies omdat ik uit ondervinding weet dat MCE nogal koppig kan doen inzake video codecs, videokaarten, enzo.
Is een Panasonic Plasma HDTV... maar dit is niet van belang aangezien ik het probleem heb in (bedoel dan in de window van) WMP, daarbuiten is het beeld dus perfect. Moest het een probleem zijn met interlacing zou het hele beeld slecht zijn wat dus niet het geval is.andy-dsl schreef:Lijkt mij ook een beetje in de richting van interlacing te gaan. 1080i ? Afbeelding ziet er mij zo uit. Op welke TV en met welke resolutie wordt dit afgespeeld?
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... al de rest is prima.meon schreef:Is dat enkel in het gedeelte van de overlay? Dus interface-elementen rondom zien er wel nog goed uit?
Dan kunnen dit driver problemen zijn volgens mij. Welke videokaart zit erin?r2504 schreef:Inderdaad... al de rest is prima.meon schreef:Is dat enkel in het gedeelte van de overlay? Dus interface-elementen rondom zien er wel nog goed uit?
-
- Deel van't meubilair
Nog steeds dezelfde als in de eerste post... een ATI X550andy-dsl schreef:Dan kunnen dit driver problemen zijn volgens mij. Welke videokaart zit erin?

Is trouwens al de derde generatie drivers die ik geprobeerd heb. (momenteel de meest recente).
LOL. Sorry, zit nog te slapen. Staat deze tussen de MCE compatibele display adapters?r2504 schreef:Nog steeds dezelfde als in de eerste post... een ATI X550![]()
Misschien heb je hier ook iets aan:
http://oem.microsoft.com/downloads/MCER ... r_MOSB.xls
-
- Deel van't meubilair
Niet echt, al zijn er MCE drivers voor op de ATI website. Het feit is echter dat in MCE alles werkt, het is gewoon in Windows met WMP 11 dat het NIET werkt 

-
- Deel van't meubilair
Ik heb de dader gevonden... ASUS Splendid video enhancer (was blijkbaar een onderdeel van de video card software). Na het disablen ervan ging alles prima.